علی عبدی:
فقر ایده برای اداره کشور، دولت را به سمت ایجاد دوقطبی کاذب سوق داده است

0 ۴۱۶

علی عبدی فعال سیاسی در گفت وگو با فارس ضمن انتقاد از اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره FATF گفت: دولت آقای روحانی در سال های پایانی عمر خودش است و در طی سال های اخیر به این دلیل که برای اداره کشور دچار فقر ایده بود برای ایجاد فضای دوقطبی کاذب تلاش کرده است.

عبدی ادامه داد: متاسفانه در سال های پایانی دولت، به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس و بعد از آن هم انتخابات ریاست جمهوری ایجاد دو قطبی کاذب و همچنین انحراف افکار عمومی با پرداختن به موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی یکی از کارویژه های مهم دولت بوده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور و معاون اول و مشاوره رسانه ای وی دائما به دنبال این هستند که حواس افکار عمومی را به سمتی پرت کنند تا حواس مردم به دادن خروجی عملکرد از ۶ سال گذشته منتهی نشود و به معنای دیگر از پاسخ گویی درباره مسئولیت خود شانه خالی می کنند.

وی افزود: مطالبی که اخیراً در سخنان معاون اول رئیس جمهور بیان شد و به تعبیری از آن به عنوان دروغ بستن به رهبر معظم انقلاب یاد می کنیم فراتر از مسئله دو قطبی سازی و انحراف افکار عمومی است. متاسفانه این روند دروغ بستن از برجام شروع شد و البته در دیدار دانشجویی امثال هم رهبر معظم انقلاب پاسخ این دروغ گویی را دادند و گفتند اصلا اینگونه نیست و من به هیچ عنوان با این شکلی که برجام امضا شد موافق نبودم.

عبدی ادامه داد: مردم فراموش نکردند که آن زمان چگونه اینها به دروغ این پذیرش برجام را به مقام معظم رهبری نسبت دادند، برجامی که متاسفانه عواقب خسارت بار و نگین آن امروز مردم و کشور را درگیر کرده است.

فعال سابق دانشجویی یادآور شد: این اظهار نظری که اخیراً معاون اول رئیس جمهور داشته حتما نیاز به پیگیری های جدی و محکم قضایی دارد چرا که اگر قرار باشد هر مسئولی با بیان مطالب کذب و دروغ بستن به رهبر انقلاب به دنبال منافع و مطامع سیاسی اش باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی اظهار داشت: این امکان ندارد که در دنیا، به بلند پایه ترین مسئول سیاسی و تصمیم گیر مملکت دروغی بسته شود و فردی که دروغ گفته بتواند مانند قبل مسئولیت قبلی اش را ادامه دهد و گویی که آب از آب تکان نخورده است.

این فعال سابق دانشجویی تصریح کرد: بنابراین یکی از اصلی ترین وظایف امروز قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم ورود به این مسئله است و باید برای حراست از جایگاه مقام ولایت در کشور و جایگاه قانونی رهبری انقلاب به این مسئله رسیدگی کند.

عبدی گفت: مسلما اگر ثابت شود آقای جهانگیری واقعاً این حرف ها را زده حتماً مهمترین کار این است که وی از جایگاه معاونت اولی خلع شود. اگر قرار باشد به صورت دقیق به این مسائل رسیدگی شود باید حتماً غیر از عزل از مسئولیت، جزای کیفری هم برای وی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا لازم است به عنوان مدعی العموم با شدت بیشتری به مسئله دروغ بستن به رهبر انقلاب که می تواند سرنوشت یک کشور را تحت تاثیر قرار دهد، ورود کند.

این فعال سیاسی گفت: بحث FATF بحث کوچکی نیست و می تواند تا ده ها سال آینده کشور را مانند برجام درگیر تعهداتی کند که مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد، بنابراین قوه قضاییه وظیفه دارد به این مسئله ورود کند و اگر خدای نکرده نسبت به این مسئله کوتاهی شود جا دارد که جریان انقلابی نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد و پیگیر ماجرا باشد تا انشالله چنین مواردی تکرار نشود و این نقل قول های خلاف واقع از رهبر معظم انقلاب برای همیشه از طرف مسئولان برچیده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.