دبیر کل جبهه پایداری:
با افرادی که در معرض کاندیداتوری انتخابات هستند دیدار داشتیم/ تشریح مدل انتخاباتی جبهه پایداری

0 ۴۷۰

صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری در نشست جامعه اسلامی دانشجویان درباره تحول حکمرانی در گام دو انقلاب درباره شرایط فعلی کشور گفت: اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم و کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است اما می بینیم که عده ای برای بستن لیست های انتخاباتی و انتخاب نامزدهای خود به جای کارآمدی به دنبال نزدیکی حزبی به خودهستند.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح همیشه به ما می گفت که باید سیاست را با نگاه دینی و فرهنگی اداره کرد تا بتوان تاثیر کافی را بر افکار عمومی گذاشت.

محصولی پاسخ به سوالی درباره اموال خود تصریح کرد: من بارها در جلسات دانشجویی پاسخ این سوال را داده ام و انتظارم این است شما به عنوان دانشجو قبلا جستجو می کردید و توضیحاتی که داده شده را مطالعه می کردید، اما دشمن دنبال این است که نیروهای انقلابی را بزند.

وی افزود: در اسلام تولید ثروت از مسیر درست نه تنها ناپسند نیست بلکه خوب هم هست؛ خصوصا ثروتی که از راه حلال بدست آید و در راه رضای خداوند خرج شود. یک نفر هم نتوانسته ادعا کند من از طریق رانت و معامله با دولت یک ریال کسب کرده باشم. من قبلا هم گفتم و الان هم که دولت در دست آقایان است بیایند اطلاعات مالی بنده و وزرای دولت خودشان را اعلام بکنند. من بعد از جنگ در رشته خودم و بخش خصوصی فعالیت کردم و خدا را شکر موفق هم بوده ام. من درباره این موضوع کاملا در مجلس توضیح داده ام و رای اعتماد نمایندگان را هم گرفته ام.

دبیرکل جبهه پایداری درباره این سوال که آیا درست که شما با احمدی نژاد و پرویز فتاح دیدار می کنید، گفت: اینکه با احمدی نژاد دیدار می کنم یک حرف دروغ است. ولی جدای این من با خیلی ها جلسه دارم ولی این که دیدار با آقای فتاح را مرتبط به احمدی نژاد کنیم خطاست. ما در جبهه پایداری باید مواضع افراد را بدانیم و بدانیم چه برنامه ای برای انتخابات دارند حالا ممکن است اینها اصلا در انتخابات شرکت نکنند.

محصولی با اشاره به تغییر رفتار احمدی نژاد در سال های اخیر اظهار داشت: ما موضوع تبعیت از ولی امر را در جایگاه ریاست جمهوری مهم ترین امر می دانیم، وقتی این موضوع با مواضع نادرست خدشه دار شد، آن وقت موارد دیگر هم به دنبالش می آید که غط است، اما نباید نگاه صفر و صدی داشت؛ رسیدگی به محرومین و حضور مسئولین در دورترین نقاط کشور و خرج کردن برای مستضعفین بهترین خدماتی بود که انجام شد.

دبیرکل جبهه پایداری افزود: بنده در جایگاهی که دارم، وظیفه دارم با همه کسانی که در معرض نامزدی انتخابات یا موثر در آن هستند جلسه برگزار می کنم و نقطه نظرات آن ها را برای تصمیم گیری های بعدی جویا می شوم که در این راستا با آقایان رئیسی، نیکزاد، رستم قاسمی، جلیلی و ضرغامی و چند نفر دیگر جلساتی را داشته ایم.

وی اظهار داشت: محصولی و جبهه پایداری اهل بده و بستان نیستند برای همین ممکن است حرفهایی هم درباره ما بزنند. برخی می گویند اگر با ما وحدت کردید درست است در غیر این صورت وحدت شکن هستید. گویی معیار وحدت، برخی آقایان هستند.

دبیرکل جبهه پایداری درباره حواشی میان احزاب و جریان های سیاسی گفت: ما معتقدیم جریانی می خواهد تحت عنوان پدرسالاری برای جریان انقلابی تصمیم بگیرد ولی ما زیر بار این جریان پدرسالار نمی رویم.

وی همچنین در خصوص برنامه های نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در جبهه پایداری چند مرحله را تدوین کردیم، یکی اینکه اعضای جریان انقلاب همدیگر را تخریب نکنند و درباره هم بدگویی نکنند، دوم اینکه همه اعضای جبهه انقلاب تلاش های خود را برای ترویج انقلاب انجام دهند، موضوع دیگر اینکه تلاش خود را برای رسیدن به فرد و لیست واحد انجام دهند، تلاش بعدی تشکیل جمعی در خصوص برنامه ها برای دولت بعدی و حل مشکلات نظام است و سعی می کنیم همزمان با این موضوع نسبت به نامزد اصلح اقدام کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری در توصیه ای به نیروهای انقلاب گفت: یکی از مهمترین کارهایی که مجموعه نیروهای انقلاب باید در سطح جامعه انجام دهند، حضور فعال در فضای مجازی است و باید به صورت جهادی به این فضا وارد شوند؛ خدا وعده پیروزی داده است به شرطی که ما هم در میدان حضور داشته باشیم.

محصولی در واکنش به شایعات درباره انشقاق جبهه پایداری اضافه کرد: آقای آقاتهرانی هم به این ادعای خنده دار پاسخ داده اند. وفاقی که در جبهه پایداری است را در هیچ دوره ای شاهد نبودیم؛ شایعات همیشه بوده است ولی هیچگاه نمودی پیدا نکرد، پس نباید به این حرف ها اعتنا کرد، ضمن اینکه تغییر دبیرکل مبتنی بر مدل جدید وزارت کشور برای اساسنامه احزاب انجام شد و همچنان آقای آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری هستند و تغییری در عمل اتفاق نیفتاده است که اگر افتاده بود هم برای یک مجموعه بانشاط و پویا مثل جبهه پایداری موضوع عجیبی نیست.

او در خصوص جایگزینی برای آیت الله مصباح گفت: با دو فقیه دیگر عضو شورای فقها مشورت خواهیم کرد و با کسب نظرات آنها و تصویب شورای مرکزی نفر سوم شورای فقها را انتخاب خواهیم کرد.

دبیرکل جبهه پایداری در پایان در پاسخ به سوال نامزدی اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آیا به من می خورد که وارد انتخابات شوم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.