سید محمدجواد ابطحی:
تشکیل دادگاه ویژه برای رسیدگی به فساد خودروسازان /دادگاه علنی و شفاف باشد

0 ۱۷۷

سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ریشه تخلفات در خودرو سازی خشکاند، گفت: صنعت خودرو بر بخش های دیگر اقتصاد و صنعت کشور تاثیر گذار است و تخلفات در این صنعت منشاء تخلفات دیگر می شود.

وی با بیان اینکه با تکانهای قیمتی و شوکهای ایجاد شده در بازار خودرو، باعث ایجاد تورم در کشور شد، افزود: به جرات می توان گفت که یکی از منشا و دلیل تورم و گرانی افسار گسیخته در جامعه، همین گرانی خودرو بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تخلفات رخ داده در ایرانخودرو و بازداشت مدیرعامل سابق آن گفت: سوال این است که آیا فقط یک نفر در یک شرکت به این بزرگی تخلف داشته، یا یک مجموعه مدیران با هم این تخلفات را مرتکب شدند؟.

ابطحی تاکید کرد: مسلما یک نفر نمی تواند مرتکب تخلف شود بلکه عده ای با وی همراهی می کردند. چرا که معمولا یک مدیر وقتی در جای منصوب می شود، سعی می کند عده ای از افراد مورد اعتماد خود را بکار بگیرد

وی گفت: قوه قضائیه باید یک شعبه ویژه برای رسیدگی ضربتی و ویژه به تخلفات مجموعه خودرو سازی از جمله ایران خودرو، سایپا و قطعه سازان تشکیل دهد.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از قضات با تجربه، مستشاران مسلط و کارشناسان خبره در این دادگاهها استفاده کرد و جلوی اطاله دادرسی را گرفت و پرونده ها سریع رسیدگی شود.

ابطحی با بیان اینکه کل شرکت های خودرو سازی و زیر مجموعه های آنها مشکلاتی دارند، گفت: باید با قاطعیت با هر گونه تخلف برخورد جدی شود.

وی افزود: بعنوان مثال در اواخر هفته گذشته قیمت پراید به ۶۶ میلیون تومان رسید. این شرکت ها سودهای کلانی می کنند ولی در عین حال از ضرر حرف می زنند. اما وقتی دقیق بررسی شود مشخص می شود که ته کیسه آنها سوراخ است. این سوراخ ته کیسه همان عدم شفافیت و زد و بندهاست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: به دلیل همین تخلفات بود که بعضی از نمایندگان هم درگیر این تخلفات شدند و با این مدیران متخلف همراه شدند.

ابطحی گفت: از آقای رئیسی بعنوان رئیس قوه قضائیه می خواهیم که برای سامان دادن به این موضع دستور دهد که قضات به مجازات حداقلی بسنده نکنند و چون این متخلفان اقتصاد کشور را به چالش می کشند، باید مجازات سنگین شوند.

وی افزود: برخی افراد چنان از بیت المال سوء استفاده کردند که حتی برای دهها نسل خود ثروت اندوزی کردند و اگر با آنها برخورد هم شود چون آنقدر از بیت المال گرفتند، برایشان دیگر مهم نیست.

نماینده خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: سنگ کج فساد در خودرو در زمان وزارت بهزاد نبوی در وزارت صنایع سنگین و تورج منصور ، مدیرعامل اسبق شرکت سایپا که به کانادا رفت، گذاشته شد.

ابطحی افزود: فساد در صنعت خودرو یک زخم کهنه است و هرکسی آمده، از بیت المال خورد.

وی گفت: تنها شرکت های خودرو سازی نیستند که دچار تخلف می شوند، بلکه خدمات پس از فروش و شرکت های قطعه سازی هم مشکل دارند و باید به تخلفات همه رسیدگی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.