دکتر جلیلی در سی وپنجمین سالگرد تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی:
وزیر خارجه ما را تحریم می کنند و هنوز عده ای می گویند تعهدات جدید بپذیریم تا برچسب نخوریم!/ با اجرای ۳۹ بند از خواسته های FATF هیچ تسهیلاتی ایجاد نشده است

0 ۱۵۴

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی به مناسبت فرارسیدن سی وپنجمین سالگرد تاسیس سپاه حفاظت فرودگاه ها به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، با حضور در یگان سپاه حفاظت هواپیمایی مستقر در فرودگاه مهرآباد تهران، در جمع پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه حفاظت هواپیمایی در ماموریت حیاتی حفظ امنیت فرودگاه ها و پروازها، کارنامه ی بی نظیری به دست آورده است.

به گزارش حیات طیبه، دکتر جلیلی در ادامه با بیان این نکته که امنیت، بستر پیشرفت و موفقیت است، تحقق آن را نتیجه عملکرد صحیح این یگان و همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: کار بزرگ سپاه حفاظت هواپیمایی آن است که با عملکرد خود نشان داد که مردم نه تنها سخن از امنیت را شنیدند، بلکه طعم شیرین آن را نیز چشیده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علت تحقق عملکرد موفق سپاه حفاظت هواپیمایی را بخاطر حاکم شدن تفکر بسیجی بر این یگان نامید و با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در سالهای آخر حیات مبارکشان گفت: هرگاه تفکر بسیجی در عرصه های مختلف از دفاع مقدس تا فناوری هسته ای حاکم شد، شاهد پیروزی بودیم و برای آنکه ادارات، صنایع، کشاورزی و سایر زمینه ها نیز به موفقیت مطلوب دست پیدا کنند، نیازمند آن هستیم که این تفکر سرلوحه قرار گیرد.

دکتر جلیلی شکست در برابر تفکر بسیجی را علت پرخاشگری دشمن نسبت به سپاه پاسداران دانست؛ چرا که این نهاد مقدس توانسته است با سرلوحه قرار دادن تفکر بسیجی به موفقیت های بزرگ دست پیدا کند و طعم آن را به مردم بچشاند.

نماینده رهبرانقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که «چگونه میتوان یک موفقیت مطلوب را در همه عرصه ها شکل داد؟»، اظهار داشت: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده است که از زمان پیروزی آن تا دفاع مقدس و سایر عرصه ها، وقتی مسائل برای مردم روشن باشد، پاسخ آنها نیز براحتی روشن خواهد شد. زمانی دفاع مقدس به پیروزی رسید که مسئله تجاوز به خاک کشور را همه فهمیدند و پاسخ درست به این مسئله را با دفاع از کشور و حضور در جبهه ها داده و خود مردم امنیت را به ارمغان آوردند.

وی در توضیح این سوال افزود: کسی نمیتوانست در این مسئله تردید ایجاد کند و در پاسخ درست به مسئله با مقابله با تجاوز رژیم بعث داده شد و بالطبع موفقیت شکل گرفت.

دکتر جلیلی حل مسائل مختلف کشور را نیازمند ایجاد اتحادی همانند دوران دفاع مقدس دانست که همه آحاد ملت با فهم دقیق از مسئله تجاوز به خاک میهن و تعرض به انقلاب نوپای اسلامی، برای مقابله با دشمن به اجماع رسیدند و پاسخ مسئله را به درستی دادند.

جلیلی افزود: شکل گیری وحدت منوط بر رسیدن به فهم مشترک نسبت به مسائل و موضوعات کشور است. اگر ما به صورت دقیق مسئله را تبیین کنیم، پاسخ آن نیز برای مردم روشن خواهد بود و همراهی از سوی آنها شکل میگیرد.

وی دراین باره گفت: اگر میان آحاد یک ملت برای تشخیص درست یک مسئله وحدت ایجاد شد، برای پاسخ به آن نیز وحدت ایجاد میشود؛ پیروزی های سپاه حفاظت به این خاطر است که مردم در مسئله تامین امنیت خودشان تردیدی ندارند و برای کمک به پاسخ به این مسئله، کمال همکاری را با حافظان امنیت بعمل می آورند.

عبور از دوران ترورهای کور خیابانی توسط منافقین در دهه شصت، مثالی بود که سعید جلیلی از آن بعنوان نمونه ی موفق فهم مسئله و پاسخ به موقع و صحیح مردم به آن نام برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: اما اگر ملتی در فهم یک مسئله دچار تردید شد، تشتت راه حل ها او را به پیروزی نمیرساند.

وی با اشاره به دعای امام زین العابدین(ع)، شک و تردید را زیربنای فتنه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش دشمن در این چهل سال آن بوده که مردم را دچار تردید کند تا بواسطه این شک او را از مسیر خود منحرف سازد و یا متوقف کند اما نقشه دشمن بخاطر تشخیص درست ملت ایران در مواقع مختلف و تجویز صحیح، برملا شده است.

دکتر جلیلی در ادامه سخنانش، تردیدافکنی دشمن در مسئله حق هسته ای و چرایی مقابله با داعش را مصادیقی از پروژه های شکست خورده تبلیغاتی-رسانه ای استکبار در یک دهه اخیر دانست.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور اظهارات اخیر برخی افراد و رسانه ها درباره مسئله FATF را طرح غلط و ناقص مسئله دانست و گفت: برخی مدام مطرح میکنند که «چرا به FATF نمیپیوندیم تا تحریم ها از بین برود؟» درحالیکه ایران اکنون در حال اجرای برنامه ۴۱ بندی با فتف است؛ باید مردم بدانند که پس از اجرای ۳۹بند از این توافق چه تسهیلاتی برای مبادلات کشور ایجاد شده است؟

وی افزود: مگر میشود تعهدات یک جانبه اجرا شود؟ خود FATF اذعان دارد که برخی کشور های اروپایی کمتر از نصف تعهدات خود را انجام داده اند؛ ما امروز بیش از ۹۵درصد تعهدات خود را انجام داده ایم و نباید بدهکار باشیم.

دکتر جلیلی با اشاره به بیانیه اخیر FATF در مهرماه سال جاری، گفت: این نهاد پا را فراتر گذاشته و عنوان کرده است که حتی مصوبه مجلس در این باره را قبول ندارد و خواهان اصلاح آن است؛ ۷ تقاضای جدید را هم مطرح کرده است که تصویب پالرمو و CFT تنها یکی از این تقاضاهاست. نمیشود اقدامات ایران مشخص، دقیق و سروقت انجام شود اما طرف مقابل نسیه هم عمل نکند! بیانیه مهرماه FATF نشان میدهد تصویب CFT کف و شروع خواسته های اوست.

وی افزود: دشمن با حداکثر توان فشار اقتصادی و بانکی را بر ملت ایران تحمیل میکند، وزیر خارجه، بانک مرکزی و سپاه یک کشور را تحریم میکند و مردم ما را تروریست میخواند، بعد هنوز عده ای به دنبال آن هستند که تعهدات جدید بپذیریم تا برچسب نخوریم! به چه قیمتی؟ وزیرخزانه داری آمریکا رسما اعلام کرد که با تصویب دو کنوانسیون توسط ایران، راه های دور زدن تحریم را خواهیم بست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتهای سخنانش، روشن شدن صورت مسائل و حل مدبرانه آنها را تامین کننده منافع ملی خواند و گفت: وقتی تردید شکل بگیرد، دیگر نمیتوان کاری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.