بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره تلاش برای مذاکره مجدد با ۱+۵

0 ۴۹۷

جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره تلاش مسئولان دولتی برای مذاکره مجدد با ۱+۵ بیانیه ای را منتشر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
“وَلَنْ تَرْضَی عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَی وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ”
هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (البقره : ۱۲۰)

آن روز که رهبر انقلاب فرمود: «هزینه سازش و تسلیم در برابر دشمن بسیار سنگین تر از هزینه مقاومت است»؛ برخی از دولتمردان با ناباوری با آن برخورد کردند تا امروز به شکل عینی نتایج مذاکره غیر متکی بر اقتدار درونی در برجام را دیدند که چگونه برنامه جامع اقدام مشترک که بنا بود شش کشور به آن پایبند باشند با خروج عهدشکنانه آمریکا و عدم اقدام عملی منافقانه اروپا به برنامه جامع اقدام فردی (برجاف) تبدیل شد و هیچ نفعی و اثری در لغو تحریم های ظالمانه عاید کشور نکرد و این همه به دلیل عدم پایبندی دقیق به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود که بارها به صراحت گلایه خود را به مسئولین اظهار فرمودند. در برابر آن، همگان شاهد عزت و اقتدار افتخار آفرین مقاومت و پایداری در رویارویی شجاعانه با ترفندهای مختلف دشمن بودند، از جمله رفع توقیف نفتکش ایران به دنبال مقابله به مثل در توقیف کشتی متخلف انگلیسی، ساقط کردن پهپاد پیشرفته متجاوز آمریکایی با سامانه ایرانی که منجر به عقب نشینی دشمن از آب های خلیج فارس شد و سرفرازی های روزافزون نیروهای مقاومت در گستره منطقه غرب آسیا از جمله غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن که همچنان افتخار آفرین است.

در شرایطی که به ضرب الاجل سوم جمهوری اسلامی در برابر بی تحرکی اروپا نزدیک می شویم و در اثر عدم پویایی و ناکارآمدی و عدم ارزیابی صحیح دولت از موقعیت برتر کنونی نظام و انقلاب شاهد آن هستیم که با واسطه گری بعضی از کشورهای اروپایی که هیچگاه از مواضع خصمانه و حمایت گرانه از آمریکا عدول نکرده اند، متأسفانه دورنمایی از مذاکرات مطرح می شود که اگر مسئولین دولت از گذشته مذاکرات برجام درس نیاموزند ممکن است بار دیگر نظام و ملت را در یک موافقت خسارت بار جدید وارد کنند. در این زمینه لازم است نکاتی را به محضر ملت ایران و خطاب به مسئولین عرض کنیم:

۱. امروز اقتدار روزافزون برخاسته از مقاومت عملا سایه جنگ را از سر ملت ایران برطرف کرده است. در چنین موقعیت برتری مسئولین ما باید نه تنها زیاده طلبی های وقیحانه دشمن از جمله طرح دست برداشتن از موشک های بالستیک توسط آمریکا و اروپا را صریحا نفی کنتد، بلکه لازم است به مرگ بگیرند که دشمن به تب راضی شود و بدین ترتیب فرصت طرح جنگ و تهدیدهای توخالی را از دشمن بگیرند.

۲. طرح دوران سپری شدن نفوذ غرب که رهبر معظم از آن به “سپری شدن دوران بزن در رو” یاد کردند و گاه از آن به دوران پساغرب یاد می شود، لازم است در عمل به آن پرداخته شود. استفاده از سیستم های مالی جایگزین که جدیدا ابداع شده و استقبال از ائتلاف کشورهای مقابل آمریکا و تلاش برای تقویت آن لازم است در دستور کار قرار گیرد.

۳. استقبال مبهم از میانجی گری ژاپن و فرانسه بدون نفی زیاده طلبی های آنان و بدون طرح مطالبات منطقی و به حق جمهوری اسلامی مصلحت کشور ما نیست و طبعا این تصور را در ذهن دشمن ایجاد می کند که با یک مذاکره کننده ی بدهکار و ورشکسته روبرو است که حاضر به واگذاری هر امتیازی است.

۴. رویه پنهان کاری که در مذاکرات برجام شاهد آن بودیم تا جایی که حتی رژیم صهیونیستی از محتوای مذاکرات خبر می داد، در حالی که حقایق از ملت و حتی مجلس ما پنهان نگاه داشته می شد نباید مجدد تکرار شود. هرگونه پیشنهادی لازم است از طریق مجاری قانونی دستگاه دیپلماسی به اطلاع مردم و نمایندگان آنها برسد. شفاف سازی در این زمینه شرط هرگونه اقدامی در این زمینه است و در رأس آن لازم است راهبردها از رهبر معظم انقلاب استفسار شود و راهکارها بر اساس آنها تنظیم و اعمال گردد.

۵. اتحاد آمریکا و اروپا برای فشار بیشتر علیه ایران خواسته آمریکا است؛ چه دلیلی دارد آمریکایی را که یک جانبه از برجام خارج شده و باعث ایجاد تشتت نسبی در اردوی ضد ایرانی آمریکا و اروپا شده به بازگشت تشویق کنیم؟! به فرض آمریکا توبه کند و دوباره به ۱+۵ بپیوندد، بازهم با همان زیاده خواهی ها با ما روبرو می شود. بنابر این لازم است ما بهای سنگین تری طلب کنیم و این بار خلأهایی را که برجام دارد پوشش دهیم و حتی مذاکره جمعی را مشروط به شرط هایی کنیم که ما را از تنگناهای موجود در برجام خارج کند. سیاست اقدام گام به گام که رهبر معظم انقلاب در عمل به تعهدات برجامی از دولت مطالبه کردند و متأسفانه به آن عمل نکردند، لازم است در مسیر برگشت به کار گرفته شود.

۶. پیشنهاد تأمین ۵ میلیارد دلار نقدینگی اینستکس توسط فرانسه و ۱۰ میلیارد دلار توسط دیگر اعضای برجام در قبال توقف برنامه موشکی و قدرت منطقه ای ایران کلاه گشادی است که نباید آن را پیشرفت در مسیر صحیح نامید؛ بلکه این مسیر به سمت سقوط به دره و تن دادن به خواسته دشمن در قبال این ثمن بخس به معنی فروش کشور است.

جبهه پایداری به مسئولین دولتی توصیه می کند که روش های پوسیده و ناکارآمد گذشته را رها کنند و با شجاعت و تکیه به وعهده الهی به راهبرد اساسی مقاومت و رهنمودهای حیات بخش رهبر معظم انقلاب با جدیت عمل کنند. امید است ملت ایران همانند گذشته مورد توجه و عنایات خاص حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) قرار گیرند.

والسلام علی من اتبع الهدی
جبهه پایداری انقلاب اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.