بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر

0 ۴۶۸

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر بیانیه ای را صادر کرد.

بسمه تعالی

هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گرامی باد. هفته دولت و ایام شهادت این دو شهید بزرگوار که به حق نماد دولت مردان ایران اسلامی هستند، فرصت مغتنمی است تا با بازخوانی معیارهای دولت اسلامی، مسیر آینده انقلاب را تضمین نمود. بی شک در ساختار هر نظامی، دولت جایگاه محوری دارد. آنچه نظام اسلامی را از سایر نظام ها متمایز می کند، نوع نگاه به مقوله دولت و دولت مردی و قدرت و حکومت است. اولین وظیفه دولت اسلامی، ترویج ارزش ها و احکام الهی است.

الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّـهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ ﴿حج. ۴۱﴾ عدالت طلبی در دولت اسلامی نقش محوری دارد. قُلْ أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ (اعراف ۲۹) ولی عدالت اسلامی قرین عقلانیت و تدبیر و در توجه تام به معنویات حاصل می گردد. عدالت بدون عقلانیت، امکان بروز ندارد و علی رغم شعارها در کوتاه مدت به ضد خود تبدیل می شود. همچنان که عدالت بدون معنویت نیز سرابی بیش نیست و امکان ماندگاری و دوام ندارد.

گسترش علم، دانایی و آزاداندیشی، تأمین عزت ملی، مبارزه با فساد و سلطه، ترویج ساده زیستی و پاسخ گویی نیز از دیگر وظایف و شاخصه های دولت اسلامی است. در دولت اسلامی هم ارزش ها و آرمان ها باید مبنا باشند و هم خدمتگزاری و خدمت رسانی. در حقیقت، این همراهی ایمان الهی و عمل خالصانه و برخواسته از بصیرت است که رمز توفیق دولت اسلامی را رقم می زند.

موفقیت های جمهوری اسلامی ایران نیز در ۳۲ سال گذشته در تعهد به این اصل اساسی بروز نموده و بر عکس، هر جا این مبنای طیبه مورد خدشه قرار گرفته، آغاز سستی و فتور و شکست بوده است. امروز تجربه گران قدری از دولتمداری در نظام مقدس ما شکل گرفته است. تجربه ای که به ویژه در دو دوره اخیر دولت بعد از غفلت هایی که در سنوات قبل رخ داده بود، با ویژگی های برجسته ای چون ساده زیستی، مقابله با منش اشرافی گری و اتراف، تلاش شبانه روزی، خدمت بی منت، استکبار ستیزی و عدالت خواهی شناخته می شود.

ارتجاع به روش ها و رویکرد های ناپسندی چون اسراف در استفاده از بیت المال، اشرافی گری، اتراف، عدم پاسخ گویی به مردم، بی توجهی به محرومین، ویژه خواری و فامیل گرایی، وادادگی در برابر مستکبران، بی توجهی به ارزش ها و آرمان ها که می رفت دامان مقدس انقلاب اسلامی را بیالاید، به همت دولت برخاسته از حماسه سوم تیر ۸۴ و تکرار آن در ۲۲ خرداد ۸۸ تا حدود زیادی به پس رانده شد.

باید قدردان این پالایش بود و بر محافظت از این مسیر نورانی تاکید داشت، چرا که آفات و آسیب ها همچنان باقی هستند. در عین حال، عملکرد خوب در برخی از عرصه ها نباید ما را از ضعف ها و کاستی ها در بعضی دیگر از عرصه ها غافل کند. غرور و بی توجهی به آفات، آغاز انحطاط است. متملقان در این بین با جلوه دادن به نکات مثبت و پوشاندن نقاط ضعف، تسریع کنندگان شکست ها و عقب گرد ها هستند. همچنان که حاسدان و مرتجعان و طالبان بازگشت به قدرت، با ترویج ناامیدی و انکار نقاط مثبت و گاه با تکیه بر دشمنان بیرونی، در پی تضعیف استحکام دولت به ویژه حمایت های مردمی آن هستند. وظیفه دل سوزان انقلاب ترویج این نگاه متعادل در حمایت و نقد دلسوزانه توأمان است.

نگاه متعادل این نیست که بین غرب گرایی و وادادگی فکری و سیاسی در برابر تمدن کفر محور از یک سو و باورها و اندیشه های دینی و نظام اسلامی استکبارستیز از سوی دیگر تعادل برقرار کرد. این امر نشدنی همواره به نفع جبهه استکباری رقم خورده و سرنوشتی جز نفاق و خذلان ابدی برای پیروان خود به بار نخواهد آورد. اعتدال حقیقی در برخورد منصفانه با نقاط قوت و ضعف و تلاش برای حل معضلات کشوراست نه معضل آفرینی و ترویج ناامیدی. البته وظیفه اصلی را در این بین خود دولت بر عهده دارد. دولت باید هرگونه حاشیه سازی را از دامان خود بزداید. سیره علوی در پرکردن دهان حاشیه سازان متملق از خاک است نه میدان دادن به آنها و توجیه عملکرد ناصواب ایشان. استقبال از نظرات نخبگان و نقدپذیری، عمل به قانون به صورت جامع، ملاحظه حال اقشار کم بضاعت در همه تصمیمات و تاکید مضاعف بر ارزش ها و آرمان ها و پیروی کامل از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ادام الله ظله الشریف از مهم ترین توقعات مردم از دولت است.

امسال که سال جهاد اقتصادی است، مردم مؤمن و بصیر ایران اسلامی از دولت برخاسته از متن خود توقع تلاشی مضاعف دارند؛ همچنان که از سایر قوا و ارکان نظام نیز متوقع همراهی و حمایت در این مسیر هستند. اتنخاباتی شدن زود هنگام فضای سیاسی کشور می تواند به کاهلی در ایفای وظایف اصلی بیانجامد و نگاه ها را از مسیر خدمت و جهاد اقتصادی به مسیر قدرت طلبی و جلب آرا منحرف کند. بر مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب؛ دولت اسلامی شامل همه ی کارگزاران نظام اسلامی است؛ نه فقط قوه ی مجریه؛ یعنی همه حکومت گران و خدمت گزاران عمومی باید خود را در دایره دولت اسلامی ببینند و برای تحقق شاخص های آن در سیر چهار مرحله ای انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی و کشور اسلامی تلاش کنند.

دولت اسلامی کامل به معنای واقعی کلمه ان شاء الله در زمان انسان کامل تشکیل خواهد شد و جمهوری اسلامی بخشی از تطور به سمت آن مقصد نهایی است، بنابراین، باید هر چه بیشتر خود را به نصاب های آن دولت حق نزدیک کند. عید سعید فطر که در پیش روست، فرصت مبارکی است تا با تضرع و ابتهال از درگاه حق و با توسل به اهل بیت علیهم السلام دوام و پیروزی این انقلاب مقدس را با زعامت رهبر فرزانه انقلاب تا ظهور خورشید پنهان عالم هستی مسالت نماییم.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.