حجت الاسلام پژمان فر:
سفارت انگلیس با اپوزیسیون ارتباط دارد/وزارت خارجه منفعل عمل می کند

0 ۱۶۶

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با انتقاد از برگزاری پارتی مختلط در سفارتخانه انگلستان، گفت: سفارتخانه ها مجاز هستند یک سری برنامه های خود شامل روزهای ملی و مذهبی را در محل سفارتخانه برگزار کنند اما این اقدامات باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور پذیرنده انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید مراسمات سفارتخانه های خارجی به گونه ای باشد که به معنای تعارض با امور داخلی کشور پذیرنده باشد، افزود: متأسفانه سفارتخانه ها تبدیل به مرکزی کاملاً سیاسی شده اند که رویکرد آنان مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سفارتخانه انگلیس از جریان های برانداز حمایت کرده و با اپوزیسیون ارتباط برقرار می کند که این امر ناشی از ضعف دیپلماسی خارجی ماست که نسبت به این امور نه تنها برخورد جدی ندارد بلکه سعی در لاپوشانی کرده و بی تفاوت عبور می کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: موضع گیری ضعیف وزارت امور خارجه موجب جری و بی پروا شدن سفارتخانه ها در انجام اقدامات ساختارشکنانه خود شده است.

پژمانفر با بیان اینکه سفارت انگلستان بارها دچار چنین تخلفاتی شده است و این اقدامات در راستای ارتباط با لایه های اپوزیسیون و سازماندهی آنها بوده است، گفت: در جریان فتنه ۸۸ سفارت انگلستان حضور و نقش مهمی داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.