فاطمه آلیا:
حماسه نهم دی درس تاریخی برای مسئولان و مدیران کشور است

0 ۱۷۹

فاطمه آلیا، دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی ایران و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ۹ دی، اظهار داشت: در ادبیات دینی، قرآنی و اندیشه سیاسی اسلام، واژه ای به نام یوم الله داریم که این روز دارای ویژگی هایی است. یوم الله در زمان خود حماسه و نجات بخش هستند و در تاریخ به عنوان عبرتی خواهد ماند تا با توجه به تکرار وقایع تاریخی و چهره عوض کردن انواع فتنه ها، برای نسل های آینده یک سرمایه و ذخیره شود.

وی ادامه داد: یوم الله ۹ دی ذخیره اندیشه ای است که به تقویت بصیرت، آگاهی و بیداری شان در مواجهه با فتنه ها و حوادثی که رخ می دهد، کمک می کند تا در امان باشند و به نوعی جامعه را در امان نگه دارند و مانع از خسارات هزینه های فتنه شوند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتنه ها در تاریخ صدر اسلام متعدد بود، اما در تاریخ متأخر کشورمان حوادث مربوط به فتنه سال ۸۸، فتنه ای شبیه جنگ احزاب بود. سران گروه های مختلف با حمایت دشمنان و با آنکه با یکدیگر اختلاف نظر داشتند، اما به خاطر منافع شخصی و شهرت طلبی و یا اساسا زاویه فکری که با اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی داشتند، باهم متحد شدند و فتنه ای علیه انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی ایران ایجاد کردند که البته این فتنه کوچکی نبود و به نوعی ولایت فقیه را هدف گرفته بودند که ستون استوار و تکیه گاه ملت است.

وی ادامه داد: فتنه سال ۸۸ به نوعی فتنه حساب شده ای بود و زمانی که تکیه گاه ملت انقلابی را نشانه می گیرند، قصد دارند به جامعه صدمه وارد کنند. سال ها روی این فتنه کار شده بود و از سوی بیگانگان مورد حمایت قرار می گرفت.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رمز عملیات، تقلب در انتخابات بود و به نوعی قصد داشتند تا با عوام فریبی، این تصور را در مردم ایجاد کنند که ماجرای برد و باخت دو نفر است درحالی که پشت صحنه تئوری انقلاب ها یا کودتاهای رنگی و مخملی بود که در کشورهای دیگر سابقه داشت.

وی بیان کرد: مردم در فتنه ۸۸، هشت ماه دفاع مقدس داشتند و طی این مدت صبوری به خرج دارند. در این میان کسانی که فریب خورده بودند، نیازمند آگاهی و بیداری داشتند از این جهت بار حفظ انقلاب را مقام معظم رهبری بر دوش کشید و ایشان به گونه ای خود را سپر فتنه و بلا قرار دادند و مملکت را حفظ کردند.

آلیا اظهار داشت: ملت ایران پس از خطبه های آگاهی بخش مقام معظم رهبری در نماز جمعه، پشت ایشان گوش به فرمان شدند و از ایشان اطاعت کردند. ملت ولایتمدار ایران در ۹ دی ماه با خلق حماسه ای، فتنه را خنثی کردند و این روز به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نام گرفت.

وی افزود: اگر در جامعه ای بصیرت و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه وجود داشته باشد، نتیجه این کار نجات کشور، عقب نشی دشمنان، بیداری ملت می شود. مردم ولایت پذیر قدر انقلاب و رهبر خود را به خوبی شناختند و این جمله گوهربار امام راحل مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، را با تمام وجود احساس کردند. حتی بسیاری از آزاداندیشان غیرمسلمان در دنیا مطرح می کنند که رمز پیشرفت، ماندگاری و دوام انقلاب اسلامی، وجود رهبر است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مفاهیم حماسه ۹ دی باید به خوبی برای نسل های آینده تبیین شود تا فتنه را به خوبی بشناسند و زمانی که این انقلاب را به آنها می سپاریم، آنها باید با همه ابعاد مختلف فتنه آشنا باشند تا آسیبی به این کشور و نظام وارد نشود.

وی بیان کرد: متأسفانه عده ای فتنه ۸۸ را وارونه جلوه می دهند که این روز دعوای برد و باخت سیاسی انتخاباتی بوده است، درحالی که بحث براندازی نظام جمهوری و مقابله با انقلاب اسلامی است. باید این مباحث برای نسل جوان به طور کامل تبیین شود.همچنین برخی از یاران انقلاب به دلیل ساده لوحی، قدرت طلبی یا شهرت طلبی، فریب خوردند و نسل آینده باید بدانند که امکان دارد کسی که در صف انقلاب بوده، اگر با این نظام زاویه بگیرد، مساوی با سقوطش خواهد بود.

آلیا اظهار داشت: حماسه ۹ دی درس تاریخی بزرگی برای مسولان و مدیران کشور است که به وعده های فریبنده دشمن دل نبندند؛ چراکه دشمن با تمام قدرت در مقابل دین ما ایستاده و هرگز به وعده هایش عمل نخواهد کرد و سرانجام دلبستن به وعده های دشمنان و بیگانگان جدایی از صف ملت و ناکامی سرشکستگی و سقوط است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.