حجت الاسلام نصرالله پژمانفر:
عدم نظارت بر اجرای قانون طعم خصوصی سازی را برای مردم تلخ کرد

0 ۱۳۰

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت هپکو اراک و برخی صنایع کشور گفت: موضوع خصوصی سازی در واقع قرار بود فرصتی برای نظام باشد که بتواند مشکلی از مشکلات کشور را حل کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: اگر امروز ما در مسیر صحیح اجرای اصل ۴۴ کشور حرکت می کردیم نه تنها به بحرانی صنایع کشور را در بر نمی گرفت بلکه یک جهش جدی در صنایع کشور ایجاد می کرد.

پژمانفر یادآور شد: وقتی هیچ نظارتی از سوی دستگاه های نظارتی در رابطه با اجرای قانون اساسی شکل می گیرد که اینجا البته یک بخشی هم وظیفه مجلس است و بخشی هم در وظیفه سازمانهای نظارتی دیگر، کار به اینجا می رسد که نه تنها خصوصی سازی طعم شیرینی برای مردم باقی نگذاشته بلکه طعم تلخی هم داشته و بسیاری از کارگران و پرسنل تحت فشار قرار گرفتند و برخی تعدیل شدند و برخی هم از کار بیکار شدند.

این نماینده مجلس افزود: شرکت هپکو هم یکی از صنایعی است که در این راستا دچار مشکل شد و کارگران هم اعتراض کردند. البته وقتی این حس در کارگران ایجاد شود که نمی توانند حق خودشان را بگیرند ممکن است به یک کار بیرون از چارچوب قانون روی آورند.

وی گفت: به نظر من به جای اینکه به سراغ این کارگران برویم و با مقصر کردن آنها احساس کنیم این مسئله حل شده باید به دنبال کسانی برویم که این زمینه را ایجاد کردند، کسانیکه شرایطی را درست کردند که موجب شده کارگران تحت فشار روانی قرار بگیرند و دست به چنین کاری بزنند. البته باید از آقای رئیسی بابت اقداماتی که در حمایت از کارگران و برخورد با مسببان این موضوع داشته، تشکر کرد.بنده فکر می کنم اینگونه برخورد قوه قضاییه باعث التیام درد کارگران می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.