آقای رئیس!

0 ۱۶۱

حسین شمسیان*: شرکت اپل یک دولت نیست مسئولیتی در آن سطح ندارد، اما با درک خطر انتشار کرونا، کلیه فروشگاه های خود را در سراسر جهان تا هشتم فروردین تعطیل کرده و زیان مالی این اقدام را به جان خریده است.

تلویزیون مدام التماس می کند که از خانه بیرون نروید، سفر نروید و… تصاویر نشان می دهد که بخش زیادی از مردم، جدی نگرفته اند و حتی خرید آجیل شب عید را هم رها نکرده اند!

وزیر بهداشت چندین بار گلایه کرد و گفت بزودی تصمیمات دیگری میگیرم و جلوی گسترش بیماری در سطح کشور را می گیریم.

نیروهای مسلح با تشکیل قرارگاه، طرح مدون و جامعی طراحی می کنند تا زنجیره گسترش بیماری را متوقف کنند، بسیاری از استانداران به شدت استقبال کرده و هماهنگی خوبی شکل میگیرد.

ناگهان روحانی از غار بیرون می آید:
«قرنطینه نداریم!
مشاغل تعطیل نمی شوند!
محدود هم نمی شوند!
کسانیکه بیمارند نباید سفر بروند و همین جریمه برای آنها کافی است(غیر بیماران…)
وزیر راه بررسی کند چرا سامانه رجا درحالیکه بلیط هست، ارائه نمی دهد!!!»
قبل از روحانی ، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده :«ممکن است عده ای جانشان را از دست بدهند اما جایی تعطیل نمی شود، مسابقات ورزشی ادامه خواهد داشت، قرنطینه نخواهیم داشت..»

روحانی نسخه انگلیسی را اجرا می کند و با بکار گیری قدرت وسیع و بی بدیل رئیس جمهور، عملا مقابل نظرات و در اصل التماس های مقامات بهداشتی و درمانی مانع تراشی کرده و مانع اقدامات نیروهای مسلح که به یاری مردم آمده اند می شود!

درحالیکه بقاع متبرکه و حتی حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام تعطیل یا بسیار محدود شده اند و در حالیکه بسیاری از استانداران سفرهای نوروزی را ممنوع و محدود کرده اند، به استانداران تشر می زند که مبادا کاری در جهت قرنطینه و محدودیت انجام دهید و…!!
بیماری روحانی چیست!؟
او چه تخصصی در برابر تمام توصیه های داخلی و بین المللی متخصصان دارد!؟
هزینه ای که تصمیمات او به سلامت و جان مردم تحمیل می کند کجا با اومحاسبه می شود!؟
اگر مردم یک شهر و استان، از ترس انتقال کرونا، ریختند و جاده های ورودی را بستند و درگیری درست شد و…، چه کسی جوابگوی رویارویی احتمالی مردم با مردم است!؟
آیا همه و همه این کارها از سر عقده و برای این است که ثابت کند من رئیسم!؟

(یادمان باشد که به لحاظ قانونی، تخصیص پول و اتخاذ بسیاری از تصمیمات مهم و مصوبات، در اختیار دولت و بعضا شخص رئیس جمهور است و نمی توان این اختیارات را از او گرفت،مگر با مصوبه مجلس، مجلس هم که حتی جلسه دیجیتال را به بعد از عید موکول کرده…)

* روزنامه نگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.