سخنگوی جبهه پایداری:
کسی که پشت رُل اقتصاد نشسته باید جوابگو باشد

0 ۱۳۵

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: امروز دغدغه اصلی مردم، مسائل اقتصادی است و کسی که پشت رُل اقتصاد نشسته، باید جوابگو باشد.

گذشتگان را ملامت می کردند؛ خوشان چکار کردند؟ وی افزود: کسانی که گذشتگان را نسبت به مشکلات اقتصادی- که به این شکل هم نبود- ملامت می کردند، الان بگویند که چرا خودشان کاری انجام نمی دهند؟

این فعّال سیاسی با بیان اینکه سؤال مردم این است که ریشه بحران اقتصادی کجاست و چرا دولت کاری نمی کند، تصریح کرد: چنانچه کسانی در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده اند، چرا با آن ها برخورد نمی شود و اگر مسئولی ناکارآمد است، چرا تغییر نمی کند. درد مردم، این ها است.

حل مشکلات، اراده می خواهد نه جلسه متقی فر، وعده های دولت برای رفع مشکلات را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه حرف روشنی به مردم گفته نمی شود؛ جلسات و کمیته های محرمانه و علنی برگزار می کنند، اما خروجی خاصی مشاهده نمی شود. این در حالی است که حل مشکلات، عزم و اراده می خواهد نه جلسه.

دست دولت برای حل مشکلات خالی نیست
وی با بیان اینکه همه امکانات کشور در دست دولت است و دست دولت خالی نیست، تصریح کرد: نمی تواند بگوید خزانه خالی است و ارز نداریم.

مردم فقدان کفایت تیم اقتصادی را می بینند
سخنگوی جبهه پایداری با تأکید بر لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت، گفت: مردم، فقدان کارآمدی و کفایت لازم در پست های مهم اقتصادی را به خوبی می بینند؛ اینها نتوانسته اند کاری بکنند.

متقی فر، نگاه برون گرای دولت را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: هنوز هم که هنوز است دولت به دنبال مذاکره با اروپاییان است. در حالی که هم مردم، و هم رهبری و نخبگان، می گویند که اروپایی ها فرقی با آمریکایی ها ندارند، امّا متأسفانه دولت، تفاوت قائل می شود و دشمن نیز از این موضوع سوءاستفاده می کند.

وی تصریح کرد: دولت باید این رویکرد را رها کند و به داخل بپردازند و به کمک نخبگان و مردم، ظرفیت های داخلی را فعّال کنند. با غربی ها نمی توان گرهی باز کرد.

روحانی هنوز یک گزارش ملموس ارائه نداده
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه آقای روحانی هنوز یک گزارش ملموس درباره اقداماتش به مردم نداده است، خاطرنشان کرد: ایشان فقط می گویند که به وعده ها عمل کرده ام، ولی مردم حس دیگری دارند. به همین خاطر، آقای روحانی باید در جایی، گزارشی از عمل به وعده های انتخاباتی خود را به طور شفاف ارائه کند و به قضاوت عموم گذاشته شود؛ در غیر این صورت، به کشور لطمه وارد می شود.

متقی فر با بیان اینکه عملکرد دولت قابل دفاع نیست، اظهار داشت: دولتی ها می گویند دست مان پر است؛ نفت را می فروشیم و ارز آن هم می آید. باید پرسید پس کجاست؟

وی افزود: دولت چرا نمی تواند بازار دلار را مدیریت کند؟ مگر به غیر از مردم، دلار در دست کس دیگری هم وجود دارد؟ مگر چقدر دست مردم دلار هست؟ توزیع کننده اصلی خود دولت و بانک مرکزی است. اینها مسائلی است که مردم نگران هستند. دولت چه زمانی می خواهد توقعات مردم را جواب دهد؟

آدرس رهبری شما را به مقصد می رساند
سخنگوی جبهه پایداری خطاب به روحانی گفت: آدرسی که رهبری می دهند، شما را به مقصد می رساند؛ آدرس های دیگر، شما را به بی راهه می برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.