پرویز فتاح در مراسم آغاز ریاست بر بنیاد مستضعفان:
مستضعفان باید وارث این سرزمین شوند و سر کار بیایند/ چشم محرومان به این اموال دوخته شده و باید اموال شان را پس بدهیم/ کسانی که اموالی از بنیاد در اختیار دارند، با زبان خوش پس بدهند

0 ۳۷۳

پرویز فتاح در مراسم تکریم ومعارفه روسای بنیاد مستضعفان که با حضور مقام های کشوری از جمله حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در محل ساختمان این بنیاد برگزار شد، اظهار کرد: قصد نداریم جای دولت را بگیریم و نمی دانیم به چه علت مسائلی مطرح می شود که بنیاد قصد دارد جای دولت را بگیرد. بروید و فعالیت های بنیاد را روی ترازو قرار دهید و با دولت مقایسه کنید. به هیچ وجه چنین مسئله ای قابل قیاس نیست و بنیاد قصد ندارد به جای دولت فعالیت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسئله پنهانی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد، تصریح کرد: نهادهای بازرسی وجود دارند و ما از شفافیت استقبال می کنیم اما در عین حال نباید همه وقت مدیران ما به مسائل این چنین اختصاص یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به این که ما نمک خورده امام خمینی (ره) هستیم و تا عمر داریم به ایشان دینمان باقی است گفت: باید به یاد شهدا باشیم چرا که سر سفره آنها نشسته ایم. بنده همین جا از حسن اعتماد مجدد مقام معظم رهبری، ولی امر مسلمین نسبت به این سرباز، بسیجی و خادم صمیمانه تشکر می کنم وبارها نیز اعلام کردم سرباز نظام هستیم و در هر سنگری که باشم سربازی می کنم چرا که سنگرها عوض می شوند اما مرام سربازی تغییر نمی کنند.

فتاح ادامه داد: بنده روز گذشته امانت خود در کمیته امداد امام خمینی (ره) را به فردی پاکدست و خوش نام به نام آقای بختیاری واگذار کردم و امروز خوشحالم که پرچم بنیاد مستضعفان را از آقای سعیدی کیا می گیرم و اعلام می کنم که وی در حکم استاد بنده است و ما همواره سعی کردیم اخلاق دولت مردی را یاد بگیریم.

وی با اشاره به این که عملکرد بنیاد مستضعفان طبق اساس نامه است و اگر دفتر مقام معظم رهبری نیز نظری دارند باید در متن اساس نامه گنجانده شود گفت: دوستان ما در هیات امنا طبق برنامه سه ساله و برنامه های قبلی عمل کرده اند و بنده نیز امانتی را از بنیاد مستضعفان تحویل می گیریم وتصورم بر این است که با توجه به تازه نفس بودن سرعت فعالیت ها در این بنیاد افزایش می یابد و باید تاکید کنیم انصافا بنیاد طی سال های اخیر چابک شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر این که از اول تا اخر بسیجی بودم و تجربه اندکی دارم هر چند که به اندازه سعیدی کیا نیست گفت: چهار سال در وزارت نیرو خدمت گذاری کردم و پنج سال در بنیاد تعاون بودم و بیش از چهار سال نیز در کمیته امداد نیز خدمت گذاری کردم. علاوه بر این با بنیاد مستضعفان نا آشنا نیستم.

فتاح با تاکید بر این که در بنیاد مستضعفان امانتی بر دوش و سر ما قرار گرفته که باید بند بند آن اجرا شود اظهار کرد: تمام تلاشمان بر این خواهد بود که همانند آن چه در حکم مقام معظم رهبری قرار گفته بنیاد مستضعفان با مدیریتی جهادی، ولایی و ارزشی همراه با جوان گرایی اداره شود و علاوه بر این تجربه پیشکسوتان مسئله ای است که به آن توجه می شود.

وی با اشاره به این که بنیاد مستضعفان باید از عرصه های زیان ده خارج شود خاطر نشان کرد: ممکن است کاری در بنیاد صورت گیرد که در تعارض با روح انقلاب باشد که در این رابطه دفتر مقام معظم رهبری نیز نظری را ارائه کند که در این زمان ما محترمانه می توانیم کنار بکشیم.

وی افزود: باید سود و زیان در بنیاد مستضعفان تعریف شود و در عین حال بدانیم برخی فعالیت ها اجتماعی است و سود ما در توجه به مسائل اجتماعی و سرمایه های این حوزه قرار دارد تا از تبدیل هزینه های اجتماعی به ضرر و زیان جلوگیری کنیم.

