درس افغانستان

0 ۴۹۷

علی خضریان*: محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله به طور جداگانه و همزمان در کاخ ریاست جمهوری و کاخ سپیدار مراسم تحلیف ریاست جمهوری را انجام دادند. و عملا افغانستان با دخالت آمریکا به دوره پساخروج شوروی و قدرت های متکثر که بستر رشد تروریسم است، برگشت.

افغانستان درحالی از سال ۱۹۴۵ قربانی جغرافیای سیاسی خود و سوءاستفاده ابرقدرت ها از تکثر اجتماعی قومی و مذهبی است که در این مؤلفه ها با ایران تشابه دارد و راهبرد جدی غرب برای شکل دهی جریان هوادار خود جهت در دست گرفتن گلوگاه های اقتصادی ، استفاده از همین ژئوپلیتیک بوده است.

مراجعه به تاریخ سیاسی کشور پس از انقلاب اسلامی که منجر به تغییر رژیم وابسته به آمریکا و به تبع آن خروج ایران از دسته کشورهای همسو در سیاست خارجی این کشور گردید، نشان می دهد از همان زمان با تقویت گروهک های جدایی طلب تا تشدید اختلافات قومی و مذهبی، چنین هدفی دنبال شده است.

این راهبرد البته در برهه های مختلف ازقبیل وقایع کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و تقویت گروه های تروریستی تا اقدامات اخیری چون ترور سردار قاسم سلیمانی و ساختن فراواقعیت کرونا در جامعه با مرکزیت شهر قم در کنار زمین گذاشتن بسیاری از امور کشور توسط جریان غربگرا در این راستا صورت گرفته است.

اما آنچه تاکنون مانع موفقیت غرب به رهبری آمریکا در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران گردیده؛ همبستگی سیاسی مردم با ولایت فقیه به عنوان حافظ اصلی جمهوریت و اسلامیت کشور می باشد که غرب از درک حقیقت این میراث گران بهای امام راحل عاجز مانده است.

* منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.