بیانیه آیت الله نوری همدانی در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب

0 ۱۶۷

آیت الله نوری همدانی با صدور بیانیه ای در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آورده است: در این بیانیه ارزشمند ابعاد و احتیاجات آینده اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، و مذهبی کشور مورد عنایت قرار گرفته است که هریک از این مسائل نیازمند به ساعت ها کار علمی از سوی نخبگان و متخصصان است.

متن بیانیه آیت الله نوری همدانی در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به این شرح است:

در آغاز پنجمین دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به رهبری زعیم عالیقدر و مرجع اعلای شیعیان یعنی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به وقوع پیوست و بعنوان یک معجزه در قرن اخیر محسوب گردید و شاید بتوان گفت اساسی ترین حکومت که آرزوی همه انبیاء و ائمه معصومین علیه السلام بوده است قرار گرفته ایم؛ که به همین مناسبت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله در منشوری بسیار ارزشمند و پر محتوا که با فکر و درایت خود تنظیم نمودند و چراغ راهی را فراراه همه ملت ایران بخصوص جوانان عزیز قرار دادند.

در این بیانیه ارزشمند ابعاد و احتیاجات آینده اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، و مذهبی کشور مورد عنایت قرار گرفته است که هریک از این مسائل نیازمند به ساعت ها کار علمی از سوی نخبگان و متخصصان می باشد که به بعضی از موارد مهم آن اشاره میکنم:

۱. تاکید بر ورود به عرصه و مرحله جدیدی از انقلاب که مهمترین ویژگی هایش غلبه بر چالش های سیاسی و نظامی و فرهنگی و اخیراً اقتصادی است.

۲. عبور ارزش های انقلاب از مرزها و تاثیرگذاری آن بر منطقه و کل دنیا و همچنین شکل گیری نظام تمدنی جوان مبتنی بر ارزش های معنوی

۳. بلوغ انقلاب در سطح مدیریت کلان جامعه و عبور از بحران های سخت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی

۴. ضرورت آماده شدن نسل جوان انقلابی حوزوی و دانشگاهی برای انجام وظایف خطیر خود

۵. مسئولیت بزرگ حوزویان بویژه فضلای جوان در تولید علم حوزوی خصوصاً استنباط فقه پاسخگو به نیازهای عصر نوین و تبیین نظام تمدن اسلامی در عرصه های مدیریت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی

۶. تاکید بر ایجاد فرصت برای نسل جوان و حمایت از آن و ضرورت تقویت وحدت و حفظ روحیه مقاومت انقلابی در مقابله با دشمن در همه زمینه ها

تاکید و توجه به دستاوردهای عظیم و برکات این انقلاب شکوهمند که اهم آن در هفت محور پیاده شده است ویژگی شاخص این منشور می باشد که باید بندبند آن تبیین گردد و برای مردم بازگو شود. توصیه های ارزشمندی که در هفت عنوان علمی پژوهشی، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی عنوان شده است جای کار فراوان دارد.

امروز بعد از گذشت چهل سال پیروزی انقلاب و مقاومت مردم ایران در مقابله با همه تحریم ها و تهدیدها و تجاوزها، ملت عزیز، مقتدرانه راه خود را ادامه می دهد و چشم این آرزوی دشمنان را برای از بین بردن این انقلاب کور نموده است. مردم بزرگ ایران با قدرت، تحت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری که در این قریب به سی سال با مدیریت عالی، کشور را اداره نموده اند، مسیر خود را طی نموده تا سرانجام این انقلاب به ظهور مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم امام عصر ارواحنا فدا برسد.

در پایان توصیه ای به نخبگان علمی در حوزه ها و دانشگاه ها دارم که با مطالعه دقیق این منشور و طرح آن در مجامع و مباحثات علمی در تشریح این منشور و عملی کردن آن گام بردارند و آحاد ملت ایران خصوصا جوانان را با نکات ارزشمندی که ذکر شد آشنا کنند؛ و رسانه ملی و اصحاب جرائد در نشر و شرح آن توسط کارشناسان خبره و اهل فن کوشا باشند که هر بند این منشور نیازمند اقدامات عملی می باشد و در دسترس همگان در سطوح مختلف جامعه قرار گیرد.

استقبال از این بیانیه در این روزهای اخیر خصوصا در مجامع علمی کشور اعم از حوزه و دانشگاه بسیار بود؛ و این تجمعات در واقع یک نوع پشتیبانی از این منشور پرمحتوا می باشد. توقع است با تشکیل همایش های علمی و محور قرار دادن عناوین این منشور و تهیه مقالات و بررسی آن گام بلندی در عملی شدن آن بردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.