علی خضریان:
کسانی که می گویند اگر به FATF نپیوندیم چنین و چنان می شود، درباره برجام هم همین را می گفتند

0 ۲۱۴

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که می گویند اگر به FATF نپیوندیم مشکلاتمان بیشتر می شود و چنین و چنان خواهد شد در زمان مذاکرات برجام همین حرف ها را مطرح می کردند.

وی افزود: امروز پس از ۴ سال می بینیم که برجام هیچ ثمره اقتصادی برای کشور نداشت و مشکلی را از مردم و کشور حل نکرد و در مورد FATF هم هیچ کس تضمینی نمی دهد که با پیوستن ایران به کنوانسیون های آن مشکلی از کشور حل شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: مجموعه کنوانسیون های FATF زیر نظر کشورهایی مدیریت می شود که حامیان اصلی تروریسم هستند و جالب اینجاست ما که قربانی اصلی تروریسم هستیم باید اطلاعات مالی مان را به صورت شفافت در قالب این کنوانسیون ها در اختیار حامیان اصلی گروهک های تروریستی قرار دهیم.

خضریان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید بدانیم که همه این شفافیت ها در شرایطی می تواند مفید باشد که کشورهای عضو در شرایط برابر باشند. ما امروز در شرایط تحریم هستیم و طبیعتا برای دشمنان ما بسیار مهم است که از مسائل مالی ما اطلاع داشته باشند.

وی افزود: پیوستن به FATF باعث می شود راه های دور زدن تحریم ها کاملا در اختیار دشمن قرار گیرد و آنها که از تحریم های به اصطلاح خودشان فلج کننده علیه ایران به اهدافشان نرسیده اند بتوانند از این طریق به مقصود نهایی خود که ضربه زدن به ملت ایران است دست یابند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: هیچ کشوری حاضر نیست که اطلاعات محرمانه خود را از جمله در حوزه اقتصادی در اختیار بیگانگان قرار دهد و FATF درواقع به دنبال همین موضوع است که از مسائل محرمانه مالی ما اطلاع حاصل کند.

خضریان خاطرنشان کرد: ما در کشور قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم داریم و اگر کسی هم می خواهد کاری بکند خب، همین قوانین داخلی را اجرا کند، چه دلیلی دارد به کنوانسیون هایی بپیوندیم که سردمداران آنها حامیان تروریست ها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.