آیت الله کعبی:
وزارت ارتباطات نمی تواند در قبال فضای مجازی بی مسئولیت باشد/ هشدارهای «خبرگان» نادیده گرفته شد

0 ۱۷۵

آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با فارس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی درباره لزوم برخورد با ناهنجاری ها در فضای مجازی گفت: متأسفانه فضای ناامنی و بی بندوباری و فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی موج می زند و حاکمیت نمی تواند در قبال فضای مجازی بی تفاوت باشد.

وی با بیان اینکه پالایش فضای مجازی به عهده وزارت ارتباطات است، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی در چارچوب صیانت از حقوق مردم و ارزش های اخلاقی نیاز به پالایش جدی دارند. همچنین مقابله با ناامنی ها وظیفه پلیس است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی درباره فضای مجازی را صریح و روشن دانست و گفت: پلیس فتا وظیفه دارد با کسانی که در شبکه های مجازی مطالب تهدیدآمیز منتشر می کنند، برخورد کند. اینکه فردی با سلاح، فرد دیگری را تهدید کند این جرم است و پلیس باید با این جرایم برخورد کند و ناامنی ها را از بین ببرد.

کعبی ادامه داد: وزارت ارتباطات هم نمی تواند در قبال فضای مجازی بی مسئولیت باشد و کوتاهی کند. پالایش فضای مجازی حق عموم مردم و خانواده ها است و در جهت حفظ امنیت عمومی جامعه است و باعث حفظ ارزش های اخلاقی و صیانت از جامعه می شود. رها کردن فضای مجازی به نحوی که هر کسی هر کاری انجام دهد باعث فروپاشی اجتماعی می شود و نظام، هم در مقابل حقوق عمومی و هم امنیت مردم و نیز حفظ حاکمیت مسئولیت دارد.

وی، هشدارهای مجلس خبرگان در ارتباط با فضای مجازی را یادآور شد و گفت: ما از دیرباز نسبت به فضای مجازی هشدار می دادیم و هم به وزارت ارتباطات و دولت و هم به شورای عالی فضای مجازی دراین باره تذکر دادیم، امّا متأسفانه تذکرات مجلس خبرگان در جهت صیانت از حقوق مردم و امنیت عمومی و ارزش های اخلاقی و انقلاب و پالایش فضای مجازی هیچ گاه جدّی گرفته نشد.

کعبی افزود: یکی از عرصه های پدافند غیرعامل حفظ حاکمیت و حقوق مردم در فضای مجازی است و همه نهادهای ذیربط باید در قبال آن احساس مسئولیت کنند و اقدامات جدّی را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.