محمد سلیمانی:
خروج نیلی و آخوندی از کابینه شکست «لیبرالیسم» در دولت است

0 ۱۳۶

محمّد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و نماینده سابق تهران در مجلس در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به استعفای مسعود نیلی و عباس آخوندی اظهار داشت: این موضوع از چند منظر قابل بررسی است؛ از لحاظ عملکردی، این تفکر در بیش از پنج سال گذشته، عملکرد موفقی از خود به جا نگذاشته است.

وی ادامه داد: آقای آخوندی در حوزه مسکن به تأیید خودش هیچ کاری انجام نداده است و حتی به این عدم انجام کار، افتخار هم می کند؛ این دیگر پدیده جدیدی است که در مدیریت اتفاق افتاده است. در حوزه راه سازی و عمرانی کشور هم در این پنج سال و نیم، حالت نیمه تعطیل حاکم بوده؛ لذا از آقای آقای آخوندی به عنوان سنبل وزیر بدون دست آورد در طول تاریخ ایران یاد می شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه پنج سال و نیم زمان کمی برای انجام کار نیست، خاطرنشان کرد: شما این پنج سال و نیم را با سه سالی که امیرکبیر مدیریت می کرده را مقایسه کنید.

سلیمانی افزود: آقای آخوندی در دوران وزارت خود، نه تنها کاری انجام نداد؛ بلکه اتفاقات عجیبی هم در دوران ایشان رخ داد که متأسفانه رسیدگی نشد؛ مثل اتفاقی که برای قطار در حوزه راه آهن افتاد. در این حوزه واقعاً عقب افتادیم و پیشرفتی نکردیم.

وزیر اسبق ارتباطات تفکر لیبرالی حاکم بر دولت را یک تفکر وابسته دانست و اظهار داشت: این تفکر منتظر این است که معجزه ای از آن طرف آب بیاید و اتفاقی رخ دهد. شرایط ایده آلی که آن ها می توانند در آن کار کنند این است که ایران تبدیل به مستعمره آمریکا و اروپا بشود. در شرایطی که ایران بتواند روی پای خودش بایستد و مسیر خودش را در جهت استقلال و آزادی پیش ببرد این ها نمی توانند کار کنند و نشان داده اند ناموفق هستند.

وی، وضعیت فعلی بازار ارز و معیشت مردم را ماحصل تفکر مسعود نیلی دانست و ادامه داد: این تفکر، با دست کاری در آمارها، تورم را تک رقمی اعلام می کرد؛ و این نوعی دروغ به جامعه بود. همچنین از برجام بتی ساختند که این نیز دروغی بود که به جامعه ایران گفته شد.

سلیمانی با بیان اینکه تفکر لیبرالی از دوران مشروطیت بارها با شکست روبه رو شده است، اظهار داشت: با کمک غربی ها این تفکر باز هم کمر راست کرده و مدیریت کشور را در سطوحی به دست گرفته است.

وی افزود: اکنون بار دیگر شاهد شکست این تفکر هستیم و امیدواریم دولت متوجه این قضیه شده باشد و واقعاً تغییر این دو نفر به عنوان تغییر دو شخص نباشد؛ بلکه به عنوان تغییر تفکر و تغییر رویکرد باشد؛ یعنی دولت به چیزی که مردم و انقلاب می خواهند که همانا اتکا به مردم و ظرفیت های داخلی است، روی بیاورد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: دولت باید مسیری که انقلاب در چهل سال گذشته طی کرده و شکوفایی های بسیار زیادی را داشته و پیشرفت های خیره کننده ای را به ثبت رسانده است، را دنبال کند. امیدوارم آنچه رخ داده، تغییر اشخاص نباشد؛ تغییر رویکرد باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.