مجید متقی فر:
ادعای رد صلاحیت جناحی کاندیداهای انتخابات بی منطق است

0 ۱۶۳

مجید متقی فر در گفت وگو با میزان، با اشاره به اظهاراتی مبنی بر خروج جبهه پایداری از شورای ائتلاف اصولگرایان، گفت: جبهه پایداری به دلیل نقدی که به سازوکار ائتلاف داشت به این شورا نپیوسته بود که حالا خروج کند و مدل های وحدت مورد نظر خود را در نشستی رسانه ای معرفی کرده بود.

وی با اشاره به برخی اظهارات نسبت به هیئت نظارت و شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت کاندیدا های یازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چنین مباحثی را عده خاصی که دوست ندارند قانون درباره آن ها اعمال شود، مطرح می کنند. جماعتی هستند که در هر دوره از برگزاری انتخابات، این دادو فریاد ها را علیه نهاد های قانونی کشور به راه می اندازند.

سخنگوی جبهه پایداری اضافه کرد: شورای نگهبان براساس مفاد قانونی موظف است افرادی که به طور مثال، اختلاس کرده یا در جریان فتنه و اقدام علیه نظام موضع گیری داشتند را رد صلاحیت کند و این یک روند عادی است.

وی اضافه کرد: اینکه مطرح می کنند شورای نگهبان درباره تائید صلاحیت ها جناحی عمل می کند، حرف بی دلیل و منطقی است. دلایل رد صلاحیت افراد، حتما به خود آن ها اعلام شده است، حال اگر این موارد منطقی و قانونی است به آن تمکین کنند و اگر نیست، ادله خود را به شورای نگهبان ارجاع دهند تا بررسی شود.

متقی فر افزود: هیئت های نظارت و شورای نگهبان با بررسی سوابق و استعلامات افراد، همه موارد درخصوص ثبت نام کنندگان را به صورت دقیق بررسی می کنند لذا همگی باید از هرجناح و گروهی مطابق قانونی که براساس آن در انتخابات ۹۸ ثبت نام کرده ایم، هم اکنون نیز براساس همان قانون به نظرات شورای نگهبان تمکین کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: چطور افراد ادعای تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری را دارند، اما بیانات این بزرگواران درباره شورای نگهبان را قبول ندارند؟

متقی فر اضافه کرد: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظام است که مسئول صیانت از اسلام، نظام و حدود شرع است و همگی باید به این ارگان مقدس احترام بگذاریم. افرادی که رد صلاحیت شدند، می توانند در بازه زمانی باقی مانده تا انتخابات با مستندات خود به شورای نگهبان مراجعه کرده و مدارک را ارائه کنند. چنانچه برخی افراد اخیرا مراجعه کرده و صلاحیت شان نیز تائید شده است.

وی یادآور شد: جوسازی و بهم ریختن فضای کشور با طرح مسائلی علیه شورای نگهبان، اسلامی و عقلانی و ملی نیست و به جز اینکه فضای سیاسی کشور را بهم بریزد، نتیجه ای در بر نخواهد داشت. کشور قانون دارد و شورای نگهبان درخصوص همه نامزد ها برابر قانون برخورد می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.