نصرالله پژمانفر:
بودجه ۹۹ برخلاف تأکیدات مقام معظم رهبری تدوین شده است

0 ۱۳۶

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول دی) پارلمان درباره لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: سهم بالای اوراق مشارکت برای جبران کسری بودجه در واقع بدهکار کردن دولت و آینده فروشی است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: دولت برای پوشش هزینه های غیرمتعارف و تراز کردن سند بودجه، منابعی از محل انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه بیش از توان خود در نظر گرفته است که خطر عدم توازن وضعیت مالی دولت را به دنبال دارد.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: تداوم این رویه و استفاده از اوراق مشارکت بحران جدی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش منابع رفاهی اظهار داشت: امسال ۱۴ میلیارد دلار برای هزینه رفاهی اعتبار در نظر گرفته شد که وضع مملکت این است، در بودجه سال۹۹ آمده است که بودجه رفاهی به ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته که این امر مشکلاتی برای آینده کشور خواهد داشت.

پژمانفر گفت: برای اولین بار در سال ۹۹، ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورو برداشت از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است که این خلاف قانون است چرا که برداشت از صندوق باید با اجازه مقام معظم رهبری باشد؛ دست بردن در صندوق رویه غلطی است که دولت در پیش گرفته است.

وی گفت: بودجه سال ۹۹ برخلاف تأکیدات رهبری تدوین شده است و کشور را در سال آینده به بن بست می کشاند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: در این بودجه بدهی های ساماندهی نشده در نظر گرفته شده و دولت ۷۰هزار میلیارد تومان اعتبار از بودجه نفتی برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته این در حالی است که کل منابع نفتی کشور در سال آینده ۴۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.