سیدمحمود نبویان:
حل مشکلات مردم مهم ترین مساله مجلس یازدهم خواهد بود

0 ۱۴۷

سیدمحمود نبویان، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ضمن اشاره به مشکلات عمده کشور نظیر تورم، بیکاری، مسکن، نظام بانکی و… اظهار داشت: «باید با همت نمایندگان منتخب به سمت حل این مشکلات گام برداریم، لذا در چنین شرایطی مردم انتظار هیچ اختلاف و دعوایی بر سر رئیس شدن و عضویت در هیات رئیسه و ریاست بر کمیسیون های مجلس را ندارند.»

وی با اشاره به اینکه رقابت در مجلس امری طبیعی است، افزود: «با این حال همت همه همکاران این خواهد بود که با وحدت کار را پیش ببرند چون هدف مهم همه نمایندگان حل مشکلات مردم است و نه دعوا بر سر ریاست.»

نبویان با تاکید بر آنکه چنین فضایی اساسا هیچ جایی در میان مسائل کلان کشور و مجلس ندارد، خاطرنشان کرد: «کسی که چنین دغدغه ای دارد تلاشش برای ریاست، تلاش برای نوکری بیشتر مردم و خدمت به کشور است. لذا ما باید مسابقه خدمت بگذاریم نه مسابقه ریاست و ان شاءالله مجلس یازدهم به این سمت وسو نمی رود.»

عضو موسس جبهه پایداری با بیان اینکه دوستان با هم مشغول صحبت و رایزنی هستند، ادامه داد: «همه بر این موضوع وحدت نظر دارند که حل مشکلات مردم مهم ترین مساله بوده و مابقی مسائل، مسائل فرعی است.» وی با اشاره به ضرورت تقویت مجلس در حوزه کارآمدی اضافه کرد: «قوت مجلس به چند نکته بستگی دارد. مهم ترین عامل، خود نماینده است. کمااینکه در زمان شهید مدرس، ساختار یا رئیس مجلس سالم نبود اما شهید مدرس، خود عملکردی درخشان داشت.»

نبویان با تاکید بر لزوم پرهیز از کیسه دوختن نمایندگان گفت: «فردی که در یک شهر کوچک چند میلیارد تومان خرج می کند، درحقیقت خود را وام دار می کند و در چهار سال بعد باید دنبال بدهکاری ها و وام داری های خود باشد. لذا دغدغه او خدمت به مردم نیست.»

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اولین عامل، توانایی فردی نماینده است، اضافه کرد: «نمایندگان، خود باید به صندلی های مجلس اعتبار ببخشند، نه اینکه صندلی های مجلس به آنها اعتبار بخشد.»

وی ادامه داد: «نکته دوم این است که نماینده نباید دنبال منافع شخصی خود باشد. منافعی که روزی با طرفداری از دولت تامین می شود و مثلا روزی با مخالفت با دولت. درحقیقت همه باید وکیل و نماینده ملت باشند.»

نبویان نکته سوم را ریاست مجلس دانست و ادامه داد: «به عنوان نمونه در مجالس اخیر اگر عده ای می خواستند کاری انجام دهند عمدتا رئیس مجلس ممانعت به عمل می آورد و به همین شکل کل مجلس را خنثی کرده بود. لذا نمایندگان باید در انتخاب رئیس مجلس و همین طور روسای کمیسیون ها بیش از هرچیز بر اساس منافع مردم عمل کنند نه در راستای منافع شخصی.»

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به ردصلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس دهم در انتخابات اخیر، بر ضرورت تقویت نظارت بر عملکرد نمایندگان تاکید کرد و گفت: «باید برای این موضوع فکری جدی کرد. اینکه من به عنوان نماینده انتخاب می کنم که شما ناظر شوید می تواند زمینه نوعی بده و بستان را فراهم آورد. از این حیث باید سالم ترین نمایندگان برای اعمال این نظارت ها انتخاب شوند. ضمن آنکه شاید بتوان در این زمینه نوعی نظارت بیرونی از سوی قوه قضائیه یا شورای نگهبان هم پیش بینی کرد.»

وی با اشاره به لزوم دائمی بودن نظارت شورای نگهبان گفت: «نباید به گونه ای باشد که وقتی من رای گرفتم و اعتبارنامه ام تصویب شد در این چهار سال هر کاری بخواهم انجام دهم و تنها عامل بازدارنده در این باره، ردصلاحیت در انتخابات بعدی باشد.»

نبویان تصریح کرد: «هم سازوکار نظارتی موجود مشکلاتی دارد و باید در آن تجدیدنظر کرد و هم برای اجرای همین سازوکار نیز دقت بیشتری به خرج داد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.