اقتصاد بیش از پیش از تبعیضات ناروا رنج می‌برد / مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم باید رفع تبعیض از تمامی ارکان اقتصادی کشور باشد

حجت السلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم،گفت: فهم من از واقعیت و براساس شرایط زندگی خودم این است؛ ممکن است بتوانیم خود یا فرزندانمان را قانع کنیم که با کمبودهای اقتصادی زندگی را اداره کنند و از نداشتن ثروت و مال و اموال ناراحت نباشیم، اما من و خانواده‌ام در صورت لمس تبعیض‌های ناروا مالی قطعاً ناراحت خواهیم شد.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین اگر در خانواده ما مخارج زندگی برای همه نباشد، همه ما نان و پنیر می‌خوریم و هیچکس ناراحت نمی‌شود اما اگر بر فرض من لقمه‌ای بر دهان یکی از فرزندانم گذاشتم و اما همان لقمه را در دهان فرزند دیگرم نگذارم  و یا اینکه یک چیز به این فرزندم بدهم ولی به آن فرزندم ندهم، حتما ناراحتی ایجاد خواهد شد.

وی با تشبیه شرایط مذکور به جامعه ای بزرگتر بیان کرد: بنابراین اگر همه افراد جامعه بدانند که منابع لازم برای ایده آل ها وجود ندارد،این مسئله هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و کسی ناراحت و کم انگیزه نمی شود، از این رو مسئله‌ای که ناراحت کننده است، موضوع تبعیض است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بنده با شما در یک سطح مراتب تحصیلی را طی کرده باشیم و اما حقوق مختلفی دریافت کنیم یعنی یک نفر بیشتر و یک نفر کمتر دریافت کند،آن وقت است که افراد نسبت به این شرایط انتقاد خواهند کرد بنابراین دولت چهاردهم باید به این مسائل دقت لازم را داشته باشد و باید تبعیض ناروا را از میان بردارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعیض باید از همه بخش‌ها کنار گذاشته شود، ادامه داد: البته بخشی از این امور به مجلس باز می‌گردد که باید  بتواند به شکل قانونی به این مبحث ورود کند و آن را برطرف کند. با این حال از دولت هم همین توقع وجود دارد.

آقاتهرانی با بیان اینکه اقتصاد بیش از پیش از تبعیضات نا به جا رنج می‌برد، گفت: بنابراین اگر این موارد حذف شود، مشکلات برطرف خواهد شد. مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم باید رفع تبعیض از تمامی ارکان اقتصادی باشد.

نظرات (۰)
ثبت نظر