پیام تسلیت جبهه پایداری در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان

0 ۱۵۸

در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مجاهد انقلابی، قاضی عادل و فساد ستیز، کلیددار گنجینه تاریخ انقلاب اسلامی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان، موجبات اندوه خیل کثیری از دوستداران انقلاب را فراهم آورد.

دوران حیات پربار مرحوم حسینیان، منظومه ای درخشان از جلوه های مختلف است که رکن رکین تمامی این جلوه ها، ایستادگی بر مسیر حق و پایداری بر مدار حقیقت است.

گستره مجاهدت های مرحوم حسینیان در سال های پیش از انقلاب به قدری وسیع و پردامنه بود که شاید کمتر طلبه ای را بتوان یافت که در مدرسه حقانی حاضر بوده باشد و مبارزات ایشان علیه رژیم منحوس پهلوی را به خاطر نیاورد.

کارنامه مرحوم حسینیان در سالهای حضور در سمت های خطیر دستگاه قضایی به وضوح نشانگر این است که این مرد انقلابی همواره در راه اقامه عدل، مبارزه با دست اندازان بر بیت المال و مقابله با اخلالگران امنیت مردم ثابت قدم بوده و با شجاعت و صلابتی مثال زدنی، عدالت را فدای زیاده خواهی ها و انحصارطلبی های صاحبان زر، زور و تزویر نکرده است و حقیقت را با توجیه مصحلت های بی مبنا، به قربانگاه نکشانیده است.

همچنین مرحوم حسینیان در سالهای حضور در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی، با عملکردی بسیار روشن و درخشان اثبات کرد که قاضی عادل سالهای نه چندان دور، در کسوت وکالت مردم نیز دچار لغزش نشد و هیچگاه منافع گروه های ذی نفوذ عرصه سیاست را ارجح از منافع ملت ندانست.

در طی بیش از چهل سال گذشته، کم نبودند کسانی که سوابقی به یادماندنی در دوران مبارزه با حکومت پهلوی از خود به جا گذاشته بودند و همچنین در سالهای اولیه پس از انقلاب نیز منشا خدمات بسیاری بودند؛ لکن در کوران حوادث و ابتلائات دنیا، نتوانستند اندیشه و عمل خویش را از گزند انحرافات مصون بدارند و حتی برخی در میانه راه تصمیم گرفتند که با لجاجت هرچه بیشتر، پنجه بر صورت انقلاب بکشند و راه خود را از راه مکتب امام خمینی(ره) جدا کنند. اما مرحوم حسینیان در تمام سالهای قبل و پس از انقلاب همیشه در مسیری مستقیم که مبتنی بر حقیقت انقلاب اسلامی بود حرکت کرد و هیچ گاه حقیقت را فدای حب و بغض های شخصی و زودگذر نکرد.

اینکه یک مجاهد انقلابی بتواند در بزنگاه های دوران حیات خویش، همواره در راه حقیقت پایداری ورزد و با ایستادگی بر چارچوب ها و مبانی انقلاب اسلامی، دچار خطای تشخیص نشود، توفیق بزرگی است که حتی نصیب برخی اسامی بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی، نشده است.

مرحوم حسینیان سالهای پایانی عمر پربارشان به مبارزه علمی-پژوهشی با تحریف کنندگان داخلی و خارجی گذشت و در راه اهدای میراث تاریخی انقلاب به نسل های بعدی، مجاهدت نمود و همین پایداری مثال زدنی ایشان به ثبت حقایق تاریخی انقلاب در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دشمنی های اهالی تحریف داخلی و خارجی با ایشان را بیش از پیش برانگیخته بود.

مرحوم حسینیان از اعضای هیئت موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی بودند که سالیان متمادی در راستای اعتلای فکری و تشکیلاتی جبهه، گام برداشتند ، همیشه مبلغ پایداری و ایستادگی بر آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی بودند و با روشنگری های مداوم، پاسداشت از حقیقت انقلاب را سرلوحه فعالیت های خویش در جبهه پایداری قرار داده بودند.

جبهه پایداری فقدان این عالم وارسته، قاضی عادل، وکیل حاذق، استوانه ایستادگی و انقلابی همیشه در صحنه، حضرت حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان را به خانواده محترم ایشان و همچنین همه دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت می گوید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جبهه پایداری انقلاب اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.