محمد سلیمانی:
روحانی وعده انتخاباتی اش درباره «سامانه جامع کار» را عملی کند

0 ۳۶۱

سلیمانی با بیان اینکه دنیای کنونی دنیای اطّلاعات است و تخصص های بسیار متنوعی وجود دارد، اظهار داشت: اگر سی سال پیش، کسی می گفت مکانیک نیاز دارم، الان باید بگوید مکانیک با چه گرایش و تخصصی نیاز دارد.

وی، کثرت متقاضیان بازار کار و تعداد کارگاه ها و صنایع و نیز پراکندگی آن ها را یادآور شد و اظهار داشت: این پراکندگی ممکن است باعث شود شغل مورد نیاز یک فرد، در شهر یا استان خاصی پیدا شود؛ از آن طرف هم کسی که به دنبال فردی می گردد که کارش را انجام دهد، با همین وضعیت روبه رو است.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دسترسی به این اطلاعات کمک می کند تا جوینده کار و کارفرما به هم وصل شوند، ایجاد سامانه جامع کار را ضروری دانست و تصریح کرد: فن آوری اطّلاعات می تواند در این باره معجزه بکند.

سلیمانی ادامه داد: ضرورت ایجاد چنین سامانه ای قطعی است؛ مخصوصاً در کشور پهناوری مثل ما و نیز با توجه به شرایط تحریم، لازم است این سامانه فعّال شود تا افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه متأسفانه زمان انتخابات، کاندیداها قول هایی به مردم می دهند و بعد هم اجرا نمی کنند، اظهار داشت: حالا یک زمانی، کاندیدای شورای شهر، وعده ای می دهد و اجرا نمی کند؛ امّا رئیس جمهور از آن جایی که مدیر اجرایی کشور است و امور اجرایی کشور دست وی است، وقتی قولی می دهد باید حتماً اجرا کند.

سلیمانی ادامه داد: متأسفانه پس از گذشت یک سال و نیم از انتخابات ۹۶، رئیس جمهور به این وعده خود عمل نکرده است و اگر هم اجرایی شده، به شکل محدود اجرا شده است که لازم است گسترش یابد.

وی به وجود نیروی انسانی فراوان در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: باید بدانیم وضعیت بازار کار چگونه است و نیازهای ما چیست تا در آن مسیر خودمان را تطبیق دهیم و بتوانیم نیازمندی ها را بتوانیم برطرف کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه اقدامات جزیره ای و ایجاد بانک های اطّلاعاتی توسط ارگان ها و بنگاه های مختلف، چاره کار نیست، اظهار داشت: باید یک شبکه وسیع وجود داشته باشد و افراد را به هم وصل کند تا هرکس که تقاضایی دارد بتواند سریع، طرف مقابل خود را پیدا کند و با آن ها ارتباط برقرار کند.

وی، ایجاد سامانه جامع کار را در کاهش نرخ بیکاری مؤثر دانست و گفت: این بسترسازی باید توسط دولت ایجاد شود و به پول آنچنانی هم نیاز ندارد و چنانچه دولت حمایت کند و کار را به بخش خصوصی واگذار کند، این کار صورت می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.