حجت الاسلام قاسم روانبخش:
مخالفت برخی با تعطیلی حرم ها ناشی از اغراض سیاسی است

0 ۱۵۰

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به تجمع روز گذشته برخی در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) و شکستن در حرم در اعتراض به تعطیلی آن گفت: بر اساس نظر متخصصان، تنها راه کنترل ویروس کرونا، قرنطینه کردن و قطع زنجیره ارتباطی مردم است. اگر این مهم با دقّت انجام شود، طی دو سه هفته می توان کرونا را شکست داد و ارتباطات مردم به روال عادی برگردد، امّا اگر ارتباطات مردم روال عادی خود را داشته باشد، کرونا به صورت تصاعدی افراد بیشتری را مبتلا می کند و حتی می توان یک میلیون تلفات در کشور برای آن پیش بینی کرد.

*دو جریان مخالف کاهش ارتباطات برای مهار کرونا هستند
روانبخش با بیان اینکه دو جریان با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر قطع کردن ارتباطات مقاومت می کنند، گفت: یک جریان، کسانی هستند که برای جان مردم ارزشی قائلی نیستند. در انگلیس هم می بینیم که نخست وزیر این کشور می گوید قرنطینه معنایی ندارد. برای این ها مهم نیست که بخشی از مردم از بین بروند، چرا که معتقدند با مرگ افراد کهنسال، جامعه دچار پالایش می شود.

وی در ادامه، سخنان رئیس جمهور کشورمان مبنی بر قرنطینه نکردن شهرها را مورد انتقاد قرار داد.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو، جریان دوم مخالف با قرنطینه شهرها را کسانی دانست که این کار را برخلاف سنت و مشی الهی می دانند و افزود: این ها می گویند چرا حرم های مطهر بسته و نمازجمعه تعطیل می شود.

*مخالفت برخی با تعطیلی حرم ناشی از اغراض سیاسی است
روانبخش ادامه داد: این جریان نیز به دو دسته تقسیم می شوند؛ نخست، کسانی که غرض سیاسی ندارند و واقعاً فکر می کنند که بهتر است بقاع متبرکه باز باشند، امّا دسته ای دیگر، اغراض سیاسی دارند؛ این ها همان شیعیان انگلیسی یا طرفداران فرقه شیرازی ها هستند که می خواهند از هر فرصتی برای کوک کردن ساز خود علیه نظام و انقلاب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این جریان، اکنون فرصت را مناسب دیده تا خودشان را ولایتمدار جلوه دهند و با همراه کردن عده ای از مردم، از احساسات پاک آن ها استفاده کنند تا از این طریق با نظام تسویه حساب سیاسی بکنند. اتفاقی که در قم و مشهد رخ داد، از همین سنخ است. پرچمدار این ها همان هایی هستند است که ضریح را لیس می زنند، بعد می بینیم که همین افراد در کنار برخی آقایان عکس انداخته است.

*مدعیان امروز چرا به مقابله با داعش برنخواستند؟
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جریان شیعه انگلیسی برای جان مردم ارزشی قائل نیست و به دنبال تسویه حساب سیاسی است، تصریح کرد: این ها می خواهند القاء کنند که نظام و بزرگان ما با اهل بیت مخالف هستند، در حالی که جریان شیعه انگلیسی برای اهل بیت ارزشی قائل نیست. نشانه اش این است که وقتی داعش به حرم های اهل بیت حمله کرد و می خواستند سامرا را با خاک یکسان کنند و تا نزدیکی کربلا و عراق پیش رفتند، مرجعیت عراق؛ آیت الله سیستانی فتوای جهاد داد و رهبر معظّم انقلاب با تمام قوا نیروها را به کمک مردم عراق فرستادند.

روانبخش با بیان اینکه سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه نگذاشتند دشمن به سمت اماکن مقدس پیش روی کند و شرّ داعش را کوتاه کردند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، ما هیچ فتوایی از سوی سردمدارانِ جریانی که به شیعه انگلیسی معروف است، ندیدیم وبرخی آقایان و طرفداران شان در هیچ کدام از عرصه های جهاد حاضر نشدند.

وی ادامه داد: این جریان، ارادتی به ساحت مقدس اهل بیت ندارند، امّا جایی که پای مخالفت با نظام در میان است، مثل قمه زدن و اکنون بستن حرم، به میدان می آیند.

*تعطیلی حرم های مطهّر تصمیم درستی بود
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، تصمیم ستاد ملّی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی بقاع متبرکه را تصمیمی درست دانست و گفت: با توجه به نزدیکی به عید نوروز و احتمال تراکم جمعیت در حرم های مطهر، احتمال افزایش تصاعدی بیماری کرونا در بین زائران بالا می رود، بنابراین ضروری بود تا برای حفظ جان مردم و جلوگیری از گسترش بیماری، چنین تصمیمی گرفته شود.

روانبخش تصریح کرد: تعطیلی حرم های مطهّر، تصمیمی موقتی است که اگر به درستی انجام شود، بیماری کرونا کنترل و پس از یک مدّت کوتاه، حرم ها باز می شود، اما اگر این تصمیم اجرا نشود، چه بسا مردم، ماه ها از حضور در حرم های مطهّر محروم شوند.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو تصریح کرد: وقت آن رسیده که نظام، با افرادی که از روی اغراض سیاسی با مردم و تصمیمات نظام مقابله می کنند، برخورد قاطعی انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.