آیت الله جنتی:
هر قدم در راهپیمایی روز قدس عبادت خداوند است

0 ۴۴۷

موضوعات خانوادگی و روابط با زنان پس از انقلاب بهمن ۵۷ نیز به حذف چندین چهره شاخص از سیاست منجر شده است.

از جمله عطاء الله مهاجرانی که در گمانه زنی های مختلف از جمله نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ بود، به دلیل شکایت مهسا یوسفی، همسر دومش و احضار مهاجرانی توسط سعید مرتضوی، دادستان تهران، و حاشیه های پس از آن عملا از عرصه سیاست داخلی ایران حذف شد.

برخی از سایت ها نیز استعفای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، را مرتبط با این موضوعات دانسته بودند. این شایعه درباره عبدالمجید معادیخواه، وزیر ارشاد در دولت میرحسین موسوی، نیز مطرح بوده است.

عالی ترین مقامی که در سال های ابتدایی انقلاب اتهام هایی از این دست درباره این او مطرح شده، حسین موسوی تبریزی، دادستان انقلاب، است. هر چند درباره اتهام او سند قابل استناد و دقیقی وجود ندارد اما علی رازینی که همراه با مصطفی پورمحمدی مسئول رسیدگی به این پرونده بوده، اول دی ماه ۹۳ در مصاحبه با خبرگزاری فارس جزئیاتی از این پرونده را بیان و دادستان وقت کشور را به «مسائل اخلاقی» از جمله «ازدواج» با زنان زندانی، متهم کرد.

به گفته رازینی، آیت الله خمینی ابتدا خواستار معدوم شدن این پرونده شد اما با اصرار او در نهایت پذیرفت که این پرونده تحویل علی خامنه ای شود و خامنه ای نیز پرونده را به محمدی گیلانی تحویل داده است.

مطرح کردن اتهام روابط جنسی درباره چهره های سیاسی به روابط با زنان محدود نشده است. به عنوان مثال فتح الله امید نجف آبادی که در پرونده مهدی هاشمی، برادر داماد آیت الله حسینعلی منتظری، بازداشت شده بود، بر اساس نقل قول ها به «لواط » متهم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.