رضا رخسایی:
تحول در حکمرانی کشور با رویکرد کنشگری جوانان از اهداف سازمان جوانان جبهه پایداری است/ جریان نفوذ مانع تحقق تحول در جامعه است

رضا رخسایی نماینده سازمان جوانان جبهه پایداری در نشست اعلام موجودیت این سازمان ضمن تشکر از حضور جوانان و علاقه مندان به انقلاب اسلامی در جلسه گفت: روز ۱۲ بهمن ماه روز تحول در کشور ایران است که توسط جوانان و با رهبری امام خمینی شکل گرفت و از جمله اتفاقات مهم تاریخچه انقلاب ماست.

وی افزود: امام‌خمینی (ره) باور جدی به نقش و حضور جوانان در ایجاد تحول در جامعه داشتند که این موضوع هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هم پس از پس پیروزی انقلاب به عنوان یک تجربه مهم در امر حکومت داری و حل چالش های مردم و کشور پیش روی ماست.

وی افزود : اکنون شما مواجه هستید با جمعی از مشکلات در حوزه اقتصادی اجتماعی سیاسی که برخی به علت کوتاهی در مدیریت درست، معقول و دور شدن از حکمرانی مبتنی بر مفاهیم و ارزش هاست، بخش دیگر هم به دلیل هجمه های بی امان و چندوجهی است که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بر سر این کشور می آورند که متاسفانه در این بخش هم عوامل داخلی هم دارد.

نماینده سازمان جوانان تاکید کرد: وجود این مشکلات دلایل مختلفی دارد ولی دو دلیل به نظر اثر بالایی در شکل گیری و ایجاد آن دارد. دلیل اول ایجاد انحراف در حکمرانی بر مبنای ارزش ها و مفاهیم انقلاب اسلامی و عقلانیت متصل به آن توسط برخی عناصر و بعضا جریان های سیاسی در بخش های مختلف کشور که نمونه اش کدخدامحوری شدن برخی در روش یا لیبرال و نئولیبرال شدن در مبانی ، که از نمونه های این انحراف است.

رخسایی دلیل دوم وجود مشکلات جدی در حوزه های اقتصادی اجتماعی سیاسی را سخت و زمخت بودن در ایجاد گردش نخبگانی در فضای کشور دانست و افزود: اگر گردش نخبگان به سمت کنشگری جوانان و افراد صاحب نظر، دلسوز، معتقد و متعهد چرخش نکند، علاوه بر اینکه رسوب مشکلات را با خود به همراه دارد سرعت حل مسئله را به شدت پایین آورده و با از بین بردن زمان بدنه جامعه را که منتظر حل مسئله هست را ناامید میکند.

رخسایی تاکید کرد: برای حل مسائل یکی از راه کارها اساسی، تحول در دو امر مورد اشاره است. بدین معنی که برای مسیر سازی حل مسائل کشور باید در امر حکمرانی و رویکرد آن و نیز چرخش نخبگانی تحول جدی شکل بگیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم همانند امام خمینی (ره) در برهه های مختلف مسئله ایجاد تحول در ساحت های مختلف اداری و حکمرانی کشور را با حفظ و تقویت اصول و خطوط اساسی انقلاب بهمراه نوآوری در شیوه‌ها و روشها و کارکردها تاکید داشته اند،

نماینده سازمان جوانان جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: در مسئله تحول نیز باز نگاههای مختلف وجود دارد. بعنوان مثال برخی در داخل کشور که اصولا نگاههای غربی و لیبرالی دارند بحث از تحول میکنند منتهی تحولی که مورد نظر آنهاست تحول در اصل انقلاب است که در واقع به دنبال ارتجاع و برگشت به عقب هستند و میخواهند با این کار تحول را در اصل انقلاب ایجاد کرده و مفاهیم انقلابی را نفی کنند. اظهاراتی از جنس عادی سازی و به هنجارهای جهانی نزدیک شدن و پذیرفتن حکمرانی های جریان ضدارزش ها از همین جنس است.

