صادق محصولی در نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد:
وحدت بهانه ای برای کنارگذاشتن نیروهای حزب اللهی نشود/ برخی انتخاب «اصلح» را لجن مال کرده اند

0 ۱۸۹

صادق محصولی، قائم مقام جبهه پایداری در بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه خوارزمی با اشاره به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی گفت: پایداری و استقامت بود که امام را موفق کرد و گرنه اگر بگوییم پیروزی به تعداد و نفرات است، قطعا عِده و عده آنها بیشتر بود

او ادامه داد: الان شما می بینید امریکا بیشترین قدرت را از لحاظ عده و عده دارد اما شما می بینید وقتی نظام ما به جایی رسیده است که پهپاد انها را می زند آنها نمی توانند اقدامی را انجام بدهند.

محصولی ادامه داد: ایمان شما را به عمل به تکلیف تشویق می کند و عمل به تکلیف موجب «إِحدَی الحُسنَیَینِ» می شود. یعنی شما در جنگ با دشمن، چه جنگ نرم و چه جنگ سخت، اگر پیروز شدید حُسن هست و اگر شکست خوردید باز هم حُسن است. تکلیف ما حضور در صحنه است که البته به این معنا نیست که آموزش نبینیم و مقدمات آن را رعایت نکینم. منظور این است که پیروزی به تعداد نفرات و نیروها نیست بلکه اصل قضیه ایمان به خدا و به دنبالش عمل به تکلیف است.

او گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت رحلت امام ویژگی های مکتب امام را تشریح و سه ویژگی عقلانیت، معنویت و عدالت را برای این مکتب نام بردند، جبهه پایداری هم این سه ویژگی را مبنی کاری خود قرار داده است. ما یک مولفه دیگر هم اضافه کردیم که آن وظیفه ماست و رهبری نباید آن را بگوید و آن عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت فقیه است.

محصولی ادامه داد: اگر معنویت نباشد ممکن است ما در زمینه عدالت شعاری بشویم. یک آقایی مصاحبه کرد و اشاره ای به وزارت نفت دولت احمدی نژاد کرد و گفت در دولت نهم چند نفر را برای وزارت نفت معرفی کردند و ما به دلایلی رای ندادیم، منتهی دلایلی را که آورده بودند را نتوانستند اثبات کنند. ما گفتیم پس چطور شما بعدش به آدمی که گفت اعتقادی به مافیای نفت نداریم رای دادید؟ حالا سازمان شفافیت بزنید. این معنویت است باعث می شود که در عمل عدالت را رعایت کنیم. معنویت یعنی نیت را برای خدا خالص کنید و نه این که ببینیم روزنامه ها یا رسانه ها چه خواهند گفت.

قائم مقام جبهه پایداری گفت: این که یک فردی می گوید بهشت و جهنم رفتن مردم کار ما نیست، اتفاقا قرآن می فرماید امر به معروف و نهی از منکر و اقامه زکات و … برای افرادی که به انها تمکن می دهیم و به قول بنده رئیس جمهورشان می کنیم بر عهده شماست. همان هایی که هر گاه قدرت و مسئولیت به انها می دهیم نماز را بر پا می دارند، زکات می دهند، امر به معروف می کنند، نماز می خوانند، مسئول بهشت و جهنم رفتن مردم هستند، الناس علی دین ملوکهم، این که الان می بینیم جامعه امروز وضع مطلوبی ندارد به خاطر مسئولین است.

او افزود: به درستی جوانان باید عَلَم عدالت را به دست بگیرند. یک عده می گویند برای آن که پیشرفت کنیم افرادی مجبور هستند زیر چرخ های توسعه له بشوند، حضرت علی غیر از این را می گفتند، ایشان می فرمایند هیچ چیز مانند عدالت شهرها آباد نمی کند.

محصولی اظهار کرد: محصولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در انتخابات پیش رو شرکت خواهید کرد، گفت: من فکر میکنم ما می توانیم بدون اینکه مسئولیت اجرایی مستقیم داشته باشیم، کمک کنیم. همان فرمایش حضرت آقا که می فرمایند هر چند مسئولیت نداشته باشید اما در صحنه حضور داشته باشید. اگر تکلیفی نباشد، نامزد نمی شوم.

