دکتر طبیب زاده : بی شک، تعامل اندیشه ها سبب رشد سیاسی و فکری بیشتر جامعه خواهد شد و تدریجا غربال انقلاب به خلوص کامل تر نخبگان خواهد رسید و انقلاب به مرحله جدید در شیوه حکومت داری نوین دینی دست می یابد
دکتر زهره طبیب زاده نوری؛ عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی؛ در گردهمایی بانوان جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مسجد خاتم النبیین (ص) شهر ری که چند روز پیش برگزار شد در تحلیلی مجمل و جالب؛ به تبیین شرایط کنونی کشور و نقش نمایندگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در عرصه رقابت های بین المللی و منطقه ای پرداخت. مشروح این سخنان در ادامه جهت استحضار مخاطبان آمده است: بسمه تعالی با درود به روح مطهر حضرت امام (ره) وشهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ،خصوصا شهدای این شهر مقدس و با عرض سلام و ادب خدمت مقام معظم رهبری وشما عزیزان و سروران : ما برای اینکه درست عمل کنیم باید بدانیم در کجا قرار داریم و این امر نیازمند بررسی تاریخ است . با رشد و گسترش انقلاب صنعتی در اروپا و امریکا در قرون اخیر و رواج تفکر سرمایه داری در آنها این کشور ها به قطب و الگوی شاخص سرمایه داری جهانی تبدیل شده و مورد توجه و اقبال روشنفکران غرب گرا در کشور های جهان سوم وکعبه آمال آنها شدند. در مقابل این اندیشه اتحاد جماهیر شوروی و چین به عنوان قطب الگوی نظام کمونیستی بر اساس اندیشه های مارکسیستی با مشاهده ظلم سرمایه داران به کارگران اندیشه دیگری را مطرح نمودند که سالها مورد توجه واقبال گروه دیگری از روشنفکران شرق گرا در کشور های جهان سوم وکعبه آمال آنها بود . به تدریج جهان دو قطبی در قالب دو اقتصاد و دو پیمان نظامی ناتو و ورشو گسترش یافت و کشور های اروپا ، آمریکای لاتین و آسیا میان این دو قطب تقسیم گردید . نظام سرمایه داری جهت مقابله با کمونیزم با طرح دیدگاه سرمایه داری سازشی و ایجاد طبقه متوسط در سیستم طبقاتی جامعه سوپاپ اطمینانی ایجاد کرد که به وسیله آن اندکی اختلاف طبقاتی را کاهش داده و جلوی اعتراضات مردمی را طی چندین دهه گرفت . با شکست و ضعف نظام سیاسی کمونیزم در ساختار حکومتی شوروی و بروز انقلابهای مخملی در جمهوری های آن ، پیدایش کشور های آسیای میانه وفرو ریختن دیوار برلین، قطب کمونیستی جهان عملا فرو پاشیده شد . هرچند روسیه و چین – غربی شده پس از مائو- به همراه کره شمالی و کوبا و … هنوز در کنار هم ولی به لحاظ تئوریک و عملی ضعیف تر از گذشته در سیاست جهانی نقش آفرینی می کنند . با توجه به این خلا قدرت ، غرب با غرور و استکبار، با استیلا بر جهان و طرح دیدگاه ( جهانی شدن ) با ایجاد یکپارچگی در اقتصاد از طریق ساختارهایی نظیر سازمان تجارت جهانی ، بانک جهانی ، شعار پول واحد و در عرصه فرهنگ با طرح زبان واحد و مظاهر فرهنگی غربی مانند ،لباس لی و کراوات ، مکدونالد و کوکاکولا ، استفاده ابزاری از زن و رواج فساد اخلاقی، خود را یکتا قدرت جهان هستی پنداشت و با ترکتازی با حمله به افغانستان و عراق دوباره به شیوه ی قلدر مابانه استعمار کهن یعنی حمله مستقیم نظامی روی آورد، غافل از اینکه در قرن بیستم اندیشه نوپایی به نام انقلاب اسلامی در کشوری ضعیف و عقب نگاه داشته شده توسط مردی با شعار ” نه شرقی ، نه غربی ” مطرح شده است؛ در ابتدا تمایل غرب بر این بود که در همان سال های اول، این نظام سرکوب شود . در حالی که این اندیشه در طول سی وسه سال عمر با برکت خود نه تنها از میان نرفت بلکه جوانه ها و شکوفه هایش در شمال آفریقا تا منطقه خاورمیانه به بار نشست و بیداری اسلامی را رقم زد . انقلاب مصر با الهام از انقلاب ایران و جنبش وال استریت ( %۹۹ ) در امریکا و اروپا با الهام از حرکت مردمی در میدان التحریر قاهره ، علیه نظام سرمایه داری به فغان آمده و کانون و قطب عالم هستی را به سخره گرفتند . اکنون ما در شرایط فعلی جهان معاصر وارث انقلاب اسلامی هستیم و جامعه ما باید شرایط جهانی را به خوبی درک نمایند . با خروج حامیان داخلی قطب غرب گرای تئوریک و سیاسی از صحنه حاکمیت در ایران ، انتخابات اخیر به میدانی برای رقابت تفکرات دینی خالص تر تبدیل شده است . در میان متفکران و خواص مورد قبول در محدوده قانون اساسی و نظام هنوز درجاتی از وابستگی تئوریک به غرب وجود دارد، هرچند تحت عنوان کلی اصولگرایی در عرصه انتخابات در قالب جبهه های مختلف بروز و ظهور نموده اند اما این سلایق در نظر و عمل شیوه های فکری و حکومتی متفاوتی را مطرح می سازند . بدیهی است ، تعامل این اندیشه ها سبب رشد سیاسی و فکری بیشتر جامعه اسلامی خواهد شد و تدریجا غربال انقلاب به خلوص کامل تر نخبگان خواهد رسید و انقلاب به مرحله جدید فکری و شیوه حکومت داری نوین دینی دست خواهد یافت . دولت نهم و دهم با تمام نقاط مثبت و منفی و حاشیه های آن گامی بلند در جهت تحقق این شیوه حکومتی جدید دینی بود ، هرچند در اواسط راه نقاط ضعف تئوریک و عملی خود را بروز داده و با دیدگاه های ناب رهبری معظم انقلاب زاویه پیدا کرد ، اما همین رویداد ها انقلاب و فضای سیاسی و روشنفکری جامعه را به سمت خلوص بیشتر سوق داد ، به طوری که از دل سوم تیر گفتمان ولایت مدار خالص تری متولد شد که فارغ از بحث های انتخاباتی ، نفس به وجود آمدن این گفتمان جدید که به اعتقادات اصیل دینی در عرصه ی فرهنگ ، اقتصاد و حکومت با محوریت ولایت فقیه در جامعه تاکید دارد ، پدیده ای میمون و نوید بخش است . نتیجه انتخابات و آرا ء مردم هرچه بود و باشد، محترم و مقبول و بیانگر قدمی رو به جلو و رشد وخلوص در ایران اسلامی ست امیدوارم همه ی ما بصیر و عامل به تکلیف باشیم .