عضو هیات رئیسه مجلس:
«نداشتن اختیار» بهانه تازه دولت برای توجیه ناکارآمدی است

0 ۴۱۶

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر نداشتن اختیارات کافی گفت: به غیر از انسان های مومن و با تقوا، انسان ها عموما سعی دارند ناکارآمدی های خود را به دیگران نسبت دهند و آقای رئیس جمهور نیز یک انسان معمولی است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور هم همانند یک انسان معمولی به دنبال آن است که ناکارآمدی های خود را به دیگران منتسب کند و به گردن فرد دیگری بیندازد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در طی ۴ سال دولت یازدهم تقصیرات را به گردن احمدی نژاد می انداخت. در دو سال اول دولت دوازدهم هم مشکلات را متوجه اتفاقات دی ماه مشهد می دانست و الان هم که می گوید اختیار ندارم. برای دو سال آینده نیز بهانه ای جور خواهد کرد و بعد هم دوره ریاست جمهوری وی به پایان خواهد رسید.

قاضی زاده در ادامه با اشاره به بروز مشکلات در تامین کالاهای اساسی در کشور خاطرنشان کرد: ما از ابتدا خدمت آقایان گفتیم سیاست واردات کالای یارانه ای، سیاست شکست خورده ای است و موجب ایجاد سلطان ها در بخش های مختلف می شود و مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

وی افزود: ما عنوان کردیم که ارز باید تک نرخی باشد و یارانه باید به مصرف کننده داده شود و مصرف کننده است که باید مابه التفاوت قیمت ها در بازار با توجه به اعتباری که در کارتش شارژ می شود را پرداخت کند و به عبارت بهتر دولت بخشی از هزینه های خرید کالاهای اساسی موردنیاز شهروند را با کارت اعتباری هوشمند پرداخت کند و این باعث می شود یارانه به جامعه هدف برسد، اما دولت اصرار دارد سیاست های شکست خورده دولت های قبل را تکرار کند، چون ظاهرا آقایان کاری جز این بلد نیستند و هرچه هم که به آنها گفته می شود متوجه نمی شوند.

قاضی زاده اظهار داشت: در بسیاری از کشورها با پرداخت یارانه از طریق کارت الکترونیک به افراد نیازمند جامعه هدف را تحت پوشش قرار می دهند اما ظاهرا آقایان این کار را بلد نیستند و هرچه به آنها می گوییم گوش نمی دهند و بنا ندارند یاد بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: این مسئولان دولتی سیاستی را از دهه ۶۰ در ذهنشان هست و از دهه ۶۰ نیز تاکنون دولت ها تقریبا تکرار شده اند و افراد خاصی هم هستند که در هر دولت بوده اند و الان هم همان سیاست ها را دارند تکرار می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.