میرهاشم موسوی در جمع فعالان انقلابی یزد:
راه حل خروج از مشکلات بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی است/ باید با مردم گفتگو و مسائل را تبیین کنیم

0 ۱۶۰

میرهاشم موسوی در جمع فعالان انقلابی و سیاسی یزد گفت: یکی از مهمترین مسائلی که ما هر روز باید به آن بپردازیم همین عنوان گفتمان انقلاب اسلامی است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه عمده تعارض های جمهوری اسلامی در فهم نادقیق و نادرست گفتمان انقلاب اسلامی است افزود: اگر مسئولان درک درستی از گفتمان انقلاب داشته باشند بسیاری از مشکلات به وجود نمی آید و اساسا مشکل زمانی به وجود می آید که از این گفتمان فاصله بگیریم.

وی افزود: موفقیت ها و نفوذ استراتژیک نظام در خارج از مرزهای ناشی از فهم درست همین مساله است.

موسوی با تاکید بر اینکه بررسی مصداقی تک تک اقدامات در مسئولین کار سختی است و برای تحلیل کلان مناسب نیست گفت: تحلیل گفتمانی روش مناسبی برای تحلیل کلان انقلاب اسلامی است.

وی همچنین اضافه کرد: دال مرکزی و آن چیزی که همه اجزای انقلاب را معنابخشی می کند اسلام ناب محمدی است.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه امام(ره) هندسه قدرت و حاکمیت را در جهان بر اساس اسلام تغییر داد گفت: امام خمینی بر اساس تئوری ولایت مطلقه فقیه گفت که اسلام در تمام عرصه ها الگوی اداره دارد و در برابر ایسم های شرق و غرب حرف دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی تصریح کرد: این الگوی موفق خودش را در طول چهل سال اثبات کرده است ولی برخی داخلی ها هنوز به این درک نرسیدهاند.

موسوی در ادامه افزود: ما دو نوع گفتمان بیشتر نداریم، گفتمان شریعت مدار و گفتمان عرفی گرا که تمام مکاتب سیاسی در این دو گفتمان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه حتی جریانات اصلاح طلب و اصولگرا هم ذیل همین گفتمان طبقه بندی می شود اضافه کرد: گفتمان شریعت محور مبانی اقدامات خود را از ارزش ها و آرمان های خود می گیرد.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه با اشاره به اینکه یکی از آرمان های ما استقلال است بیان داشت: کسی که این اصل را خدشه دار کند یا غافل است یا تابع گفتمان عرفی گرا است.

وی با تاکید بر اینکه بدترین آسیب در جمهوری اسلامی التقاط گفتمانی است گفت: در همه فتنههای انقلاب اسلامی همین التقاط گفتمانی اتفاق افتاده است.

موسوی اضافه کرد: برخی می گویند که ما سازش می کنیم تا مشکلات کشور را حل کنیم در حالی که رهبر انقلاب در سال های اخیر تاکید زیادی روی مساله استقلال داشتند.

وی با طرح این سوال که کسی که سال ها دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و از راهبردهای کشور در تمام این سالها خبر داشته آیا از پیشرفت های کشور بی خبر است تصریح کرد: خیر! کاملا با خبر است ولی دلش با گفتمان انقلاب و گفتمان شریعت محور نیست.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: هر کشوری سه سطح منافع حاشیه ای، مهم و حیاتی دارد و هیچ کشوری بر سر منافع حیاتی خود مذاکره نمیکند.

وی ادامه داد: در مذاکره بر سر منافع مهم نیز باید با حریف بر سر منافع مهم او مذاکره کنید. وقتی در مقابل منافع مهم شما منافع حاشیه ای خود را قرار داند نتیجه مذاکره از پیش معلوم است.

موسوی همچنین گفت: تامین منافع ملی در گروی گفتمان انقلاب اسلامی است و به همین دلیل است که رهبر انقلاب به همه اقشار می فرمایند انقلابی بمانید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه تصریح کرد: کسی نباید ادعا کند که جمهوری اسلامی ما را به اینجا رسانده، این وضعیت حاصل آن دولت هایی است که تفکرش این بود که توان ما ساخت آبگوشت بزباش است.

وی افزود: دولتی که تمام تخم مرغ های خود را در سبد وابستگی می گذارد، کاملا در خلاف جهت استقلال انقلاب اسلامی حرکت می کند.

کوسوی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگیهای گفتمان انقلاب اسلامی عدالت محوری است، اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی باید مستضعفین جای مستکبرین را بگیرند، در این دولت بالاترین ضریب جینی که نشانه اختلاف طبقاتی است به ثبت رسیده است.

معاون سابق کمیته امداد افزود: سیاست های پولی و مالی این دولت کاملا مولد فقر بوده است. نقدینگی در کشور به میزان سه الی چهار برابر حد منطقی خود رسیده است. این سیاست ها اشراف را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر کرده است.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه همه این مشکلات راه چاره دارد گفت: راه حل مشکلا کشور بازگشت و توجه به گفتمان انقلاب اسلامی است. امروز راه خروج از مشکلات کشور تشکیل مجلس و دولت انقلابی است، با این شاخص باید برای مردم تبیین و کار کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پایان گفت: با همه این اوصاف، ما قله های موفقیت را در پیش داریم و به آن سمت در حال حرکت هستیم. دهه پنجم و گام دوم انقلاب به لطف الهی دهه تعالی و پیشرفت جمهوری اسلامی است. باید مردم را روشن کنیم و با مردم گفتگو کنیم. مردم ضمیر روشنی دارند و اگر حرف درست به آن ها برسد اقبال می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.