علامه مصباح یزدی در همایش تبیین بیانیه گام دوم:
امروز انقلاب اسلامی علیرغم توطئه های دشمن به ۴۰ سالگی رسیده است/ بیانیه گام دوم خط بطلانی است بر همه نظریه پردازی های غلط دشمن/ آقاتهرانی: بیانیه گام دوم، نقشه راه ۴۰ سال آینده است

0 ۴۷۷

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن پنجنشبه هفته گذشته با حضور آیت الله محمدتقی مصباح یزدی برگزار شد.

مراد از گام دوم اکتفا کردن به دستاوردهای گام نخست نیست
آیت الله مصباح یزدی در این مراسم با بیان اینکه دشمن انتظار داشت طومار انقلاب اسلامی پیش از ۴۰ سالگی پیچیده شود، بیان کرد: دشمن از روز نخست انقلاب اسلامی درصدد آن برآمد که با تبلیغات گسترده به مردم القا کند انقلاب به زودی نابود می شود؛ امروز انقلاب اسلامی علیرغم توطئه های دشمن به ۴۰ سالگی رسیده است و بیانیه گام دوم به منزله خط بطلانی بر همه نظریه پردازی های غلط دشمن محسوب می شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم نشانگر پویایی انقلاب و افول ناپذیری آن است، تأکید کرد: مراد از گام دوم انقلاب آن است که ما باید در گام دوم همان اهداف گام نخست را با جدیت بیشتر ادامه دهیم تا به پیشرفت های چشمگیرتری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مراد از گام دوم اکتفا کردن به دستاوردهای گام نخست نیست، افزود: ما باید در این گام از انقلاب تلاش بیشتری داشته باشیم تا به اهداف بالاتر و عالی تر انقلاب اسلامی دست یابیم؛ ما باید حین اینکه دستاوردهای گام نخست را حفظ کنیم، یک پله دیگر نیز رو به جلو حرکت داشته باشیم.

مجلس تراز اسلامی آن مجلسی است که مطالبات مقام ولایت را پیاده کند
همچنین حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در این همایش با اشاره به اینکه مجلس تراز اسلامی آن مجلسی است که مطالبات مقام ولایت را پیاده کند، بیان کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در می یابیم که رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به جوانان مملکت دارند و آنها را کلید حل مشکلات می دانند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز برخی افراد در مملکت قائل به کارآمدی دین در همه عرصه ها نیستند و به صورت ماهوی با انقلاب معارضه دارند، تأکید کرد: این افراد همواره می پندارند عزت و ثروت را باید از غرب دریافت کرد، بنابراین ما باید از انتخاب اینگونه افراد در رده های مسؤولیتی پرهیز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دین از سیاست جدا نیست، افزود: امروز برخی مسرولان ما سکولار هستند و می پندارند دین کارآمدی خود را از دست داده است؛ این در حالی است که رهبری در بیانیه گام دوم، انقلاب را طلوعی بدون افول و غروب دانسته اند و تأکید کرده اند که خورشید انقلاب هر روز درخشان تر از روز قبل است.

موشک های ما اروپا را نیز تحت سیطره دارد
حسین شریعتمداری نیز در این نشست با اشاره به اینکه درگیری ما با نظا سلطه ماهوی است، بیان کرد: برای ارزیابی یک نظام حداقل باید سه سال از عمر آن بگذرد، اما ما در انقلاب اسلامی هنوز کار خود را آغاز نکرده بودیم که درگیر توطئه های مختلف شدیم و مشاهده کردیم که جبهه استکبار و نظام سلطه تمام قد در برابرمان ایستاده است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه مسأله هسته ای که از سوی آمریکا طرح می شود تنها یک بهانه است، تأکید کرد: امروز خود آمریکایی ها اذعان می کنند که مشکل ما با ایران مسأله هسته ای نیست، بلکه درگیری ما از آن جهت است که ایران علیرغم تقابل با آمریکا توانسته است به بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دشمن همه ترفندهای خود را در ۴۰ سال نخست انقلاب به کار گرفت، اما نتیجه ای نداشت، از همین جهت در چهل سال دوم با توطئه های جدیدی به سراغمان خواهد آمد، به تبیین برخی حربه ها و توطئه های جدید آمریکایی ها پرداخت و گفت: باید بدانیم که «جنگ» منتفی است و این که برخی مدام از جنگ و احتمال حمله آمریکایی ها دم می زنند، استفاده انتخاباتی داشته و نشانه حماقتشان است.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است، ابراز کرد: دشمن یک مرتبه حربه جنگ را در دفاع مقدس تجربه کرده است، از رو هیچگاه درصدد جنگ بر نخواهد آمد؛ امروز حتی موشک های ما اروپا را نیز تحت سیطره دارد و آنها می دانند که جنگ به ضررشان تمام خواهد شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.