حجت الاسلام نصرالله پژمانفر:
تنخواه مدیران در بودجه برای مسائل انتخاباتی هزینه می شود

0 ۱۶۰

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنخواه در نظر گرفته برای رئیس جمهور و تعداد دیگری از مقامات کشور در لایحه بودجه ۹۹ گفت: آنچه که مسلّم است این است که در جمهوری اسلامی باید نحوه هزینه کرد پولی که در اختیار افراد قرار می گیرد، شفاف باشد و مردم باید نسبت به این موضوع مطلع باشند.

وی افزود: اینکه مردم در جریان نحوه هزینه کرد، این تنخواه ها نباشند ظلم به آنهاست مخصوصاً در شرایط فعلی که در یک وضعیت نگران کننده ای از نظر معیشتی قرار دارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: اینکه راه سازی و قانون گذاری کنند که کسی از نظر قانونی نتواند نظارتی بر این تنخواه ها داشته باشد، بدتر است و مبلغی از بودجه تحت عنوان تنخواه در اختیار رؤسا قرار گیرد و آ نها هر طور که بخواهند این پول را هزینه کنند. اگرچه از نظر قانونی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر نحوه هزینه کرد این تنخواه ها نمی توانند نظارت داشته باشند اما اساس تخصیص این تنخواه ها و این نحوه هزینه کرد آن یک کار خلاف است و در آن فساد اتفاق می افتد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور یا دیگر روسای قوا از جایی بازدید می کنند و در جریان این بازدید پیشنهاد می شود که هزینه ای انجام شود اگر آن هزینه در راستای مسائل کشور است ردیف اعتباری برای آن در بوده در نظر گرفته شده به عنوان مثال اگر فردی مشکل درمانی دارد وزارت بهداشت و درمان در آن حوزه اعتبارات لازم را در اختیار دارد و اگر کسی مشکل دیگری دارد اعتبارات لازم برای حوزه های مختلف در ردیف های اعتباری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما شاهد هستیم که این تنخواه ها سر از مسائل انتخاباتی می شود و این پول ها در اختیار برخی افراد و جریانات سیاسی قرار می گیرد و با این پول ها حمایت های نامناسبی از برخی افراد و گروه ها انجام می شود.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: حداقل کار این است که مردم ما نمی دانند که این تنخواه ها در کجاها هزینه می شود و لذا بنده به شدت با در نظر گرفتن تنخواه برای مقامات کشور در بودجه مخالف هستم و اگر رئیس قوه ای می خواهد پولی را در اختیار کسی قرار دهد اگر در راستا و چارچوب نظام جمهوری اسلامی است در جای خودش اعتبار برایش در نظر گرفته شده و پرداخت می شود و اگر هم موضوع دیگری هست و رئیس فلان قوه می خواهد یک رفتار شخصی انجام دهد و به کمک شخصی به فردی داشته باشد دست توی جیب مبارک خود کند و از اموال شخصی خود این کمک را داشته باشد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: پیش از آنکه مردم در حفظ بیت المال کوشا باشند ضروری است تا مسئولین در این حوزه حساس و دقیق باشند و روسای قوا در حفظ بیت المال مراقبت های لازم را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.