رئیس کمیته فضای مجازی مجلس:
دستگاه قضا تخلف مهناز افشار را پیگیری کند/ درصورت خروج از کشور الزامات برگشت وی باید فراهم شود

0 ۱۸۲

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره موضوعی که درباره مهناز افشار پیش آمده است باید بگویم با توجه به اینکه قطعا مطلب و پستی که گذاشته است تاثیراتی را داشته و به عنوان کسی که عامل و دخالتی در اتفاق قتل طلبه همدانی بوده است لذا قاعدتا دستگاه قضایی باید بررسی کند تا ببینند نوع دخالت و میزان تاثیری که گذاشته است به چه میزانی بوده است.

وی افزود: با توجه به پیامی که دوستان قاتل نسبت به این طلبه شهید اعلام کردند لذا باید این موضوع بررسی شود.

رئیس کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرف ما این است با توجه به اینکه مهناز افشار سابقه قبلی هم داشته است مانند تبلیغ داروهایی که تاثیرات مثبتی نداشته و خللی در ارتباط با درمان مردم ایجاد کرده لذا این نوع ورودها باید از ناحیه دستگاه قضایی بررسی و با تاثیرات آن برخورد شود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: به نظر من با توجه به اعلام خودش (مهناز افشار) در آستانه رفتن به آلمان است لذا مناسب است که دستگاه قضایی نسبت به ممنوع الخروج شدن وی اقدام کند و یا در صورت تبرئه شدن با گذاشتن وثیقه یا ضمانت های لازم این کار را انجام دهد.

وی در ادامه بیان کرد: آنچه انتظار ما و مردم است این است که در فضای مجازی مطرح شده (مهناز افشار) در موضوع قتل طلبه همدانی دخالت داشته است. حال ممکن است در دادگاه مطرح و تبرئه شود اما در حال حاضر متهم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب، افزود: کسی که اتهام دارد در صورتیکه از کشور خارج شود حتما باید الزاماتی نسبت به برگشت او در نظر گرفته شود؛ و یا اگر اطمینان هست وثیقه بگذارند و در غیر این صورت او را ممنوع الخروج کنند.

وی از دستگاه قضایی خواست تا در این مسئله حتما ورود کند چرا که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

پژمانفر در خاتمه گفت: دستگاه قضایی باید نسبت به مجرمینی که تخلف از ناحیه آنها در فضای فیزیکی صورت می گیرد -هر چند ممکن است در پرونده خود تبرئه شوند- اما در جرم های فضای مجازی هم این موضوع را رعایت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.