بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس:
مانند شکست طرح «خاورمیانه آمریکایی» و تشکیل «خاورمیانه انقلابی»، «معامله قرن» نیز با تحقق «فلسطین از نهر تا بحر» شکست خواهد خورد

0 ۱۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

ما می خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم . (قصص ۵)

هرساله با نزدیک شدن به جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، اهمیت نامگذاری این روز از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) به نام روز قدس، و تبدیل آرمان آزادی ملت شریف فلسطین، به موضوع اول جهان اسلام و حتی سراسر دنیا، خود را به خوبی نشان می دهد.

امام خمینی(ره) با نامیدن این روز به روز قدس، اجازه ندادند مسئله فلسطین توسط نظام سلطه و همپیمانان عربی آن ها ابتدا به یک مسئله دست چندم تبدیل، و سپس نیز به کلی به دست فراموشی سپرده شود.

موضوع فلسطین از ۲ جهت دارای اهمیت ویژه می باشد:

  • اول اینکه حمایت از ملت فلسطین، حمایت از انسانیت است و بر این اساس حامیان و دشمنان آن، در ۲جبهه حامیان بشریت، انسانیت و آزادی، و جبهه توحش، رذالت و دنائت صف آرایی خواهند کرد. به بیان دیگر، حمایت از آزادی فلسطین، معیار و سنگ محک زنده بودن وجدان آدمی و حرکت در مسیر حق و حقیقت است.
  • دوم اینکه قدس قبله نخست مسلمین بوده و جایگاه اساسی در اندیشه های مسلمین دارد و آزادی آن قدمی لازم و ضروری برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی و طرح ریزی نظم نوین جهانی می باشد.

بر همین اساس، جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر خود فرض می داند در آستانه این روز بزرگ، نکاتی را به صورت مختصر متذکر گردد:

  1. مدتی است آمریکایی ها و اسرائیلی ها به دنبال الحاق بخش های دیگری از خاک فلسطین، به سرزمین های اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی با عنوان “معامله قرن” می باشند. چه خوب است غربی ها، صهیونیست ها و همراهان عربی آن ها به سرنوشت چنین معامله هایی چون کمپ دیوید که منجر به پایداری و مقاومت بیشتر مردم مظلوم فلسطین، شکل گیری انتفاضه و حمایت قاطع تر مردم بیدار و آگاه جهان شد توجه کنند.

خدای متعال در جای جای قرآن کریم وعده پیروزی و نصرت مستضعفان و یاری دهندگان دین خود را داده است و ملت های مسلمان، به وقوع پیوستن این وعده ها را به چشم خود در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیشرفته و قدرتمندتر شدن هر روزه آن، پیروزی های ۳۳، ۲۲ و ۸ روزه حزب الله لبنان در جنگ با رژیم صهیونیستی، ایستادگی و پیروزی های ملت مظلوم یمن در برابر عربستان صفّاک مسلح به بزرگترین قراردادهای تسلیحاتی دنیا، آزادسازی کامل سوریه و عراق و نابودی داعش و…، دیده اند و همانطور که طرح آمریکایی ها برای ساختن خاورمیانه جدید مطلوب آن ها شکست خورد و به جایخاورمیانه آمریکایی ، خاورمیانه ای انقلابی شکل گرفت، امروز نیز معامله قرن در برابروعده الهی قرن” که همانا آزادسازی فلسطین از نهر تا بحر می باشد، به فضل الهی شکست خواهد خورد.

  1. خوب است حکام مرعوب جهان عرب، همچنین برخی واداده های داخلی که رویای مذاکره و همکاری با غرب را در سر می پرورانند –که از قضا، برخی از آن ها سابقه استکبارستیزی و انقلابی گری نیز در گذشته خود داشته اند- سرنوشت یاسر عرفات” را با خود مرور کرده و درس عبرتی برای خود قرار دهند تا بدانند نرمش و سازش با دشمن، نه تنها باعث عقب نشینی آن ها نمی شود، بلکه همین تجربه های اخیر رفتار آمریکا با عربستان سعودی نشان می دهد که غربی ها به همراهان و حامیان خود تنها به چشم گاوهای شیرده نگاه می کنند و هرگاه احساس کنند دیگر سودی برایش ندارند، همان رفتاری را با آن ها خواهد کرد که با امثال صدام و قذافی کرند.
  2. فلسطینیان، مسلمانان سراسر جهان و غربی ها بدانند حمایت ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین، حمایتی اعتقادی، اسلامی و انسانی است نه حمایتی سیاسی و منفعت طلبانه همچون حمایت های سابق برخی دولت های منطقه. این حکومت ها نشان داده اند که هرکجا پای منافعشان درمیان باشد و هرکجا آمریکا به آن ها دستور دهد، فورا حمایت های خود از فلسطین را قطع خواهند کرد. اما انقلاب اسلامی و مردم غیرتمند ایران، بی توجه به فشارهای خارجی مبنی بر قطع حمایت از مظلومان جهان، بیش از پیش حامی آرمان آزادی قدس شریف خواهند بود.

در همین راستا جبهه پایداری انقلاب اسلامی، ضمن دعوت از ملت مومن و روزه دار ایران اسلامی جهت شرکت در راهپیمایی و نماز جمعه روز قدس، اعلام می دارد با لطف خداوند متعال این روز قدس نیز همچون سال های گذشته، به روز شکست دیگری برای توطئه های آمریکایی-اسرائیلی علیه امت اسلامی تبدیل خواهد شد و مسلمانان سراسر جهان با حضور پر رنگ خود، غده چرکین صهیونیستی را به پایان تاریخ انقضا و فروپاشی خود نزدیک تر خواهند کرد.

والسلام علیکم

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.