انتقاد شدید آیت الله نوری همدانی از بی عملی دولت؛
مردم از مراجع گله نکنند که چرا سکوت کرده اید؛ صداوسیما تذکرات مراجع را انعکاس نمی دهد

0 ۱۹۱

حضرت آیت الله نوری همدانی را می توان از آن دست مراجع و علمایی دانست که پیوند وثیقی با بدنه مردمی دارد. به قول خودشان برای خرید میوه به مغازه می رود و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را لمس می کند. در این راستا و با شدت گرفتن سرعت قطار نابسامانی های اقتصادی و افزایش فشار بر مردم باز هم شاهد ورود مستقیم و به موقع آیت الله نوری همدانی به مسائل اقتصادی و نقد عملکرد دولت هستیم. در زمانه ای که بخشی از مجلس شورای اسلامی گاها با مواضع جانبدارانه خود بیشتر حامی مسئولین است تا مردم، ورود علما به مسائل اقتصادی و نقد عملکرد مسئولین می تواند نوید بخش ایجاد امید در بدنه مردم شود.

درهمین راستا و در ادامه مواضع مردمی حضرت آیت الله نوری همدانی قسمتی از سخنان ایشان در دیدار جمعی از گروه های خودجوش جهادی که در ۱۲ شهریور امسال ایراد شده اند را در ادامه می خوانید:

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب معیشتی مردم اظهار داشت: امروز مردم ما از نظر معیشتی در وضعیت نامناسب هستند و قشر ضعیف جامعه از زندگی روزانه خود درمانده شدند، چرا مسؤولان اقدام عاجل نمی کنند؟ چرا با مفسدان و محتکران برخورد جدی نمی شود؟ عده ای از وضع پیش آمده سوء استفاده کرده و در عرضه اجناس به مردم سخت گیری می کنند، این افراد باید بدانند هر کسی به مردم و همنوع خود ظلم کند در دنیا و آخرت عقوبت سختی خواهد داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضعف مدیریتی را بزرگترین مشکل کشور دانست و ابراز داشت: متأسفانه هیچ اشرافی بر قیمت ها نیست، بنده خودم خرید شخصی را انجام می دهم و می بینم که هر روز یک قیمت بر اجناس وجود دارد؛ این زجر و مشکلات مردم را خودم لمس می کنم اینجور نیست فقط گزارش بگیرم بلکه خودم به درون بازار می روم. مردم می آیند و گله می کنند و نامه های فراوانی داریم، مردم عزیز بدانند و از مراجع گله نکنند چرا سکوت کرده اید ما مکرر از مسؤولان خواستیم خواهش کردیم ولی متاسفانه اقدام عاجل و اثر گذار ندیدیم. البته متاسفانه صدا و سیما تذکرات مراجع و علما و حوزه را انعکاس نمی دهند به همین دلیل گمان برخی مردم این است که ما سکوت می کنیم درحالی که رهبر معظم انقلاب و مراجع و حوزه بیش از همه ناراحت این وضعیت هستند. انسان شرمنده این مردمی می شود که در همه حال از نظام و انقلاب حمایت می کنند ولی در این وضعیت معیشتی قرار گرفته اند، بار دیگر از مسؤولان تقاضا می کنم بعنوان یک طلبه از حوزه علمیه قم که همانطور که رهبری فرمودند قوا باید با هم متحد باشند از مسائل اختلافی و حاشیه ای پرهیز کنند، همچنین با تکیه بر خدا و بعد توان داخلی باید مشکلات مردم را حل کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که نباید تسلیم فشارهای دشمن شد، گفت: به جوانان عرض می کنم که می توانند این فشار دشمن را تبدیل به فرصت کنند، آینده این انقلاب ان شاءالله با همت و تلاش و توکل روشن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.