بنیاد مستضعفان صرفا یک بنیاد اقتصادی نیست

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مقوله سود در بنیاد گفت: این که سودهای به دست آمده در بنیاد صرف چه بخشی می شود مسئله ای است که به طور دقیق تعریف خواهد شد. این که به محرومیت ها توجه کنیم، آزاد راه یا اتوبان بسازیم و یا این که به بخش های دیگری توجه کنیم. قطعا با توجه به نظر مقام معظم رهبری اولویت بنیاد رسیدگی به محرومان و توانمند سازی آنها است و بنیاد مستضعفان صرفا یک بنیاد اقتصادی نیست.

فتاح با تاکید بر این که سازمان صدا وسیما نباید بنیاد مستضعفان را تنها بگذارد و از آنها درخواست می کنیم همانند همکاریشان در کمیته امداد امام خمینی با بنیاد مستضعفان همکاری کنند گفت: این یک وظیفه ملی است و قطعا باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این که بنیاد مستضعفان یک نهاد عمومی غیر دولتی تعریف شده است گفت: آیا ما نهاد عمومی غیر دولتی هستیم یا بنیاد مستضعفان نهادی انقلاب اسلامی است. به طور حتم بنیاد مستضعفان وابسته به تبار شهدا و امام خمینی (ره) است.

تمامی پروژه های نیمه تمام فعلی در بنیاد مستضعفان تکمیل خواهد شد

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام این که تمامی پروژه های نیمه تمام فعلی در بنیاد مستضعفان تکمیل خواهد شد و هر تصمیمی که سعیدی کیا اتخاذ کرده تصمیم ما است، اظهار کرد: رئیس سابق بنیاد عزیز ما، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما پروژه ای را تعطیل نمی گذاریم اما در مورد اولویت بندی پروژه ها هیئت امنا تصمیم گیری می کنند و در مورد پروژه های جدید تعمل خواهیم کرد پروژه های قبلی ادامه خواهند یافت در این بین سرعت پروژه ها مهم ترین مسئله است و بر این مسئله تاکید داریم باید از اموال و دارایی های بنیاد با جدیت محافظت شود.

پرویز فتاح در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آزاد راه تهران شمال اعلام کرد: طی دو روز آینده بازدیدی از آزاد راه تهران شمال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد این آزاد راه به سرعت طبق برنامه ریزی زمان بندی شده انجام شود چرا که بنیاد مستضعفان در کنار دولت و وزارت راه است.

نمی توانم زمان اتمام پروژه پلاسکو را اعلام کنم

فتاح همچنین در مورد وضعیت پلاسکو نیز بیان کرد: ساختمان پشتی پلاسکو در حال بازسازی است و ۲۵۰ نفر نیز در ساختمان جدید مجوز دریافت کردند و فعالیت ها در این خصوص در حال انجام است به زودی با نمایندگان صنف جلسه برگزار می کنیم و به آنها اطمینان می دهیم تا پروژه به اتمام نرسیده بنیاد مستضعفان مسئول است.

وی ادامه داد: پلاسکو نکاتی دارد که باید مدنظر قرار گیرد و در اولین فرصت در محل پلاسکو حضور خواهیم یافت.

فتاح در مورد اتمام پروژه پلاسکو طبق زمان بندی اعلام شده تا پایان مهر ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد: در حال حاضر نمی توانیم زمانی را اعلام کنیم که شرمنده شویم اما هر طور شده پلاسکو را به اتمام خواهیم رساند.

مستضعفان باید وارث این سرزمین شوند

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه از اموال و دارایی های بنیاد با جدیت حفاظت خواهد شد، گفت: تخفیف هم خبری نیست و نه تنها از دفتر آقا چنین اختیاری را درخواست نمی کنم، دیگران هم فکر نکنند حالا که فتاح به بنیاد آمده، می توانند بابت پروژه ها تخفیف بگیرند.

فتاح با تاکید بر اینکه کسانی که اموال بنیاد را در اختیار دارند باید اموال را پس بدهند گفت: اموال بنیاد، مال ما نیست. مال مستضعفان است. کسانی هم که اموال بنیاد را در دست دارند، این پیام را می گیرند و باید این اموال را پس بدهند و امیدوارم با زبان خوش پس بگیریم و ناچار به توسل به زبان ناخوش نباشیم.

فتاح ادامه داد: برنامه هیات امنا را هم دیده ام و همان اجرا خواهد شد و شاید فقط چند جزو به آن اضافه شود اما برنامه جدیدی ایجاد نمی کنیم. باید ذهنیت مردم را به سمت بنیاد جلب کنیم و افزایش اعتماد عمومی اصلی ترین کار ما خواهد بود. مستضعفان باید وارث این سرزمین شوند و سرکار بیایند. امام این نظام را شکل داد و چشم محرومان به این اموال دوخته شده و باید این اموال را به آنها پس بدهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.