واکنش آیت الله رئیسی به فضاسازی های اخیر دولتی ها:
میدان مبارزه با فساد را با سیاسی کاری، اتهام زنی و دوقطبی سازی «بعضی ها» خالی نخواهیم کرد

0 ۱۶۷

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به تبریز به فضاسازی های اخیر دولت درباره روند مبارزه با فساد در دستگاه قضائی واکنش نشان داد. رئیسی گفت که مفسدان باید هزینه سنگینی برای فساد بپردازند و قوه قضائیه میدان مبارزه با فساد را با سیاسی کاری، ملامت، اتهام زنی و دوقطبی سازی «بعضی ها» خالی نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده های معظم شهدا، علما و نخبگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نقطه نظرات برگزیدگان در این جلسه بسیار مفید بود، اظهار داشت: خانواده شهدا چشم و چراغ ما و کشور هستند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا نشان و عَلَم عزت جمهوری اسلامی هستند افزود: فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت با نام و یاد شهدا در کشور ترویج می شود و نام شهدا زینت بخش هر کوی و برزنی است که همواره فرهنگ حفظ ارزش ها را با خود دارند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در وصیت نامه شهیدان به ویژه ۱۰ هزار شهید افتخارآفرین این خطه، وجه مشترک وصایا این است که ما برای عدالت رفتیم و به امر جانشین امام زمان، برای حفظ دین و ارزش های انقلاب رفتیم و نگذارید مقتدا و امام ما تنها مانده و ارزش ها کم رنگ شود و باید سخنان شهدا را همواره سرمشق و نقشه راه خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه “در زیارت اربعین می خوانیم که حسین(ع) خون خود را داد تا جامعه قدرت تحلیل بیابد”، خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا جهل زدایی را می بینیم، اما با جاهلیت مدرن مواجهیم که «ایسم» دارد، فناوری دارد، قدرت رسانه دارد و قدرت های بزرگ آن را حمایت می کنند.

رئیسی با ابراز اینکه “هیچ جبهه ای نداریم که تفکر انقلابی دست برتر را نداشته باشد”، اضافه کرد: همه اینها به برکت خون شهیدان است که به خون ثارالله متصل است چراکه خدا خودش خونخواه سیدالشهدا است و امکان ندارد این خون ها و آثارشان کم شود، ممکن است ناملایماتی پیش آید ولی ماندگاری این ناملایمات وجود ندارد.

وی با تأکید به اینکه باطل، فساد و تبعیض در نظام اسلامی جایی ندارد و فسادناپذیر است، گفت: برخی در گوشه ای با هوای نفس، زیاده خواهی، دست اندازی به حقوق بیت المال به وجود می آورند ولی ماندگاری ندارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: کسی را نداریم که دل در گروی انقلاب اسلامی داشته باشد و فساد و تبعیض و ناعدالتی را بپذیرد. نظام اسلامی در دوره ۴۰ساله گام های بلندی برداشته و تجربیات و اندخته های زیادی دارد و با این تجربیات، در گام دوم، آینده را بسیار روشن و امیدوار کننده می بینیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پاسخ به فردی در مورد مشکلات اقتصادی کشور، فرمودند “آینده را بسیار روشن و تابناک می بینیم”، ابراز داشت: ما هم آینده را روشن می بینیم و جریانی که مردم را رنج می دهد، فساد و تبعیض و بی عدالتی با دست توانای رهبری و علمداری ایشان و سربازی مانند بنده و دیگران، به این وضعیت خاتمه داده خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه، با اظهار اینکه جریان عدالتخواهی راه خود را به برکت خون شهدا ادامه خواهد داد، ادامه داد: دانشمندان و دانشجویان ما گام های مؤثری در توسعه برداشتند و میدان دادن به جوانان هم مورد تأکید رهبری بوده و جوانان هم باید کارهای دانش بنیان خود را با قدرت پیش برند.

