بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت دور جدید مذاکرات هسته ای

0 ۱۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، در این بیانیه آمده است: درخشش و موفقیت های پی در پی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، مبتنی بر دانش و فناوری های نوین و توانمندی های علمی داخلی با اتکاء به ایمان جوانان و دانشمندان جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، به رغم موانع و دشمنی های نظام سلطه و به ویژه آمریکا و صهیونیزم بین الملل، ضمن بر هم زدن هژمونی غالب نظام های دروغین لیبرال- سرمایه داری، مدل جدیدی از حاکمیت و مدیریت مبتنی بر دین را به جهانیان عرضه کرده است. نفوذ استراتژیک و تاثیر گذار این الگو با گرایش و هم آوایی های منطقه ای و جهانی به ویژه ملت های آزادی خواه، تنها بخش کوچکی از عظمت تمدن نوین اسلام بوده و نوید بخش آینده ای روشن در سایه تعالیم اصیل اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل مکتب های ماتریالیستی و نسخه های تقلبی و دست ساخته نظام سلطه و صهیونیستی از اسلام از جمله جریانات تکفیری از قبیل داعش و در یک کلمه به تعبیر امام راحل (ره) «اسلام آمریکایی» است. حال با توجه به شرایط بسیار مهم و تاثیر گذار تاریخی و تمدنی و به تعبیر مقام معظم رهبری «پیچ تاریخی،» و از طرفی با توجه به موقعیت جغرافیایی- سیاسی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل، یکی از مهمترین بحث های محافل سیاسی و اجتماعی در این ایام، موضوع مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ است که بی تردید تاثیر آن محدود به مرزهای ایران نیست بلکه تاثیر و اهمیت تمدنی آن برای کلیه ممالک و ملل مستقل و به ویژه جهان اسلام بر هیچ چشم بینایی پوشیده نیست . این موضوع در روز های اخیر در قالب مطالبی مرتبط با محتوا و نتیجه مذاکرات، از نگاههای مختلف داخلی و خارجی و همچنین به شکل مطالبه عمومی در محاورات روز مره در قالب “تضمین حقوق هسته ای ملت” به عنوان دستاورد عظیم ملی برابر آنچه در ان. پی. تی. بعنوان حقوق هسته ای ملت ها آمده مطرح می باشد. متاسفانه برخی ابهامات موجود در مدت حدود یک سال و نیم مذاکرات به دلیل پنهان کاری و همچنین خدعه گری های شیطانی طرف های مقابل بخصوص آمریکا، موجب نگرانی عمیق و دغدغه درخصوص توافق نهایی مذاکرات در اذهان عمومی شده است. بر این اساس با رویکردی خیر خواهانه، ضمن تاکید بر همدلی و همزبانی دولت و ملت با مرور بخشی از فرآیند های طی شده، نکاتی را به شرح زیر اعلام میداریم: ۱.گره زدن همه و یا اکثر مسائل کشور به مذاکرات هسته ای و در نتیجه ایجاد حجم بسیار زیاد مطالبات در جامعه و عدم توجه به رویکرد مقاوم سازی کشور از طریق راهبرد های ترسیم شده با رویکرد تکیه بر ظرفیت های درونی و غفلت از اقدام های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، خطای استراتژیکی بزرگی است که نه تنها منافع ملی را تامین نمی نماید بلکه برخی از دستاورد های عظیم ملت در این عرصه و روحیه توانمندی ملی را مورد تهدید قرار می دهد. توجه جدی به این موضوع بنیادین در مدیریت اجرایی کشور و بازگشت به الگوی مقاومت ملت در طول حدود ۳۶ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با موفقیت در عرصه های مختلف راستی آزمایی و به جهانیان شناسانده شده است، یکی از مطالبات مهم می باشد. ۲.گذشته تلخ اعتماد سازی بی نتیجه دولت اصلاحات در پرونده هسته ای و در مقابل، نادیده گرفتن حقوق هسته ای ایران حتی در حد چند عدد سانتریفیوژ تحقیقاتی از سوی دشمن، اگر چه نشانگر بی توجهی به توانمندی ملی و داخلی و به نوعی وادادگی در مبانی و سرسپردگی و اعتماد به دشمن به شمار می رفت، اما از طرفی روایتی دیگر از خدعه گری و زیاده خواهی غرب بود. حال بی توجهی به تجربه گذشته و دلخوش کردن به اعتماد سازی از طریق رفع بدبینی ها و ایجاد فضای تعامل در برابر دشمنی که به فکر تجزیه و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران است نوعی ساده انگاری است. ۳.ضمن اینکه اعتقاد داریم تیم مذاکره کننده به مثابه سربازان این نظام در فضای جنگ دیپلماتیک در هماوردی سخت مبارزه می کنند و بایستی از آنان حمایت کنیم، برخی از اظهارت و اقدامات پیرامون مذاکره را نه تنها خالی از اشکال نمی بینیم بلکه تاکید داریم اقداماتی نظیر شفاف نکردن توافقات مورد اشاره در بیانیه لوزان به بهانه محرمانه بودن آن،در حالی که گزاره برگ (فکت شیت) طرف مقابل در همان روز منتشر می شود و محل استناد قرار می گیرد، نقد گریزی در مقابل دلسوزان نظام و جشن پیروزی گرفتن در باره بیانیه غیر الزام آور لوزان نه تنها جامعه پذیری مذاکرات را درآینده نزدیک دچار مشکل می سازد بلکه در زمان حاضر نیز بر خلاف منافع و امنیت ملی است. ۴.