دکتر لنکرانی ضمن تبیین مواضع جبهه پایداری پیرامون قوای مجریه و مقننه تاکید کرد: انتقاد ما از قوه مجریه نسبت به برخی سوگیری هایی غیر از سوگیری های مقدس، در این قوه است

0 ۱۲۱

سخنگوی جبهه پایداری در ابتدا درخصوص انتقاد از دولت اینگونه اظهار داشت: اگر امروز ما انتقادی به قوه مجریه داریم از جنس انتقاد دیگران نیست بعضی ها انتقادشان این است که مثلا چرا قوه مجریه سفرهای استانی را راه انداخته یا چرا سهام عدالت توزیع شده است اما ما جنس انتقادیمان این است که چرا قوه مجریه با این پشتوانه مردمی کم کاری کرده است در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمانهای حضرت امام (ره). به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ؛ وی با اشاره به برخی جهت گیری های غیر از جهت گیری های رهبری ، تصریح کرد : چرا گاهی در قوه مجریه ما شاهد این هستیم که سو گیری های غیر از این جهت گیری پاک و مقدس مبنا قرار می گیرد جنس انتقادمان از این نوع است. بر اساس این گزارش؛ دکتر باقری لنکرانی همچنین درخصوص رویکرد مردم در انتخابات عنوان کرد: آنچه که ما می فهمیم و تحلیل آراء نشان می دهد این است که رویکرد مردم در انتخابات یک رویکرد متفاوت از گذشته است، خیلی از آدم هایی که خودشان را در مجلس می دیدند الان می بینیم که آراء شان از رده ی۶۰ به بعد است و گفته هایی که در بهمن ماه امسال برخی از شخصیت ها سیاسی مصاحبه کردند را ملاحظه بفرمایید . به هر حال این ۵۰ نفری که حضور دارند اغلبشان کسانی هستند که چهره های اصولگرا به آنها می تواند صدق کند، اما مهم عملکرد هاست که آیا این عنوان با عملکردها هم تطبیق دارد یا نه. ایشان همچنین ادامه داد: جبهه پایداری کاندیدهایی که معرفی کرده است؛ این ترکیب ۲۵ نفره را دربین ۵۰ نفری که به دور دوم انتخابات راه یافتند به عنوان اصلح می شناسد و این معنیش این نیست که ۲۵ نفر دیگرصالح نیستند ما این ۲۵ نفر را اصلح می شناختیم و به مردم معرفی کردیم و در بررسی های بعدی هم نظرمان را تغییر نداده ایم و کما کان پیشنهادمان به مردم این است که به همان ۲۵ نفری که باقی مانده ی فهرست جبهه پایداری هستند و به دور دوم راه پیدا کردند رای دهند، البته این پیشنهاد است و مردم خودشان بهترین را انتخاب می کنند. تعامل های برخی از افراد، برخلاف شاخص های اصولگرایی نشان از صحت مواضع جبهه پایداری دارد. لنکرانی در این گقت وگو؛ با اشاره به اینکه یکی از شاخص های اصولگرایی عملکرد افراد در فتنه سال ۸۸ بود؛ در رابطه با ارائه نشدن لیست مشترک اصولگرایان در دور قبل و انتخاب افراد لیست مستقل جبهه پایداری گفت: بحثی که ما داشتیم انکار توانمندی های افراد نبوده است بحث ما این بود که اولا در زمانی که قرار بود فهرستی به عنوان فهرست جامع برای اصولگرایان تهیه بشود اعتقاد جبهه پایداری این بود که کسانی که می خواهند این فهرست را تدوین کنند باید کسانی باشند که خودشان در عمل اصولگرایی را به نمایش گذاشته باشند، نه اینکه به آنها انتقاد جدی باشد که کارکرد شما اصولگرایانه نبود. که در یک صحنه که آن صحنه ها هم صحنه های دوری نبوده است الان اتفاق افتاده مانند فتنه سال ۸۸، تعامل هایی که با بعضی از گروه ها برخی افراد برقرار کرده بودند و به امثال اینها می توان اشاره کرد. دکتر لنکرانی ادامه داد : نکته دوم این بود که ما باید کاندیدهایی معرفی می کردیم و بر روی یک