تناقض در اظهارات فردی که داعیه حکمیت و داوری دارد!
اظهارنظر شب گذشته حجت الاسلام تقوی علیه جبهه پایداری در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین (به دبیرکلی محمد رضا باهنر) نشان داد که انتقادهای جبهه پایداری و تأکید بر معیوب بودن مکانیسم ۸+۷ به دور از منطق نبوده است. به گزارش رجانیوز، آقای تقوی شب گذشته در حالی به دعوت محمد رضا باهنر به نشست جامعه اسلامی مهندسین رفت که در طی روزهای گذشته فشارها بر باهنر به منظور کناره گیری از کمیته موسوم به ۸+۷ افزایش یافته به طوری که حتی اسدالله بادامچیان از عدم تمایل آیت الله مهدوی کنی به حضور باهنر در این ترکیب خبر داد و منطق حضور نمایندگان لاریجانی و قالیباف نیز هر روز مبهم تر و با توجیه های متناقض تری مواجه می شود. در عین حال، تقوی در نشست شنبه شب حزبی که زیر نظر باهنر اداره می شود، هم علیه جبهه پایداری مطالبی بیان و هم برخی از نظرات جبهه پایداری را تحریف و یا به طور ناقص بیان کرد. وی که به عنوان عضو کمیته هفت نفره در کمیته نظارت و داوری گروه موسوم به ۸+۷ فعالیت دارد، مدعی شد که جبهه پایداری در مورد گروه هفت نفره گفته است که عسگراولای به دلیل تعلق به جبهه پیروان و حداد عادل به دلیل نزدیکی با جمعیت ایثارگران نباید در گروه داوری و نظارت حضور داشته باشند. این در حالی است که نظر جبهه پایداری در مورد کمیته هفت نفره این بود که اولاً حکمیت زمانی معنا دارد که بین چند گروه اختلافی وجود داشته باشد و آن افراد با نظر مشترک بر اساس اصل تراضی، یک یا چند نفر را به عنوان حَکَم و داور انتخاب می کنند اما در کمیته موسوم به ۸+۷، ابتدا حکم ها انتخاب شده اند که این بر خلاف منطق است. در عین حال، بر خلاف ادعای آقای تقوی، جبهه پایداری هیچ گاه نگفته که آقایان عسگراولادی و حدادعادل از کمیته داوری حذف شوند، بلکه تأکید داشت حال که اول کمیته حکمیت تشکیل شده و خلاف روال منطقی عمل شده که همه نمایندگان حاضر در این کمیته باید مورد تأیید همه نمایندگان جریان اصولگرایی به عنوان داور باشند، حداقل یک نماینده از جبهه پایداری نیز در کمیته داوری حضور داشته باشد. در مقابل این پیشنهاد، برخی افراد می گفتند که همین اعضای حاضر در کمیته داوری، نظرات جبهه پایداری را نیز لحاظ می کنند اما اعضای جبهه پایداری تأکید داشتند که ترکیب و روال جلسات چنین چیزی را نشان نمی دهد و حتی در مواردی برخی از اعضا، علیه این جبهه نیز اظهارنظر می کنند که جدیدترین نمونه ی آن، همین اظهارات آقای تقوی است. جهت یادآوری آقای تقوی که نماینده جامعه روحانیت مبارز در کمیته هفت نفره است؛ کسی که علیه آقایان عسگراولادی، ولایتی و حداد عادل اظهارنظر کرد و مدعی شد این گروه سه نفره با جریان انحرافی مرتبط هستند، آقای مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت بود نه اعضای جبهه پایداری. تقوی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شده که “اعضای جبهه پایداری گفته اند ما احمدی نژاد را رئیس جمهور کردیم و حماسه ی ۹ دی را به وجود آوردیم”، اگرچه نقش اعضای جبهه پایداری و بدنه گفتمانی آن در این زمینه غیرقابل انکار است و در مقابل نقش برخی مدعیان اصول گرایی در سکوت و یا تأیید فتنه نیز قابل انکار نیست، اما جریان جبهه پایداری همواره تأکید داشته که نقش اصلی در گفتمان سازی حماسه های سوم تیر ۸۴، ۲۲ خرداد ۸۸ و ۹ دی ۸۸ را رهبری معظم انقلاب برعهده داشته اند. تقوی در مقام توجیه نمایندگان لاریجانی و قالیباف در کمیته موسوم به ۸+۷ نیز برآمده و در حالی که ظرف دو هفته گذشته ناگهان آقای لاریجانی ادعا کرد جلالی نماینده وی نیست بلکه نماینده جمعی از نمایندگان مجلس است، آقای تقوی نیز همین نظر را مطرح کرده است. تقوی همچنین برای توجیه نماینده قالیباف گفت که وی در کل کشور و تهران تشکیلات دارد. این در حالی است که مشخص نیست اگر این تشکیلات وجود خارجی دارد، کجا و چگونه فعال است و اعضای آن چه کسانی هستند؟ آیا مدیران شهرداری تهران اعضای این تشکیلات را تشکیل می دهند؟ آیا جلسه انتخاباتی آقای لاریجانی و نمایندگان با استفاده از امکانات مجلس برای ماندن در قدرت و تشکیلات متعلق به آقای قالیباف، مصداق نهی صریح رهبر انقلاب مبنی بر نزدیک نشدن به کانون های قدرت و ثروت و دخالت نکردن قوا در انتخابات نیست؟ آقای تقوی که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز هست و باید در زمینه رعایت تقوا و پرهیز از ادعای بدون مبنا و سند الگو باشد، در پاسخ به سؤالی در مورد رابطه جریان انحرافی و جبهه پایداری اظهارنظر تخریبی و کذب دیگری علیه این جبهه مطرح کرده و گفت: تفسیرهای زیادی در این زمینه وجود دارد و اطلاع داریم در برخی استان ها کاندیداهای آن ها یکی هستند، حتی برخی اعضای جبهه پایداری عنوان کرده بودند که می خواهیم از پول جریان انحرافی استفاده کنیم. به نظر می رسد برخی جریان های نزدیک به افرادی مانند باهنر که زخم خورده روشنگری های جبهه پایداری و رسانه های انقلابی هستند، در تلاش هستند تا جبهه پایداری را به اقداماتی مانند رو در رو شدن با آیت الله مهدوی کنی وادارند تا در اثر این اقدام، زمینه برای حذف این جریان گفتمانی که بدنه اصلی جریان اصولگرا نیز همین گفتمان را می پسندد، فراهم شود و در ضمن بستر رویکردهای ارتجاعی نیز مهیا شود.