عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:
دولت به مصوبه مجلس درباره ۱۴ میلیارد برای کالاهای اساسی عمل نکرده است

0 ۱۲۴

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: ما در قانون بودجه سال ۹۸ مصوب کردیم که دولت ۱۴ میلیارد دلار کالاهای اساسی را موظف است در ۲ قالب پرداخت کند که پیشنهاد اول ما به صورت نقدی به مردم بود و پیشنهاد دوم هم به صورت سهمیه بندی و اعطا کالاهای ضروری به مردم است که متاسفانه این کار صورت نگرفته است.

وی افزود: اینکه مردم را در خیابان ها و در مقابل فروشگاه ها پشت سر یکدیگر به صف درآورند و با بی احترامی به شئوناتشان منتظر دریافت کالای اساسی باشند مناسب نیست در حالی که قانون به دولت چنین اجازه ای را نداده است و می توانند بر اساس روش های دیگر احترام مردم را حفظ کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: درباره پروژه شرکت پدیده هم بنده انتقاد دارم چرا که در روند عملیاتی و ساخت و ساز این شرکت کند شده است و عملا نسبت به قبل فرسایشی شده و بررسی آن هم طول کشیده است ضمن اینکه بی توجهی به مطالبات مردم هم موجب نارضایتی و اعتراضات مردم شده است. این در حالی است که مردم را باید در خصوص وضعیت شرکت پدیده قانع کرد چرا که آنها مقصر نیستند.

وی اظهار داشت: با آنکه رئیس جمهور به معاون اقتصادی خود دستور دادند که باید هزار میلیارد تومان در خصوص شرکت پدیده تخصیص یابد تا مشکلات مردم رفع شود در حالی که گزارشی هم در این خصوص منتشر نشده است.

پژمانفر افزود: ۹۵ درصد سپرده گذاری های صورت گرفته در موسسات مالی و اعتباری مشخص شده است اما در چهار تعاونی بدر، طوس، الزهرا و فرشتگان که زیرمجموعه موسسه کاسپین هستند بلاتکلیف بوده و سران قوا می خواهم نسبت به این موضوع هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی گفت: بخشی از حمل و نقل ترانزیت بین المللی از طریق استان خراسان صورت می گیرد در حالی که مشکلاتی در خصوص حمل و نقل به ترکمنستان و آسیای میانه وجود دارد که باید وزارت راه باید در این خصوص ورود کرده و باید کاری کند که جمهوری اسلامی ایران از این فرصت ترانزیت استفاده کرده و برنامه مشخصی داشته باشد لذا از این وزارتخانه می خواهم که اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: کارکنان شرکت تراورز کسانی هستند که چندین سال است در بلاتکلیفی به سر برده و منتظر تعیین تکلیف هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دختر بچه هایی که به سنت تکلیف رسیده و می خواهند روزه بگیرند طاقت این کار را ندارند و باید وزارت آموزش و پرورش به مانند سنوات گذشته نسبت به ساعت مدارس تجدیدنظر کند و مقداری از ساعات کلاس های حضور ا ین دانش آموزان دختر را کاهش دهد تا آنها بتوانند روزه بگیرند.

وی گفت: متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش تشویق به روزه گرفتن نمی شود.

پژمانفر تصریح کرد: از آیت الله رئیسی به دلیل صدور دستور رسیدگی به اموال مسئولین تشکر می کنم که این موضوع از دوره های قبل باقی مانده بود و اجرای این دستور قطعا برکات زیادی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: کارگران ساختمانی امروز بی پناه ترین افراد در جامعه هستند که نسبت به آنها بی توجهی می شود. این در حالی است که من با کارگری صحبت می کردم که فقط سه روز در طول یک ماه به سر کار رفته بود که آنها هم روزی ۵۰ هزار تومان دستمزد می گرفتند ضمن آ نکه آنها بیمه ای هم ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.