فهرست مشترک نتوانستیم به تفاهم برسیم و بنا بر این شد که جبهه پایداری کاندید هایی را معرفی کند و ما باید از بین کاندید ها اصلح را انتخاب می کردیم و در آن تصمیمی که گرفتیم و با آن معیار هایی که در نظر داشتیم افراد اصلح ما آن ۳۰ نفری بود که در تهران معرفی کردیم و برخی از افراد جزء ان نبودند و این به آن معنی نیست که این افراد هیچ توانمندی ندارند و ترجمان این حرف ما، هیچ احساس تفاوت و مخالفتی با این انتخابات هم در بین آن نمی بینیم و فکر می کنیم که ما بالاخره بر طبق آن حجت شرعی عمل کردیم. شخصیتی ریاست مجلس را به عهده بگیرد که توانایی و توجه به وظایف مجلس را داشته باشد سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در رابطه با مطالبه از ریاست مجلس آینده تاکید کرد: مطالبات ما از ریاست آینده مجلس معلوم است، مهمترین مطالبه ما درخصوص رئیس آینده مجلس این است که شخصیتی ریاست قوه مقننه را برعهده بگیرد و شخصیت هایی باید ترکیب هیات رئیسه و هیات رئیسه کمیسیون های مجلس را تشکیل بدهند که این شخصیت ها بتوانند ضمن حفظ استقلال مجلس و ضمن توجه به وظایف مجلس در نظارت بر سایر قوا، بویژه در قوه مجریه ، بتوانند مجلس را کارآمد تر و با کارایی بالاتر یاری کنند. سخنگوی جبهه افزود: ما در حال حاضر گلایه مندیم از کارکرد مجلس هشتم، به طور مثال در مساله تصویب بودجه سال ۹۱ این یک نقطه افتخاری نیست که یک روز مجلس به دوفوریت آن رای بدهد و روز بعد کلیتش رای نیاورد و بعد هم بخواهند با این فشار و این هجمه این موضوع به تصویب قطعی برسد که با تذکر حقوقی آقای رسایی و دیگران جلوی این کار گرفته شد. وی در خصوص وقف دانشگاه آزاد ادامه داد : این کارکرد خوبی نیست که قانون تصویب بشود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال مردم به اسم وقف دانشگاه آزاد، خصوصی سازی بشود، چند وقت بعد هم آن را لغو کنند؛ چرا اصلا چنین چیزی تصویب بشود که بعدا آن را لغو کنید. لنکرانی با اشاره به حقوق مادام العمر نمایندگان بیان کرد : این افتخار نیست که حقوق مادام العمر مدیران سیاسی و نمایندگان مجلس تصویب بشود و از آن طرف نیز لغو بشود. این کارکردهای مثبتی تلقی نمی شود بخصوص در زمانی که ما احتیاج داریم به اینکه قوانین مهم و اثر گذاری برای کشورمان تدوین بشود. وی با اشاره به لزوم آسیب شناسی و برخورد ریشه ای با مسایل تبیین کرد: در حال حاضر می گویند که ما به طور مثال مشکل اقتصادی داریم، خوب این مشکل را ریشه یابی و آسیب شناسی کنیم، حتی ماجرای همین اختلاس اخیری که در حال حاضر در دادگاه درجریان رسیدگی به آن است این ها را آسیب شناسی کنیم، بنده به عنوان شخصی که قدری از این مسائل را از دیگران شنیده ام و خودم در این زمینه تخصص ندارم و در یک زمانی مسئولیتی در کشور داشتم عرض می کنم که بخشی از این موارد به دلیل ضعف قوانین ما به خاطر کارکرد برخی از افراد بود که برخی از این های در قوه مجریه و بعضی هم در قوه مقننه بودند، و در حال حاضر عده ای از آنها به عنوان متهم و عده ای هم به عنوان کسانی که در معرض اتهام قرار دارند در قوای مختلف مطرح هستند، اینگونه موارد هشدار دهنده است. و ما امیدواریم که مجلس نهم بتواند مطالباتی که امام سالها پیش از مجلس خواستند و مقام معظم رهبری نیز چندین بار به انها اشاره کردند پاسخگو باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.