آنچه در بیانیه غیر الزام آور لوزان منتشر شد، در داخل کشور توسط نخبگان و سیاستمداران مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت که نشان از برخی آسیب های جدی در زمینه توافقات نهایی احتمالی دارد که می بایست در مذاکرات نهایی مورد توجه قرار گیرد. ۵.محدودیت های شگفت آور ۱۰ ساله و ۱۵ ساله و ۲۵ ساله در بیانیه اخیر که منجر به تعطیلی یا نیمه فعال شدن کلیه ی مراکز هسته ای میشود، پذیرفتن نطنز به عنوان تنها مرکز غنی سازی ،تبدیل مرکز فردو از غنی سازی به یک مرکز تحقیقاتی و تغییر کیفیت و درصد غنی سازی آب سنگین اراک و …. موضوعاتی است که درجای خود بحث های فنی زیادی را می طلبد. گذشته از آن راستی آزمایی این موضوعات با بازرسی های سنگین و نامتعارف همراه شده است و ابهامات زیادی در این زمینه شکل داده است و هیچ تعهد مشخص و دقیق برای طرف مقابل صورت نگرفته به نحوی که هیچ الزامی برای اجرا ی آن داده نشده است. حال با توجه به خدعه گری و فریبکاری مسبوق به سابقه دشمن، این اعتماد و اطمینان با کدام رویکرد تضمین منافع ملی مطابقت دارد؟ ۶. چرا باید همه ی کشورهای دنیا امکان توسعه کمی وکیفی تحقیقات و صنعت هسته ای را داشته باشند لکن ملت ایران به شکل خوشبینانه بین ۱۰ تا ۲۵ سال باید از این حق مسلم که مبتنی بر پیمان ان. پی. تی. نیز هست، محروم باشد؟ آیا حفظ دستاورد های هسته ای فرزندان این مرز و بوم که حتی جانشان راهم تقدیم این پیشرفت عظیم کردند، جزء منافع ملی مورد تاکید نمی باشد؟ آیا دولت محترم تضمینی برا ی اجرای تعهد از طرف مقابل گرفته است که میخواهد قدرت عمل و ابتکار به دست دشمن سپرده شود؟ آیا نباید از تجربه تلخ بعد از توافق نامه ژنو پند گرفت که طی آن اندک تعهدی که گروه ۱+۵ داشت، نه تنها انجام نداد بلکه با وضع افزون بر ۱۰۰ مورد تحریم دیگر نشان داد اهل بد عهدی و از پشت خنجر زدن است. ۷.به اعتقاد قاطبه ملت ایران، با این اوصاف کلی، بر تیم مذاکره کننده فرض است که در فرآیند های آتی مذاکرات با اصرار بر منافع و مصالح ملی، ضمن تاکید بر حقوق هسته ای مندرج در ان. پی. تی، مواردی همچون محدودیت های اعلامی در مراکز غنی سازی از لحاظ کمیت و کیفیت را نپذیرند و مقدار غنی سازی مورد نیاز کشور را که از دستاورد های صنعتی این فناوری تلقی میشود به هیچ وجه مورد مصالحه قرار ندهند. ۸.همانگونه که قبلا هم توسط مسئولان ارشد نظام مواردی گوشزد و توصیه شده است، رفع فهرست بلند تحریم های هسته ای و غیر هسته ای به طور همزمان جزء متن مذاکره است و نبایستی زیر بار لغو تنها بخشی از تحریم های هسته ای که اثر چندانی در اقتصاد ایران ندارد آن هم پس از انجام همه تعهدها از سوی ایران به عنوان برآیند و نتیجه مذاکرات رفت و در نتیجه شاهد بد عهدی دشمن دبه گر و فریبکار از روی سلطه طلبی و بهانه های واهی چونان گذشته بود. ۹.پذیرش بازرسی های خارج ازنظام ان. پی. تی. و ایجاد رژیم جداگانه بازرسی مختص ایران، فراتر از اصول بین المللی و ایجاد دسترسی نا متعارف و خاص به صورت آنچه که در برخی از اظهارات دشمنان، عنوان گردیده جزء خطوط قرمز، به رنگ خون شهیدان، است . تیم مذاکره کننده بدانند در راستای تلاش برای حفظ اقتدار و ارزش های بنیادین این مرزو بوم ، ملت ایران تا پای جان ایستاده است و شما نمایندگان این ملت پر افتخار هستید. ۱۰.جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری ملت عزیز و دولتمردان در حفظ منافع ملی در مقابل فریبکاری های تاکتیکی دولتمردان آمریکا و مزدوران صهیونیسم در فضا سازی و فریبکاری در مذاکرات ، با حمایت از تیم مذاکره کننده به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران اعلام می دارد توافق خوب زمانی حاصل خواهد شد که رهنمود های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نصب العین قرار گرفته و دغدغه های منتقدین بر اساس شاخص های تامین منافع ملی در مواجهه با نظام بین الملل مرتفع گردد. والسلام علی من اتّبع الهدی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ۶/۲/۹۴ مطابق با ۸ رجب ۱۴۳۶ انتهای پیام/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + دوازده =