زهره سادات لاجوردی:
تبیین مساله حجاب و عفاف باید بر پایه علم، عقل و منطق باشد

0 ۲۰۲

یکی از مباحث مهمی که رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان بیان کردند موضوع رعایت حدود شرعی میان خانم ها و آقایان به ویژه در محیط های دانشگاهی بود. بحث حجاب جزو مبانی دینی و از ضروریات است. متاسفانه به رغم این تاکید در برخی از محیط های دانشگاهی شاهدیم نسبت به رعایت این مبانی کوتاهی هایی صورت می گیرد. از سوی دیگر این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که موضوع رعایت حجاب و عفاف صرفا مربوط به دختران نیست بلکه مردان نیز باید این ملاحظات را مورد توجه قرار دهند.

دقت نظر رهبری در این زمینه هم قابل تامل است و ایشان به درستی یادآور اهمیت این موضوع شدند. محیط های علمی زمانی از تاثیرگذاری و پویایی بیشتری برخوردار خواهند شد که جنسیت مورد توجه قرار نگیرد و صرفا طرح مباحث مبتنی بر علم، عقل و منطق باشد. البته در طول این سال ها ما شاهد بودیم صرف تذکر و الزام دانشجویان به رعایت حجاب و عفاف کافی نیست بلکه در حقیقت علت و فلسفه موضوع باید به خوبی تبیین شود. به هر صورت در بسیاری از موضوعات در محافل دانشگاهی کرسی های آزاداندیشی، کنفرانس، همایش و نشست های علمی برگزار می شود.

از این رو شایسته است فلسفه حجاب و عفاف برای دانشجویان تبیین شود، این نشست های علمی را در محیط های دانشگاهی بیشتر برگزار کنیم و به طور قطع اگر این تبیین صورت گیرد حتما دانشجویان از آن استقبال خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.