سیدابراهیم رئیسی امروز در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان؛
نباید منتظر برجام اروپایی باشیم/ صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه های متکی به دستان بیگانگان بوده است

0 ۱۲۵

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در بیرجند، اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان نوجوانان، جوانان، مردان و زنان این سرزمین برای مقابله با استکبار پای کار آمدند و خون های پاکشان بر زمین ریخته شد.

وی با بیان اینکه مستکبران و زیاده خواهان جهان فریاد رهبران، جوانان و مردمی که دم از خدا می زنند را نمی تابند، عنوان کرد: در حادثه ۱۳ آبان دانش آموزان و دانشجویان بر اساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمدند و شعار مرگ به مستکبرین را سر دادند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نامگذاری حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم، گفت: انقلاب اول نفی استبداد داخلی و انقلاب دوم نفی استعمار و قدرت خارجی بود.

رئیسی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توطئه و استکبار مستکبرین پایان یافت؟ توضیح داد: خیر، قریب به چهل سال است که این ملت با توطئه های دشمن دست و پنجه نرم می کند، جنگ تحمیلی، جنگ سخت و جنگ نرم.

وی اضافه کرد: زمانی که جنگ سخت برای دشمن هیچ ثمره ای در پی نداشت امپراتوری رسانه ای، خبری و حرکت های نرم افزاری را شروع کرد تا ایمان، اعتقاد و باور مردم را مورد هدف قرار دهد اما باز هم دیدند این نیز برایشان پرهزینه است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زمانی که دشمن از جنگ نرم و سخت به هیچ دستاوردی دست نیافت حرکت سوم خود را که فشار آوردن بر ملت ایران بود آغاز کرد، گفت: آنچه امروز آمریکایی ها دنبال کرده و اروپایی ها نیز با آن هم نوا شده اند فشار آوردن بر ملت ایران است.

رئیسی با بیان اینکه جنگ امروز دشمن در سه حوزه اقتصادی، روانی و رسانه ای است، بیان داشت: آن ها می خواهند ملت ایران را در رسیدن به اهداف بزرگ دچار ناامیدی کنند و به آن ها بفهمانند که ما همچنان برای ملت ها و کشورها تصمیم می گیریم.

وی با تأکید بر اینکه تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی به ما و ملت های منطقه ثابت کرد که ملت ایران در همه صحنه ها حرف و سخنی برتر دارد، تبیین کرد: دولت مردان آمریکایی اعتراف رسمی کردند که هفت هزار میلیارد دلار در منطقه خرج کرند و در مقابل هیچ چیزی گیرشان نیامد.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به تحلیلگران، فرهیختگان و نویسندگان، متذکر شد: اوضاع جمهوری اسلامی و مستکبران را شرایط کنونی تحلیل کنید، این تحلیل سختی نیست.

رئیسی به صحبت های منتقدان انقلاب اسلامی از اوایل انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: همواره از اول انقلاب افرادی بودند که ساز مخالف می زدند و می گفتند مگر می شود، جنگ تحمیلی که پیش آمد باز هم گفتند مگر می شود مقابل صدام بایستیم؟ داعش و تکفیری ها که پیش آمد باز هم اعلام کردند مگر می شود، تحریم ها که پیش آمد بازگفتند مگر می شود؟

وی به خروج آمریکا از برجام اشاره و با تأکید بر اینکه نباید منتظر برجام اروپایی باشیم، بیان داشت: کشور می تواند با تدبیر، اقتصاد مقاومتی و روحیه مردم کشور را اداره کند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه دشمنی آمریکا و مستکبران چیزی است که همواره بوده و خواهد بود، تصریح کرد: حتی کسانی که در دل فکر می کردند که می شود به آمریکا اعتماد کرد نیز به این نتیجه رسیدند که به امضا و میثاق آن ها نمی شود اعتماد کرد.

رئیسی اضافه کرد: ما معتقدیم با توکل به خدا، اعتماد به نفس و ذخایر ارزشمند نیروی انسانی کارآمد باید چشم امید را از بیگانه برید و به توانایی های ملت ایران چشم دوخت.

وی مردم در صحنه را مهم ترین مؤلفه اقتدار کشور دانست و بیان داشت: صدماتی که تاکنون خوردیم از نگاه های متکی به دستان بیگانگان بوده در صورتی که می دانیم بیگانگان برای کسی کاری نکرده و نخواهند کرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که روز بسیار مهمی در تاریخ مبارزات ملت ایران است اعتقاد و باورمان این است تنها راه عقب نشاندن دشمن ایستادگی و مقاومت است زیرا کوتاه آمدن و تسلیم شدن در مقابل دشمن او را وادار به عقب نشینی نمی کند بلکه او را در راه استکبارستیزی مصمم تر می کند.

رئیسی در پایان اعلام کرد: ما در روز ۱۳ آبان با حسین بن علی(ع) و شهدا پیمان می بندیم که در راه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی تردید نکنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.