وی با تأکید به اینکه “کارخانجات باید کارهای خود را با قوت ادامه دهند و شاهد کوچکترین وقفه ای نباشیم”، گفت: برخی وقفه ها و مشکلات مانند خصوصی سازی را هم با ورود به موضوع خصوصی سازی تلاش می کنیم رفع کنیم و موانع رفع شود.

رئیسی با اشاره به اینکه در جنگ رسانه ای، اطلاعاتی، اقتصادی و… هر کاری دشمن از دستش برآمده کرده و اگر کاری نکرده، نتوانسته، نه اینکه نخواسته است، ادامه داد: دشمن می داند جوانانی داریم که با اینها نمی توانند مواجه شوند، دشمن در منطقه خواست و نتوانست، ولی ما با قدرت و قوت و اراده الهی خواستیم و توانستیم.

وی با تأکید بر اینکه “نیاز به تفکر انقلابی در ادارات داریم و باید مدیران ما با شعار «ما می توانیم» کارها را اجرا کنند”، اظهار داشت: ما توانمندی داریم و برخی مشکلات را باید با همت دنبال و رفع کنیم چراکه راهکار رفع مشکلات در دست توانمند جوانان و مردان و زنان کشور است.

رئیس قوه قضائیه چشم دوختن به گره گشایی بیگانگان از مشکلات کشور را بسیار غلط دانست و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و باید بدانیم که گره گشایی از این مشکلات در دست توانای این جوانان، مردان و زنان این کشور است.

وی با یادآوری اینکه فضای کشور فضای مقاومت و ایستادگی است، اذعان کرد: ۴۰ سال است امامین انقلاب اسلامی گفته اند با همه کشورها و ملت ها تعامل خواهیم داشت، بنای ایستادگی فعال و نه منفعل داریم. راهبرد ایستادگی فعال راهبرد اصلی ماست ولی راهبرد تعامل با دنیا هم راهبرد جمهوری اسلامی است و مسئله روشنی است که همگان از این رویکرد جمهوری اسلامی ایران آگاهند.

رئیسی با تأکید به اینکه به هیچ عنوان اجازه داده نمی شود در هیچ جای نظام فساد لانه کند، گفت: چون این نظام با طهارت و پاکی بنا شده، اجازه سوء استفاده و فساد به کسی داده نمی شود و هر کسی دچار لغزش شد، باید برخوردی عبرت آموز شود تا بدانند فساد و روابط ناسالم و درآمد نامشروع و دست اندازی به بیت المال هزینه سنگینی دارد.

وی تصریح کرد: این گونه نیست که برخی با اتهام زدنی، ملامت کردن و دوقطبی سازی بخواهند ما میدان مبارزه با فساد را خالی کنیم. این میدان مبارزه با فساد با سیاسی کاری و ملامت و اتهام زنی خالی نمی شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه “مبارزه با فساد و عدالت خواهی را خواست مردم و دلسوزان می دانیم” ادامه داد: این خواست به هیچ عنوان نه تأخیر خواهد داشت و نه تعطیل می شود.

وی با بیان اینکه تمام مدیران باید دغدغه مبارزه با فساد داشته باشند، اظهار داشت: مدیریت بدون نظارت معنا ندارد و مسئولیت همه باید مبارزه با فساد باشد که این امر رویکرد هم دستگاه اجرایی، هم قانون گذاری و هم قضایی است و درب همه نهادها و حکومت و رسانه ها در مبارزه با فساد باز است.

رئیسی با ابراز اینکه “رسانه ها را کنار خود و در برابر فاسدان می بینیم” گفت: امیدوارم در انجام وظایف خود موفق شویم و از رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی می خواهیم تا چنین نشست هایی با جوانان، علما، نخبگان و محافل دانشگاهی و… تداوم یابد و از دیدگاه های آنها بهره مند شوند چراکه سرمایه اجتماعی بزرگی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.