در همایش فعالان جبهه پایداری استان تهران مطرح شد:
آقاتهرانی: با هیچ کسی نمی بندیم، فقط می بینیم چه کسی اصلح است/ سلیمانی: تمام تلاش ما این است که مجلس آینده به دست صالحین بیفتد

0 ۱۵۰

همایش فعالان جبهه پایداری استان تهران با حضور برخی اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری برگزار شد. در ابتدای مراسم حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان روایتی مبنی بر اینکه بعد از پیغمبر همه رفتند الا سه نفر، گفت: این وضعیت زمان پیامبر و ائمه ما بوده است. ما باید این زمان را قدر بدانیم. از زمان حضرت آدم تا کنون چنین شرایطی تکرار نشده است.

دبیر کل جبهه پایداری با ادامه داد: باید بیشتر کار کنیم، خودمان را بسازیم. بیشتر بایستیم و از نفسانیات حذر کنیم.

این استاد اخلاق با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: اگر فردای انتخابات من و شما کاندیدا شدیم، من اگر دیدم شما از من بهتری، باید بگویم خداحافظ من رفتم ایشان از من بهتر است.

آقاتهرانی افزود: پیامبر اکرم فرمودند اگر دو نفر یکی صالح بود و یکی اصلح، آن کسی که صالح است اگر کنار نرود خائن است. این حرف ما را قبلا پخش کردند و گفتند می گویند فلانی خائن است! من نگفتم خائن است فقط روایت را خواندم.

دبیر کل جبهه پایداری با تشریح بخشی از فعالیت های جبهه برای انتخابات آتی اظهار داشت: دوستان ما از حالا به دنبال افراد صالح هستند. در جلسات با هم بیشتر مرتبط باشید و به یکدیگر کمک کنید. تنهایی نمی شود کاری را پیش برد. همه با هم ولایت را یاری کنیم.

در ادامه برنامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور برخی اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه یافت.

آقاتهرانی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت جبهه پایداری در شهرهایی غیر از تهران گفت: از برخی شهرها بهتر از تهران و برخی نقاط ضعیف تریم. باید بیشتر کار کنیم و هسته های جبهه را تقویت کنیم.

در ادامه سلیمانی در پاسخ به سوالی پیرامون ائتلاف با سایر گروه ها در انتخابات پیش روی مجلس گفت: کارگروهی خاص درباره انتخابات تشکیل شده و با همکاری صاحبنظران و استان ها تصمیم گرفته می شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با ذکر این نکته که مواردی مثل استانی شدن نیز در روش ورود جبهه تاثیرگذار است گفت: تصمیم گیری در شهر تهران و کلانشهرها با شهرهای دیگر متفاوت است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: همه اقدامات ما بر این متمرکز است که مجلس به دست صالحین بیافتد و مجلس آینده یک مجلس انقلابی به معنای واقعی باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با توضیح اینکه جلسات مستمر ادامه دارد و نتایج به شورای مرکزی ارائه می شود گفت: پس از جمعبندی و تصویب نهایی، روش ورود جبهه پایداری به انتخابات مجلس اطلاع رسانی خواهد شد.

غلامرضا رضوانی، عضو دیگر شورای مرکزی درباره نحوه ورود انتخاباتی این جبهه به انتخابات اظهار کرد: نحوه ورود تاکتیک است و تابعی از استراتژی است. استراتژی ما انتخاب اصلح است. ما همیشه ورود گفتمانی و انقلابی به عرصه انتخابات داشته ایم. در این دوره نیز تاکید بر هویت انقلابی است و نحوه ورد تابع تکلیف ما در شرایط است.

در ادامه متقی فر در پاسخ به سوالی درباره کادرسازی و ارتباط جبهه پایداری با جوانان گفت: هر تشکل انقلابی اگر ارتباط سازمان یافته و منظم با نیروهای انقلابی داشته باشد قطعا موفق ترین تشکل خواهد بود.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه هنوز مکانیسم جامعی برای سازماندهی ظرفیت عظیم نیروهای انقلاب وجود ندارد گفت: این مساله شواری مرکزی هم هست اما توجه کنیم که جبهه پایداری یک جبهه کاملا گفتمانی بوده نه یک حزب سیاسی. شاخص ارتباط ما با نیروهای انقلابی نیز همین است.

متقی فر همچنین افزود: البته ما در حوزه رسانه نیز به شدت ضعف داریم و متاسفانه رسانه ها جبهه ای عمل نمی کنند.

حجت الاسلام آقاتهرانی درباره کم کاری در زمان های غیر از انتخابات اذعان داشت: در این باره قبول دارم که اشکال از ماست، باید بیشتر کار کنیم و بیشتر بدویم.

دبیر کل جبهه پایداری در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف در انتخابات آتی افزود: ما با هیچ کسی از قبل نمی بندیم، فقط نگاه می کنیم که چه کسی اصلح است، چه از پایداری باشد چه نباشد. ما تجربه ائتلاف را داریم، نتیجه آن را هم دیدیم که حتی یک نفر از لیست هم وارد مجلس نشد.

حجت الاسلام سقای بی ریا نیز در پاسخ به مطالباتی که درباره لزوم فعالیت بیشتر جبهه در ایام غیر از انتخابات مطرح شد گفت: اینکه ما باید قبل از انتخابات هم کار کنیم صحیح است، ممکن است قصوراتی باشد اما ما اکنون همین کار را می کنیم. این که این برداشت از جبهه وجود ندارد به خاطر این است که ما گزارش کارها را ندادیم.

این عضو شورای مرکزی افزود: ما در تمام استان ها توسعه کمی و کیفی دادیم، سازماندهی کردیم و می کنیم، اما این جبهه بضاعت محدودی دارد و بجز سرمایه اجتماعی نیروهای انقلابی، سرمایه دیگری ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.