منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم:
دیپلماسی پارلمانی با همسایگان رافع مشکلات تحریم هاست

0 ۴۱۵

روح الله متفکر آزاد منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی، درباره مهمترین اولویت های مجلس آتی، اظهار داشت: مجلس بعدی با اولویت های متعددی در حوزه های مختلف مواجه است که می توان به حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بین الملل، زیست محیطی اشاره کرد.

وی افزود: باید مجلس یازدهم در بعد نظارتی تمرکز ویژه ای در انجام وظایف خود داشته و خلاء های قانونگذاری را رفع کند.

** مجلس آتی باید مطالبه گر و در راس امور باشد
منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم اظهار داشت: امید مردم به شکل گیری یک مجلس قدرتمند در سال آینده است و مجلس یازدهم را پرتوان و مطالبه گر و در راس امور می دانند. لذا وکلای ملت باید تلاش کنند پاسخ مناسبی را به این درخواست عمومی مردم داشته باشند.

متفکرآزاد گفت: همه ابزارهای قانونی برای اعمال وظایف نمایندگان مجلس در دوره آتی وجود دارد لذا آنها باید از این ابزارها به خوبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم اگر اراده لازم را برای استفاده حداکثری از ابزارهای قانونی داشته باشد می تواند پاسخ خوبی به مطالبه عمومی مردم بدهد.

** تعامل نمایندگان مجلس یازدهم با دولت فقط برای رفع مشکلات باشد نه نفع شخصی
منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس یازدهم تعامل سازنده ای با مسئولین کشور خواهد داشت، گفت: این تعامل کمک و تشویق برای فعالیت های مثبت و در جهت رفع نیازهای مردم و پیشبرد امورات کشور و در راستای پیگیری اسناد بالادستی است و اگر ما هم جایی رخوتی را مشاهده کردیم برای ترمیم و تکمیل و پیگیری مطالبات ورود خواهیم کرد که در مجموع کمک به امور خواهد بود. لذا این موضوع شامل مماشات با کسانی که حال کار کردن برای مردم را ندارد، نخواهد شد.

متفکرآزاد گفت: ما در حوزه اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و باید خیلی سریع و در کوتاه مدت و ضرب الاجلی برخی اقدامات را برای اصلاح امور عملیاتی کنیم.

** در دیپلماسی پارلمانی نگاه ویژه ای به ارتباط با باشگاه های تحریمی داشته باشیم
وی افزود: رکود تورمی و مشکلات معیشتی باید به صورت جدی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه تحقق بودجه سال ۹۹ هم در هاله ای از ابهام است.ضمن اینکه باید در میان مدت و بلندمدت درباره تولید ملی و افزایش تولید اجناس و کالاها و کمک به رفع مشکلات و مبانی تولید داشته باشیم.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد:کشورمان با چالش های زیست محیطی زیادی مواجه است و به همین دلیل مجلس یازدهم در حال تدارک راهکارهای مناسب در این حوزه است.

متفکرآزاد افزود: مجلس آتی باید در حوزه سیاست خارجی توجه ویژه ای به پیرامون و همسایگان داشته باشد؛ وزارت خارجه هم باید در بخش دیپلماسی اقتصادی سریعا فعالیت هایش را گسترش دهد. ضمن اینکه باید توجه ویژه ای به همه کشورهای دنیا و کشورهای غیر متعهدها و باشگاه های تحریمی داشته باشد. تا بتوانیم موضوع تحریم ها را دور زده و با استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی اقتصادمان را شکوفا کنیم. و بهره وری را در کشورمان افزایش دهیم.

** لزوم اهتمام ویژه مجلس یازدهم به تنظیم برنامه هفتم توسعه
وی گفت: وزارت خارجه باید برنامه ریزی مدونی را برای ارتباط با ۷۰۰ میلیون جمعیتی که اطراف ایران ساکن هستند داشته باشد و بتواند ارتباط خوبی را با همسایگان جمهوری اسلامی برقرار کند، به همین دلیل باید دیپلماسی رسمی، دیپلماسی عمومی و اقتصادی را توأمان دنبال کند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم قطعا تحرک بالایی برای رفع مشکلات کشور خواهد داشت. البته در این مسیر باید با نگاه جهادی برای رفع دغدغه های مردم وارد میدان خواهد شد.

متفکرآزاد تصریح کرد: باید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم اهتمام ویژه ای به تنظیم برنامه هفتم توسعه داشته باشند. ضمن اینکه باید با استفاده از سند چشم انداز و نگاه بومی و تمرکز بر گام دوم انقلاب که مدنظر مقام معظم رهبری است باید بتوانیم برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی را به خوبی تهیه و تدوین و تنظیم کنیم.

** مجلس یازدهم با کشورهای اسلامی تعامل بیشتری داشته باشد
وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در مجلس یازدهم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: نمایندگان ملت در مجلس آتی باید وقت و زمان جدی در این باره بگذارند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم باید تعامل جدی با کشورهای اسلامی داشته باشد.

متفکرآزاد خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم مجلسی کلیدی برای جمهوری اسلامی است و باید بکوشیم تعامل ویژه ای را با کشورهای اسلامی داشته باشیم تا ترمیم گذشته و تکمیل روابط را توأمان با یکدیگر مدیریت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.