وی افزود : بعضی دیگر در زمینه‌ی مسائل تحوّلی میگویند «تغییر» امّا تغییر به کجا مشخّص نیست. که معمولا هم با نگاه اصلاحات و اصلاح طلبی خودش را مطرح کرده که نه تنها نتوانسته حتی زمینه تحول را ایجاد کند بلکه در نقاطی با اشتراک دریافت از همان نگاه لیبرالی حرکت کشور را دچار اختلالات جدی کرده است که از دست دادن یک دهه از اقتصاد و نیز پذیرفتن حکمرانی ضد ارزش ها و شکاف اجتماعی حاصل از آن خروجی همین نگاه است.

رخسایی تاکید کرد: اما نگاه اساسی در گفتمان انقلاب اسلامی، تحوّل به سمت بالا رفتن ارزش ها و تقویت خطوط اصلی انقلاب و روان شدن حرکت به سمت آرمانها است؛ آرمانهای انقلاب مثل عدالت، مثل استقلال، مثل اسلامی شدن جامعه، اینها آرمانهای بزرگ و اساسی است؛ باید حرکت به سمت این آرمانها آسان و روان بشود که اگر این اتفاق شکل بگیرد مسیر به سمت حل مسائل جدی کشورهموار خواهد شد.

نماینده سازمان جوانان جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص چگونگی شکل گیری این تحول گفت: طبق فرموده امامین انقلاب اسلامی راه منحصربه‌فرد شکل گیری تحول، جوانانند. چرا که در جوان، هم فکر نو هست، هم [تواناییِ] یافتنِ شیوه‌های نو هست، هم نیرو و توانِ لازم هست، هم جرئت اقدام هست؛ که اینها ابزار لازم برای یک حرکت تحوّلی است.

وی افزود: حال برای اینکه جوانان این مسیر تحولی را ایجاد کنند باید در مسیر حکمرانی قرار داده شوند و در اصل آن چرخش نخبگانی اتفاق بیفتد و یک مجلس معتقد یا یک دولت معتقد به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی که همان بسط عدالت، معنویت بین جامعه و نخبگان است، شکل بگیرد.

رخسایی با اشاره به تاکید سازمان جوانان جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر امر تحول در حکمرانی کشور به سمت ارزش ها و تقویت و پایداری در خطوط انقلاب اسلامی افزود: یکی از مهمترین مسائلی را که سازمان جوانان جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر مرامنامه این جبهه دنبال خواهد کرد ایجاد تحول در حکمرانی کشور به سمت تقویت ارزش ها و خطوط انقلاب اسلامی با استفاده از جوانان نخبه و دانشگاهی و جوانان توانمند و انقلابی است.

وی افزود: اما طبیعتا در این مسیر موانع جدی وجود خواهد داشت. یکی از موانع جدی در امر تحول به سمت ارزش ها و تقویت خطوط انقلاب، شکل گیری خط مقابله ای با سر عنوانی “خالص سازی” است که علاقه مند نیستند جریان قوی مردمی و معنوی مبتنی بر ارزش ها شکل بگیرد.
رخسایی افزود: حرف مرکزی آنها هم همان تعابیر لیبرالی حکومت داری است که سال ها موجب آسیب جدی به مسیر رشد کشور شده است و بعضا مشکلات موجود خروجی همین نگاه است. حالا این عبارت خالص سازی رابا چهره جدید و با هدف دور کردن از حضور شایسته سالارانه جوانان دنبال میکنند.

وی تاکید کرد: این جریان نیز با چهره غیرواقعی و تصویرسازی غلط از انقلاب اسلامی، نفوذی را در بین افکار عمومی شکل داده اند که هم خطرناک هست و هم میتواند این مسیر تحولی را دچار اختلال جدی کند.

رخسایی افزود: سازمان جوانان جبهه پایداری انقلاب اسلامی مسیر اصلی خود را تحول به سمت تقویت خطوط انقلاب اسلامی در حکمرانی کشور بر مسیر عقلانیت معنویت و عدالت حول محور ولایت دانسته و آن را مسیر حل مشکلات اساسی جامعه میداند و از تمام نخبگان و جوانان دانشگاهی برای تحقق این امر مهم دعوت به عمل می آورد.

نظرات (۰)
ثبت نظر