نصرالله پژمانفر:
مجلس باید بتواند نظارت مستمر روی عملکردهای خود داشته باشد

0 ۱۲۴

نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم و منتخب مجلس یازدهم اولویت های مجلس آینده را تشریح کرد و بایدها و نبایدهای این مجلس را مورد بررسی قرار داد.

وی پیرامون اولویت اصلی کاری در مجلس آینده گفت: «قطعا اگر مجلس آینده بخواهد به جایگاه واقعی خود نزدیک شود باید اولویت های مهم این روزهای کشور و دغدغه های اصلی مردم را مدنظر داشته باشد، یعنی این اولویت ها را بشناسد و برای آنها برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. این اولین نکته است، اما در پی آن اینکه این اولویت ها چه باشند به نظر بسیار واضح است. حدود ۱۰سال است که رهبر انقلاب با توجه به نیازهای اصلی کشور، اولویت های کاری را پیرامون مسائلی اقتصادی تعریف کرده اند و بر اجرای آنها تاکید دارند. بحث اقتصاد به ویژه تولید و اشتغال ازجمله محورهای اصلی و اولویت دار این ماجرا هستند. ما باید تلاش کنیم عمده مسائلی را که در مسیر به عنوان موانع شناخته می شوند و به تبع آن مانع ایجاد اشتغال هستند، مرتفع سازیم. این مساله شامل شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید هم می شود و حتما باید برای تحقق عینی و ملموس آن برنامه ریزی دقیق، جدی و عملیاتی داشت. در این مسیر راهی غیر از این نداریم که موانع موجود را که بخشی موانع قانونی و بخشی موانع اجرایی و مدیریتی هستند، برطرف کنیم.»

منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم یکپارچگی حول شاخص ها را رمز و کلید موفقیت مجلس آینده دانست و گفت: «اگر مجلس دچار صف بندی غلط شود و در این موضوع نتواند مسیر خود را درست طی کند -همان طور که مجالس قبلی دچار شکاف های غیرسازنده شده بود- این مجلس هم دچار این مساله خواهد شد، لذا باید بدانیم که فقط با یکپارچگی مجلس آینده است که این نهاد می تواند به وظیفه خود به درستی عمل کند.»

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد یک مسیر سالم و به دور از صف بندی های سیاسی برای تعیین ریاست مجلس آینده گفت: «ما تمام تلاش خود را روی این موضوع داریم و با توجه به حساسیت شرایط امروز و درک مشترکی که نسبت به این موضوع وجود دارد خیلی امیدواریم که این کار به خوبی انجام شود.»

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به مساله نظارت بر عملکرد نمایندگان گفت: «مجلس باید بتواند نظارت مستمر روی عملکردهای خود داشته باشد، اینکه بگذاریم کار به جایی برسد که برخی خطوط قرمز توسط برخی افراد نقض شود و بدون تذکر از کنار آن بگذریم، آنگاه کار سخت خواهد شد. فکر می کنم در مجلس یازدهم اصلا به این مسائل مبتلا نخواهیم شد یا اگر مبتلا شویم به قدری کم خواهد بود که مسیر مجلس را تحت الشعاع قرار ندهد. به مجلس یازدهم امیدوار هستیم. ترکیبی که در مجلس یازدهم وجود دارد، نیروهای مومن و انقلابی و با انگیزه حضور پرشورتر و جدی تری هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.