حاجی دلیگانی مطرح کرد:
بودجه شرکت های دولتی عمدتاً زیان ده باید کاهش پیدا کند، نه افزایش

0 ۱۵۷

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره افزایش ۹ درصدی بودجه شرکت های دولتی در سال آینده اظهار داشت: بودجه شرکت های دولتی عمدتاً براساس نرخ تورم تعیین می شود و خودشان بودجه ای مستقیم از دولت دریافت نمی کنند بلکه براساس میزان درآمدی است که حاصل می شود و ما باید نرخ افزایش بودجه را براساس واقعیتی که اتفاق می افتد بسنجیم و تعیین کنیم.

وی اظهار داشت: آنچه در سال های اخیر ملاحظه کرده ایم این است که شروع کننده گرانی خود شرکت های دولتی هستند، بنابراین بودجه آنها بیشتر از ۱۱ درصد و خود به خود افزایش پیدا می کند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: شرکت های دولتی به خاطر عدم مدیریت صحیح عمدتاً زیان ده هستند و به نوعی مدیریت هوشمندانه ای ندارند. اما در مصرف منابع بسیار هوشمندانه و با دید وسیعی عمل می کنند به نحوی که حقوق ها را مرتباً خیلی خوب افزایش داده و به پاداش های بسیار بالا می رسند.

وی با بیان اینکه شرکت های دولتی بیشتر به حقوق و پاداش های بسیار بالا توجه دارند، عنوان کرد: این شرکت ها به لحاظ نوع کاری به جای اینکه به انجام درست وظایف خود بپردازند، بعضاً فقط به دنبال گران کردن خدمات و قیمت ها بوده و در ایجاد ارزش افزوده نقش به سزایی ندارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مخالف افزایش بودجه شرکت های دولتی در سال آینده هستید یا خیر، گفت: مخالف افزایش هزینه های آنها هستم و از طرفی موافق افزایش درآمدهای آنها؛ البته نه اینکه عرضه کالا و خدمات را برای مردم گران کنند بلکه با نگاه کاربردی صحیح و مدیریت هوشمندانه به این هدف برسند.

عضو کمیسیون بودجه و برنامه مجلس در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا موافق افزایش ۹ درصدی بودجه شرکت های دولتی در سال آینده هستید یا خیر، گفت: منتظر ارائه بودجه به صحن علنی مجلس هستیم و پس از بحث و بررسی این موضوع مشخص خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.