نصرالله پژمانفر:
جریان های برانداز اصل نیروی انتظامی را هدف قرار داده اند/ پلیس نباید انگیزه و نیروی خود در مقابله با هنجارشکنان را از دست بدهد

0 ۱۶۷

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اتفاقاتی که در پارک پلیس و حواشی برخورد نیروی انتظامی با برخی هنجارشکنان افتاد، گفت: ممکن است فردی تخلفی کرده باشد به نظر من به آن کسی که تخلف کرده است باید برخورد نسبت به همان موضوع صورت بگیرد. اما آنچه امروز در فضای مجازی جریان های برانداز خارجی با کمک تعدادی از جریان هایی که حلقوم شان برای جریان برانداز بلندگو شده با یکدیگر دیده می شود مقابله با اصل نظام و کل نیروی انتظامی است.

وی با بیان این مطلب که جریان های برانداز اصل نیروی انتظامی را در این ماجرا هدف قرار داده اند، گفت: مردم ما قطعا نسبت به این بی انصافی به نیروی انتظامی ناراضی هستند. برخی با رفتارهای پوپولیستی سعی می کنند اصل خدمات نیروی انتظامی را هدف قرار داده و زیر سئوال ببرند این درحالی است که پلیس خدمات و از خودگذشتی فراوانی که از خود نشان می دهند و امنیت، آسایش و آرامش را برای کشور تضمین می کند، جای تقدیر دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن اینکه باید با مامور خطاکار برخورد قانونی و مناسب انجام بشود با کسانی که اصل وظیفه و تعهد نیروی انتظامی را زیر سئوال می برند نیز بایستی برخورد شود.

پژمانفر با بیان اینکه نبایستی کاری کرد که پلیس انگیزه و نیروی خود را از دست بدهد گفت: اگر نیروی انتظامی ما انگیزه خود را برای فداکاری هایی که انجام می دهد از دست بدهد آن وقت این افراد باید پاسخگو باشند که در شهر و جاده ها و مرزها چه اتفاقی می افتد. بنده همین امروز از یکی از ادارات آگاهی پلیس بازدید کردم و از نزدیک با نوع مقابله پلیس با هنجارشکنان دیدن کردم ؛ واقعا اگر این خدمات صورت نمی گرفت و نیروی پلیس با این موارد برخوردن نمی کرد با این شرارتی که برخی از عوامل بزهکار و خطاکار دارند چه اتفاقی در جامعه می افتاد و چقدر ناامنی ایجاد می شد.

وی افزود: نحوه برخورد ما با مسائل پلیس باید منطق داشته باشد و نباید به سادگی از خدمات نیروی انتظامی بگذریم و زحمات آنها را از یاد ببریم. ما نباید اصل مسئله پلیس را زیر سئوال ببریم. اگر کسی از چراغ قرمز عبور کرد نباید او را زندانی کنیم. قطعا باید برخورد مناسب و در سطح موضوع انجام شود. به اندازه جرم شان باید برخورد صورت گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در برخی از مواقع ما اصل موضوع یعنی هنجارشکنی و مقابله با آن را فراموش می کنیم، بیان کرد: ما ممکن است اصلا به جرم و خطا و اشتباه مجرمان بی توجهی کنیم و بیایم فقط و فقط روی برخورد یک مامور به شدت تمرکز کنیم که مشخص نیست در چه شرایطی این مسئله انجام شده است. بعضا فیلم ها تقطیع شده است و شرایطی که منجر به چنین اتفاقی شده است را نشان نمی دهد و عموما حقه های رسانه ای بکار می برند تا صرفا عواطف مخاطب را جریحه دار کنند و در جهت تشویش اذهان عمومی حرکت کنند.

وی درباره در پایان با توصیه بر این موضوع که انصاف در برابر زحمات پلیس باید رعایت شود، گفت: قطعا این نوع برخورد یکطرفه بی انصافی است و ما انتظارمان این است که حتما به همه جوانب رسیدگی بکنند و با همه کسانی که از مرز عدالت و انصاف عبور می کنند نیز برخورد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.