نماینده مردم مشهد:
هیچ اقدام عملی برای بازسازی خانه های سیل زده در کلات صورت نگرفته است

0 ۱۴۴

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مردم مناطق سیل زده در کلات گفت: هیچ اقدام مناسب اجرایی برای مردم مناطق سیل زده در کلات انجام نشده، فقط با پیگیری هایی که بنده داشتم زمینی به وسعت ۵ هزار متر مربع برای ساخت منزل برای کسانی که خانه های خود را در سیل از دست داده اند از طرف وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است.

وی افزود: البته تنها کاری که انجام شده تا به حال تخصیص همین متراژ زمین است و حتی کار نقشه برداری آن هم برای ساخت واحد مسکونی انجام نشده و طبق برنام مقرر شده که کمیته امداد و بنیاد مسکن واحدهای مسکونی برای سیل زدگان را در این زمین ۵ هزار متری بسازند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:با وجود این اما زندگی مردم بعد از سیل عملا با مشکل مواجه استو با وجود اینکه حدود صد واحد مسکونی در سیل تخریب شده اند هنوز حتی یک واحد بازسازی نشده و اقدامی صورت نگرفته است.

پژمان فر خاطرنشان کرد: گذشته از سیلاب های حدود دو ماه قبل شب جمعه هفته قبل مجددا در بعضی روستاهای کلات سیل جاری شد که به تعدادی از زمین های کشاورزی خسارت وارد و تعدادی از پل ها را تخریب کرد و آسیب هایی به روستاها رسیده.

وی افزود: در سیلاب های اخیر به حدود ۹۰ درصد از زمین های کشاورزی مناطق کلات که در معرض سیل قرار دارند خسارت وارد شده و مردم خسارت جدی را از این سیلاب ها متحمل شدند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکسری مسائل باید در کلات به صورت ریشه ای حل شود، کلات هر سال در سال های ۹۶-۹۷ و امسال دچار بحران های سیل بوده و هست.

پژمان فر خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم برای جلوگیری از سیل در کلات آبخیزداری و آبخان داری و احداث دیواره های حفاظتی در مسیر رودخانه هاست و تا زمانیکه این دیوار احداث نشود کلات و روستاهای آن در معرض آسب است و این شهر همیشه به دلیل کوتاهی های صورت گرفته در معرض سیل قرار داشته است.

وی افزود: گاهی کل محصول کشاورزی این منطقه بر اثر سیل از بین رفته این مسائل و مشکلات همه روی هم جمع شده و باعث شده تا ما با کاهش جمعیت در کلات و مهاجرت به سمت مشهد باشیم و این کوچ جمعیت از کلات به مشهد یک فاجعه است که دارد اتفاق می افتد. ما در منطقه کلات نسبت به سال های گذشته ۵ درصد کاهش جمعیتی داشته ایم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که ما در ۲۰ مرداد ۹۶ شاهد وقوع سیل در منطقه کلات بودیم و بنا شد مشکل شبکه آبرسانی روستایی بعد از این سیل حل و فصل شود اما هنوز که هنوز است مشکل لوله کشی و آبرسانی روستایی این مناطق که بر اثر سیل تخریب شده، حل نشده است و ما شاهد بحران در این منطقه هستیم.

پژمان فر در پایان خاطرنشان کرد: دفتر بنده در مشهد در ارتباط با مشکلات مربوط به سیل پاسخگوی تمامی مشکلات مردم است و پیگیر مشکلات مردم بخش های مختلف استانی و کشوری خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.