وزیر خارجه شبانه استعفا داد؛
رسم استعفای بدون پاسخگویی در دولت به ظریف رسید

0 ۱۶۸

بعد از استعفای وزرای میلیاردر، پرحاشیه و ناکارآمد مسکن و بهداشت، وزیر خارجه هم میدان را با انبوهی از خرابی های به جا مانده ترک کرد.

سنت فرار از پاسخگویی گویا در دولت روحانی به خوبی جاافتاده است. قبلا آخوندی با کارنامه دوبرابر کردن هزینه مسکن در تهران و قاضی زاده با انبوهی از بدهی برای کشور، وزارت بهداشت را ترک کرده بودند. جالب اینکه این دو وزیر در آستانه استیضاح و فشار افکارعمومی دست به چنین اقدامی زدند.

استعفای ظریف نیز درشرایطی است که میراث شوم برجام، بتن ریزی در صنعت هسته ای کشورمان، افزایش فشارها و زیاده خواهی های دشمنان که ناشی از سیاست های منفعلانه و مماشات کارانه ظریف میباشد گریبان گیر کشور شده است.

مشخص نیست او که باید با خروج آمریکا از برجام خروج ایران از این توافق یک طرفه را اعلام می کرد و خود نیز به خاطر شکست در دیپلماسی و اشتباهات متعدد استعفا میداد چرا تاکنون استعفای خود را عقب انداخته و خسارت های بیشتری در ادامه برجام با اروپایی ها به کشور تحمیل کرد.

او استعفای خود را در آخرین ساعت شب ۶ اسفندماه اعلام کرد.

گویا ظریف تلویحا نیز به شکست خود در ۶۷ ماه تصدی بر وزارت خارجی اعتراف کرده است. وی در متنی که در اینستاگرام خود منتشر کرده است گفته: “از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمامی کاستی ها و کوتاهی ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می خواهم.”

احتمال دارد ظریف که ده ها سال ساکن آمریکا بوده است به محل اقامت خود بازگردد. اما سوال مهم اینجاست که آیا وزرای لیبرال و شکست خورده دولت روحانی نباید پاسخگوی سال ها اشتباهات و کاستی های خود باشند و برای هدر دادن سرمایه و نیروی یک ملت توسط دستگاه قضایی محاکمه شوند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.