او پیرامون سوالی پیرامون جوان گرایی گفت: من مسئولیتم دوران محدودی بود و در همان زمان مسئولیت از جوانان انقلابی استفاده می کردیم و آنها الان در حد وزیر و معاون وزیر رشد کردند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در انتخابات شکست خوردیم؟ گفت: در لیستی که اصولگرایان معرفی کردیم طرفدار برجام را گذاشته ایم کنار مخالف ۱۰۰ درصد برجام و به مردم دادیم که به ما رای بدید. مردم می گویند شما اصوگراها دکان باز کردید یا ما را مسخره کردید یا واقعا اعتقادتان هست که در موضوعی مانند برجام به یک هم فکری نرسیده اید، به این برادران می گوییم این لیست رای نمی اورد، در جواب به ما گفتند بازی به هم زن هستید. نتیجه حرف نزدن ما چه شد؟ انجایی که حرف زدیم و از ارزش ها دفاع کردیم و لیستی روبروی هم دادیم ۱۶، ۱۷ نفر از لیست جبهه پایداری وارد مجلس شد اما اینجایی که سکوت کردیم، شکست خوردیم.

محصولی افزود: وحدت وسیله است و هدف نیست، اگر وحدت به رسیدن به هدف کمک کند چیز خوبی است. اما این که شما به بهانه وحدت، حزب اللهی ها را کنار بگذارید و انهایی را که دورتربه ارزش های انقلاب هستند را در لیست بیاورید وحدت معنا نخواهد داشت.

او اظهار کرد: در آخرین دوره مجلس انتقاد ما به لیست واحد اصولگرایان این بود که چرا باید سهم خواهی بشود و یا اینکه چرا فردی که کسی آن را نمی شناسد، تنها به این دلیل که از فلان حزب است باید وارد لیست شود؟ و یا حداقل کف اصولگرایی را نداشته باشد. منتهی ما گفتیم اگر ما بازی بهم زن هستیم، پس سکوت می کنیم، که نتیجه اش شکست همه سی نفر بود.

او پیرامون وحدت در این انتخابات گفت: می گوییم ما یک مدل برای وحدت داریم و این مدل در چند مرحله است. اقل وحدت این است که یکدیگر را تخریب نکنیم، درجه بالاتر شاخص ها رایکی کنیم که به افراد مشترک برسیم. افرادی را انتخاب کنیم که مشترک بیشترین را داشته باشیم. ما حاضریم یک نفر از اعضای جبهه پایداری در لیست تهران و یا شهرهای دیگر نباشد ولی نامزد ها با شاخص هایی که رهبر انقلاب و امام خمینی آن را تعیین کردند، مشخص شوند.

محصولی افزود: تنها گروهی که یک ریال از بخش های نظام، چه دولتی، چه خصولتی و مشابه آن نگرفته است، جبهه پایداری است. نه تنها کمک نشده بلکه توسط خودی ها بیشتر آسیب ها را هم به آن زده اند.

او ادامه داد: جبهه پایداری به شدت مشکل رسانه و تبلیغات دارد، به شدت در زمینه رسانه ضعف داریم.

قائم مقام جبهه پایداری گفت: متاسفانه ادعای اصولگرایی داریم اما طبق اصول عمل نمی کنیم، شکست ها و ضعف هایمان هم از این جاست، بالاخره اصولگرایی چه چیزی برای انتخابات و … دیکته می کند. برای مثال فردی که اهل لابی و جز اصولگراها بوده، در فتنه هم به آقای موسوی رای داده است. شما انتظار دارید بنده و ایشان برای لیست انتخاباتی به یک لیست واحد برسیم.

او افزود: چرا طرف مقابل در انتخابات موفق بوده است؟ به خاطر این است که آنها هدف مشترکی دارند آنها در این که به قدرت برسند به یک جمع بندی می رسند و لابی می کردند و در نهایت یک نفر را هم به عنوان لیدر معرفی می کنند. اما وقتی لیدر لیست اصولگراها در انتخابات قبلی و الان ادعایی هم دارد، از برجام دفاع کرده است و اینقدر فهم سیاسی نداشته است که این برای نظام خسارت است. ما آدم بده میشیم، ما بازی بهم زن می شیم، چون میگیم نمی شود و آن دوست اصولگرا هم امضای کری را به عنوان تضمین قبول می کند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جبهه پایداری به دنبال پیدا کردن اصلح است گفت: اصلح یعنی بین افرادی که در زمین که توانایی رای آوری دارند، بهترینشان را انتخاب کنیم. اصلح که به معنای معصوم نیست. منتهی برخی انقدر برخی اصلح را لجن مال می کنند که وقتی کسی از اصلح می گوید، می گویند اصلح بد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.