نقوی حسینی:
روحانی با حجم اختیارات فعلی نمی تواند بهانه ای برای کم کاری بیاورد

0 ۱۶۹

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی درباره اختیارات گسترده روحانی نسبت به رؤسای جمهوری پیشین گفت: مطابق قانون اساسی، رئیس جمهور پس از مقام معظم رهبری، شخصیت اول کشور محسوب می شود.

وی افزود: رئیس جمهور ریاست کلیه دستگاه های اجرایی را برعهده دارد، ضمن اینکه رئیس چندین شورا و مرجع تصمیم گیری در کشور است، لذا رئیس جمهور اختیارات بسیار گسترده ای داشته و فرامین و دستورات او در دستگاه های اجرایی قابل اجراست.

نماینده ورامین در مجلس گفت: رئیس جمهور با استانداران، فرمانداران، بخشداران در کشور و تقریباً همه امور کشور در این مناطق تحت فرماندار رئیس جمهور هستند.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی بسیار گسترده است، افزود: ریاست جمهوری آقای روحانی با ریاست جمهوری دولت های گذشته متفاوت است، زیرا در دولت آقای روحانی، کشور تحت تحریم های شدید و ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بود و اختیارات بیشتری نسبت به رؤسای جمهور پیشین دارد.

نقوی حسینی گفت: ریاست شورای هماهنگی اقتصادی و ریاست جلسه سران قوا برعهده آقای رئیس جمهور است که اختیارات وسیعی داشته و رؤسای جمهور پیش از آقای روحانی چنین اختیارات گسترده ای را نداشته اند، این در حالی است که تصمیمات این نشست ها برای همگان و دستگاه ها لازم الاجراست.

وی گفت: روحانی و دولت نمی تواند اعلام کند ما نمی توانیم تصمیم گیری کرده و یا اختیار عمل داشته باشیم چرا که اختیارات گسترده ای را داشته و دارند که بی سابقه است.

نماینده ورامین در مجلس گفت: انتظار از آقای روحانی و دولت آن است که مشکلات اقتصادی و نگرانی ها و دغدغه های مردم و لزوم ثبات قیمت ها و رونق تولید و اشتغال سریع تر تصمیم گیری شده و حل و فصل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.